טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה

צוריאל לרנר23/01/2022

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע

יניב בן דהן

נגד

נתבע

יניב אביב

פסק דין

1. תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה בקיץ 2020 ביישוב קדימה (המועד המדויק אינו זכור לצדדים, והוא בכל מקרה מוקדם יותר מהמועד הנקוב בחוות-דעת השמאי, זאת לאור תכתובות שהוחלפו בין הצדדים, לאחר התאונה, קודם לתאריך זה).

2. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 6,500 ₪, בגין עלות תיקונים (2,808 ₪), שכר שמאי (585 ₪), ונזקים כלליים כגון אבדן ימי עבודה (יתרת סכום התביעה, בלא פירוט, דהיינו: 3,107 ₪). יצויין, שהסכומים של שני ראשי הנזק הראשונים כוללים מע"מ. התובע הגיש אישור יועץ מס, כי לא ניכה מס תשומות בעבור הוצאות הרכב, ולפיכך לא הופחת רכיב המע"מ מהסכום שנפסק.

3. הנתבע אינו מכחיש כי פגע ברכבו של התובע, כשזה היה בחניה, ועיקר טענותיו נוגעות לכך שהתובע לא שיתף פעולה איתו, לטענתו, בהבאת העניין לפתחה של חברת הביטוח המבטחת את הרכב. הנתבע גם טען, שמדובר ברכב עבודה, ועל כן על מעסיקו לשאת בנזק, ככל שיש לשלמו. הוא סיפר, כי מעסיקו הוא אחיו. לבסוף הוא טוען, כי הנזק מופרז.

4. התובע, מנגד, טוען כי ניסה לשווא, במשך חודשים ארוכים, לקבל את פרטי הביטוח מהנתבע ומאחיו-מעסיקו, עד שנואש, ומכר את הרכב ללא תיקון, ותוך הפחתת עלות התיקון ממחירו.

5. הנתבע אישר, לשאלת בית המשפט, כי לא פנה לחברת הביטוח, ולא ניסה לערבם בהגנה מפני התביעה; גם מעסיקו, אחיו, לא התייצב לדיון לשם הצגת עמדתו כמעסיק; ועל כן לא נותר אלא להכריע בתביעה כמות שהיא.

6. לא מצאתי ממש בהשגתו של הנתבע על הנזק, אותו הוכיח התובע באמצעות חוות-דעת שמאי. הנתבע לא הביא כל ראיה אחרת, לא טען כי בדק את הרכב או ביקש לבודקו, ולא ביקש לחקור את שמאי התובע על ממצאיו. הוא הסתפק בהעלאת טענה, על דרך הסתם, בדבר ניפוח נזקים על ידי השמאי או בקשר עם בדיקתו. בטענה זו אין ממש, ולא ניתן לקבלה.

7. מאידך גיסא, התובע לא הוכיח את רכיב הנזקים הכללים בתביעתו.

8. פועל יוצא מכל האמור, שאני מקבל את התביעה באופן חלקי, ומחייב את הנתבע לשלם לתובע סך של 3,393 ₪, וכן את הוצאות ההליך (לרבות האגרה, ההתייצבות לדיון, והזמן הכרוך בטיפול בהליך) בסך של 800 ₪, ובסך-הכל: 4,193 ₪. סכומים אלה ישולמו תוך 30 יום, אחרת ישאו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום.

המבקש להשיג על פסק הדין, זכאי לבקש רשות ערעור מבית המשפט המחוזי, תוך 15 יום.

המזכירות תשלח העתק פסק-הדין לצדדים.

ניתן היום, כ"א שבט תשפ"ב, 23 ינואר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/01/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן החלטה צוריאל לרנר צפייה
23/01/2022 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יניב בן דהן
נתבע 1 יניב אביב
משיב 2 היועץ המשפטי לממשלה שירלי אנגלרד