טוען...

פסק דין שניתנה ע"י סיגל דוידוב-מוטולה

סיגל דוידוב-מוטולה13/04/2022

מחמן רגימוב

המערער

-

המוסד לביטוח לאומי

המשיב

לפני: השופטת סיגל דוידוב-מוטולה, השופטת חני אופק גנדלר, השופט אילן סופר

נציג ציבור (עובדים) מר שמואל ויסמן, נציג ציבור (מעסיקים) מר דורון קמפלר

ב"כ המערער עו"ד רפאל קיציס - מטעם הסיוע המשפטי

ב"כ המשיב עו"ד חנן פוטרמן

פסק דין

  1. לפנינו ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי תל אביב (השופטת דגית ויסמן ונציגת הציבור גב' רחל קפר; ב"ל 11632-10-18), אשר דחה את תביעת המערער להכיר בליקוי בגבו כפגיעה בעבודה בין מכוח עילת המיקרוטראומה ובין על בסיס אירוע תאונתי מיום 31.1.16.
  2. לאחר שעיינו בכל חומר התיק ושקלנו את טענות הצדדים, הגענו לכלל מסקנה כי דין הערעור להידחות וזאת בעיקרו של דבר מטעמיו של בית הדין האזורי.
  3. אשר לאירוע התאונתי – בית הדין האזורי לא שוכנע כי המערער עמד בנטל להוכיחו, וזאת לאחר ששקל את עדות המערער והעד מטעמו בקשר לכך ועיין במסמכים הרפואיים, שלא ניתן למצוא בהם אזכור לאירוע תאונתי בתקופה הסמוכה למועד האירוע. בית הדין אף התייחס, מעבר לצורך, לתמלול שיחה שהמערער ערך עם הממונה עליו בעבודה (שלא הגיע להעיד בבית הדין). בית הדין ציין כי אין בתמליל השיחה כל פרט לגבי האירוע, נסיבותיו או התאריך בו התרחש. מדובר בקביעה עובדתית מובהקת, המסתמכת על התרשמותה הבלתי-אמצעית של הערכאה הדיונית מהעדויות והראיות, ולא מצאנו מקום להתערב בה. משכך, הערעור ביחס לאירוע התאונתי – נדחה.
  4. אשר לעילת המיקרוטראומה – בית הדין האזורי קבע, בהתבסס על כלל הראיות שהוצגו בפניו, כי המערער אמנם עבד עבודה פיזית קשה שכללה הרמה והורדה של תחנות, מבלטים וגלילים כבדים, אך כי לא ניתן למצוא בעבודתו רצף של תנועות חוזרות ונשנות המהוות תשתית עובדתית מספקת בעילת המיקרוטראומה. גם לאחר עיון בחומר הראיות גופו, ניתן להיווכח כי המכונה עליה עבד המערער לא פעלה בדפוס אחיד, אלא בדפוסים שונים בהתאם לסוג ההזמנה והיקפה. משכך גם אם אין מחלוקת שהמערער אכן נדרש מדי יום להרמה והורדה של תחנות ומבלטים (בעיקר, כפי שניתן היה להבין, בעת כיוון המכונה) וגלילים כבדים (לצורך הזנת חומרי הגלם), לא ניתן להצביע על רצף מספיק (או לבודד רצף כאמור) וזאת כבר בהתחשב במספר הפעולות להן טען המערער בעצמו – ארבע הרמות של תחנות ועשר הרמות של גלילים בכל יום (וכל זאת שלא ברצף, וכאשר בין הרמה להרמה מבצעת המכונה את פעולתה). המערער הדגיש בטיעוניו את עדותו של מר ארטיום קצרקה שטען להחלפת הגלילים מדי 10-15 דקות, אך תדירות זו לא עלתה בעדותו של המערער עצמו. אשר לתמליל השיחה שערך המערער עם הממונה עליו – גם אם ניתן לתת לו משקל כלשהו, לא מצאנו כי בסברת הממונה לקיומו של "אירוע מתמשך" (בלשונו) די כדי לסייע ליצירת תשתית עובדתית מספקת בהתאם לדרישות הפסיקה. ונזכיר, כי בהתאם לפסיקה לא די בעבודה פיזית קשה - שאין חולק כי הייתה - אלא נדרש רצף של תנועות חוזרות ונשנות שנמשכות על פני פרק זמן מספיק, וכאמור רצף כאמור לא ניתן היה לאתר. משכך, אנו מאשרים את קביעתו של בית הדין האזורי גם בעילה זו.
  5. סוף דבר – הערעור נדחה. בנסיבות העניין אין צו להוצאות.

ניתן היום, י"ב ניסן תשפ"ב (13 אפריל 2022), בהעדר הצדדים וישלח אליהם.

022937411

024498149

סיגל דוידוב-מוטולה, שופטת, אב"ד

חני אופק גנדלר, שופטת

אילן סופר,

שופט

054245030 שמואל ויסמן

מר שמואל ויסמן,

נציג ציבור (עובדים)

050424142 דורון קמפלר

מר דורון קמפלר,

נציג ציבור (מעסיקים)

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/11/2021 הוראה למערער 1 להגיש נימוקי ערעור אפרת קוקה צפייה
27/12/2021 הוראה למערער 1 להגיש נימוקי ערעור אפרת קוקה צפייה
21/01/2022 הוראה למערער 1 להגיש נימוקי ערעור אפרת קוקה צפייה
29/01/2022 החלטה שניתנה ע"י אפרת קוקה אפרת קוקה צפייה
15/03/2022 הוראה למערער 1 להגיש סיכומי ערעור אפרת קוקה צפייה
13/04/2022 פסק דין שניתנה ע"י סיגל דוידוב-מוטולה סיגל דוידוב-מוטולה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 מחמן רגימוב רפאל קיציס
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי רועי קרת