טוען...

החלטה שניתנה ע"י שמואל טננבוים

שמואל טננבוים18/09/2022

בפני כב' הנשיא שמואל טננבוים

התובע:

מחמוד נצר,

ע"י ב"כ עו"ד חליל אלסאנע

-

הנתבעת:

אחים ברדה שרותי חשמל בע"מ,

ע"י ב"כ עו"ד מוטי יוסף

החלטה

1. בכתב ההגנה שהגישה הנתבעת ביום 18.5.22 נטען כי בית דין זה נעדר סמכות מקומית לדון בבקשה הואיל וכתובתה הרשומה של הנתבעת היא בגן יבנה והעבודה בוצעה באזור המרכז – "בת ים חולון ותא אביב רבתי". על בסיס כך מבקשת הנתבעת למחוק את התביעה או לחילופין להעבירה לבית הדין המוסמך, הוא בית הדין האזורי לעבודה תל אביב.

2. התובע לא הגיש תגובה לטענות אלה של הנתבעת. בקדם המשפט שהתקיים לפני הרשמת לסרי ביום 15.9.20 טען ב"כ התובע כי התובע אכן עבד באזור המרכז אם כי הוא עבד גם בבתים פרטיים בקרית גת ואשקלון ומכאן קמה סמכות מקומית לבית דין זה.

ב"כ הנתבעת השיב כי לא היו לנתבעת פרויקטים בקרית גת ובאשקלון. כמו כן נטען כי התובע הגיע מדי יום למשרדי הנתבעת בגן יבנה. כן נטען כי גם אם התובע עבד בקרית גת ואשקלון הרי שלא היה בכך כדי להקים סמכות מקומית לבית הדין.

התובע לא השיב לטענות אלה של הנתבעת, ולאחר שהתנהל שיח מחוץ לפרוטוקול, ב"כ התובע ציין כי הוא עומד על הטענה שהתובע עבד בקרית גת ואשקלון.

3. מעיון בטענות הצדדים עולה כי עיקר העבודה בוצעה באזור המרכז. התובע לא ציין מה היקף העבודה שבוצעה בקרית גת ואשקלון על אף שפרטים אלה חשובים לצורך ההכרעה בבקשה זו. מטיעוניו עולה כי העבודה בקרית ובאשקלון בוצעה במסגרת דרישות הנתבעת לבצע עבודה בבתים פרטיים, קרי – כאשר התובע נדרש לעבודה בדרום (ככל ונדרש), הרי שלא היה מדובר בעבודה בפרויקט של הנתבעת אלא בעבודה פרטנית שהנתבעת שלחה אותו לבצע. מסקנה זו מתיישבת עם טענות הנתבעת אשר הבהירה כי לא היו לה פרויקטים באזור הדרום. מטיעוני הנתבעת עולה כי גם אם התובע נדרש לבצע עבודה במקומות באזור הדרום הרי שמדובר באירועים יחידניים. התובע לא סתר טענה זו של הנתבעת כאשר הוא נמנע מלהשיב, במסגרת הדיון שהתנהל בנושא, לטענות הנתבעת.

4. המסקנה היא שגם אם התובע ביצע מספר עבודות בקרית גת ואשקלון, הרי שעיקר עבודתו בוצעה באזור המרכז, ובמצב דברים זה הסמכות המקומית מסורה לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב (ראו – תב"ע (עבודה ארצי) 3-106/נה שלוח חברה לביטוח בע"מ נ' יוסף אנייס, כח(1) 237 (1995) ובר"ע 41211-05-14 ישראל שיינברג נ' כנפי משק תור בע"מ, מיום 30.06.2014).

5. לאור האמור, משמקום העבודה ומקום ביצוע עיקר העבודה מצויים באזור שיפוטו של בית הדין האזורי לעבודה תל אביב, בית דין זה נעדר סמכות לדון בתובענה ויש להעביר את התיק לבית הדין המוסמך.

6. התיק יועבר לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב.

7. בנסיבות העניין התובע יישא בהוצאות הנתבעת ובשכ"ט עו"ד בגין בקשה זו בסך 1,000 ₪ אשר ישולמו תוך 30 יום ממועד ההחלטה אחרת הם יישאו בהפרשי הצמדה וריבית כדין.

ניתנה היום, כ"ב אלול תשפ"ב, (18 ספטמבר 2022), בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/11/2021 הוראה לתובע 1 להגיש א"מ יעל אנגלברג שהם צפייה
22/05/2022 החלטה שניתנה ע"י צבי פרנקל צבי פרנקל צפייה
05/07/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לדחיית מועד דיון רעות אייד בזיני צפייה
10/07/2022 החלטה שניתנה ע"י רעות אייד בזיני רעות אייד בזיני צפייה
04/08/2022 החלטה שניתנה ע"י שמואל טננבוים שמואל טננבוים צפייה
18/09/2022 החלטה שניתנה ע"י שמואל טננבוים שמואל טננבוים צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מחמוד נצר זיאד סאנע
נתבע 1 אחים ברדה שרותי חשמל בע"מ