טוען...

החלטה מפרוטוקול

כריסטינה חילו-אסעד02/12/2021

מספר פל"א 822953/2021

לפני כבוד השופטת כריסטינה חילו-אסעד

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשוד

דניאל אוסקר (אסור בפרסום)

ת"ז 201122769

נוכחים:

נציג המבקשת – רס"ר אוריאן הרוש

ב"כ החשוד – עו"ד יוסי סקה

החשוד – הובא על-ידי שב"ס (כבול ברגליו)

פרוטוקול

נציג שב"ס:

החשוד כבול ברגליו לאור סעיף העבירה.

<#2#>

החלטה

שב"ס יתיר את אזיקי הרגליים של החשוד.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ח כסלו תשפ"ב, 02/12/2021 במעמד הנוכחים.

כריסטינה חילו-אסעד, שופטת

נציג המבקשת, לאחר שהוזהר כדין:

חוזר על הבקשה. מציג לבית המשפט את תיק החקירה, דוח סודי ופעולות לביצוע (מסומן במ/1). בית המשפט השלום בדיון הראשון, דן בסוגיה לגבי צו איסור הפרסום, ביטל אותו. אנו פרסמנו את שמו של החשוד. מדובר בהארכה שניה, בעבירות חמורות של פדופיליה, שהחמורה בהן עבירת אינוס. כל אלה כנגד קורבנותיו שהיו בגילאי 9-12 בלבד. בדוח הסודי יש התפתחות משמעותית מהימים האחרונים. טבלה מתכללת (מסומן במ/2) של כלל האירועים, עבודת איתור הקורבנות שהיא אורכת זמן רב. בסמוך לכל אירוע מופיע סטטוס טיפול. בדוח הסודי מופיע בסעיפים 4 ו- 5 תקציר אירועים שבהם התפתחויות מאתמול בלילה. החקירה היא מורכבת גם מהטעם כי מדובר בקורבנות מכל הארץ. היחידה חוקרת את הקורבנות מהצפון ועד אילת בדרום ואף מגיעה לביתם. אני חקרתי אתמול אם של קורבן בשעה 22:00 בביתה. אני מבקש להציג, הקטינות נחקרות בבית לין. מציג טופס סיכום חקירה במ/3. הן מפוחדות. הן בוכות, מתביישות. יש התפתחויות, מפנה לסעיף 4, ההקשר של הדברים. מדובר במכשיר טלפון אחד שממנו הוצאו ממצאים, מציג לבית המשפט דוח במ/5 – תמונות חושפניות של קטינות, לכל אחת יש שם, בחלקן בוצעו מעשי אינוס ועבירות קשות. בימים האחרונים הרכבנו את הפאזל בין התמונות לפרטי הקטינות, איתרנו ברוב המקרים את הפרטים הקטנים. לגבי סעיף 4 מציג את גרסת החשוד ביחס לאותו ענין. הארכת המעצר הקודמת היתה 8 ימים, ביום חמישי בשש בערב, ימי החקירה בפועל 4.5 ימים מבחינתנו. אנו תלויים בגופים אחרים שלא עובדים בסופ"ש ובקורבנות, מעבדות. בימים האחרונים שביצענו את הפעולות עשינו עשרות פעולות, התקדמות משמעותית בחקירה. לשאלת בית המשפט כמה קורבנות נחקרו, אני מפנה לטבלה במ/2. יש סטטוס טיפול. לשאלת בית המשפט באשר למפורט בסעיף 1 לדוח הסודי בכל הנוגע לכמות הקורבנות, אני משיב שאנו לא מתעסקים בכלל האירועים. התיק מלווה על ידי פמ"ם, אנו מוכוונים מטרה תחת תוכניות עבודה. הסמכות של המשטרה היא שונה מבחינה גיאוגרפית של הפרקליטות. העבירות בוצעו בחלק מתחום מחוז ת"א. יש לו כתובת בת"א, הוא בפועל נעצר בנתניה.

נציג המבקשת משיב לשאלות ב"כ החשוד:

ש. למה ימ"ר מרכז לא חוקר את התיק. אין חשיבות לכאורה למתלוננות למקום מגוריהן, כי הכל עובר לכאן. מבחינת הסמכות, מקום מגוריו לא אחד.

ת. בית משפט- בהודעה שלו תל אביב. שנית, מירב הקורבנות גרות באיזור ת"א. בתחום המחוז. אנו מטפלים בכל עבירה שבתחום המחוז. מבחינת הפרקליטות יש מיקום גיאוגרפי שונה, פמ"ם עובדים באיזור נתניה, פרקליטות ת"א העבירו לפמ"ם.

ש. בהארכה הראשונה דיברתם על 4 מתלוננות סה"כ.

ת. לא. יש יותר. לפחות מדובר ב- 11 מתלוננות.

ש. כמה מהן נוספו במסגרת ימי החקירה של השבוע האחרון?

ת. יותר מ – 5. לשאלת בית המשפט באשר לטבלה במ/2 המונה יותר מ- 11, אציין כי במכלול הכולל יש יותר קורבנות מאשר מתלוננות.

ש. בפועל, יש 11 מתלוננות. כמה נוספו בשבוע האחרון?

ת. למיטב ידיעתי, לא נוספו. בהתחלה התקבלו 11-12 תלונות, הגענו לעוד מספר נוסף של קורבנות שלא התלוננו, ולכן הכל מופיע בבמ/2. מהארכת המעצר הקודמת לא נוספו מתלוננות.

ש. אתה אומר מההתחלה ידענו, מה זה מההתחלה מבחינת המבקשת.

ת. זה מופיע בדוח הסודי.

ש. מתי שמו של החשוד עלה לראשונה?

ת. זה מופיע בדוח הסודי בסעיף 1. אני לא רוצה לתחום בזמנים. זה עלול לשבש.

ש. איך תאריך יעד יכול לשבש את החקירה. מתי שמו הועלה לראשונה?

ת. בחודש נובמבר.

ש. מתי החקירה החלה?

ת. בנובמבר.

ש. התכתבויות נושאות תאריך?

ת. חלקן הגדול באותו חודש, ובחלקן שבועות ספורים לפני כן.

ש. אני מבין מהחשוד כל התכתבות כזו אורכת בין יום ליומיים.

ת. בחלקן. יש יותר ארוכות, מספר ימים.

ש. לא מדובר על חודשים.

ת. נכון.

ש. למה כתוב בבקשה "משך השנתיים האחרונות"? אתה אומר שההתכתבויות שלו מסוף אוקטובר עד נובמבר, כל אחת אורכת פרק זמן של יום יומיים, אין שנתיים אחרונה.

ת. מה שהוא טען בחקירה שלו שהוא עושה את ההתכתבויות האלה עם הקטינות בערך כשנה וחצי שנתיים. זה מופיע בפני בימ"ש.

ש. יש לך להציג ששנתיים אחורה הוא ביצע את העבירות האלה?

ת. מה שיש זה בפני בימ"ש, משיב בכתב לבית המשפט על גבי הדוח הסודי עצמו. הוא בחקירתו טוען שעשה זאת במהלך השנתיים האחרונות, לכן הזהרנו אותו בתוכן הזה.

ש. אין כרגע בחומר הראיות אינדיקציה לגבי שנתיים אחורה?

ת. לא מעל החודשים האחרונים. לא תפסנו מחשב בצו חיפוש, נתפסו טלפונים. יש דוח פריקה של חוקר מיומן.

ש. בדוח אין אינדיקציה ללכת שנתיים אחורה, מה שיש שלשה חודשים אחורה?

ת. משהו כזה.

ש. זו נקודת הזינוק של התיק?

ת. כמה חודשים אחורה. לשאלת בית המשפט לגבי מועדים שמופיעים בדוח במ/5, אציין כי מדובר בדברים שטרם איתרנו.

ש. כמה מתוך 11 מתלוננות מסרו כבר חקירות ילדים בבית לין?

ת. חקירתן כבר הסתיימה בחלקן, יש עדיין שלא הסתיימו. חמש חקירות שהסתיימו, טרם הוטחו בו.

ש. למה הוטחו בו, הוא נחקר אתמול?

ת. אתמול נעשו דברים אחרים יותר חשובים.

ש. אין טענה למפגש פרונטלי?

ת. אין .

ש. האינוס הוא לא במרחב הוירטואלי?

ת. כן.

ש. חקירות שלו מונחות בפני בימ"ש, הוא נשאל ומסר אינדיקציה לגבי קושי נפשי וקוגנטיבי?

ת. הוא נמצא כשיר.

ש. לכם כיחידה הוא סיפר לחוקר על המצבים שלו, היכן בילה את שנות ילדותו?

ת. הוא דיבר על ילדות קשה, וסיפר כל מיני אירועים נשאל על מצבו הנפשי, נשלח לבדיקה נמצא כשיר.

ש. יש בתיק החקירה אינדיקציה למצב קוגנטיבי, האם עשיתם לגבי זה משהו, לאתר מסמכים, פניתם לרווחה, לרשויות הסעד כדי לקבל מסמכים בענין זה?

ת. לא. הוא בעצמו אמר שאין לו בעיה קוגנטיבית. הוא נשאל כמה פעמים.

ש. למה הוא נשאל לגבי מצב זה?

ת. הוא נשאל.

ב"כ החשוד:

מציג לעיון בית המשפט מסמך בענין זה, הדברים נמסרו טלפונית ליחידה החוקרת.

מציג גם דוחות ועדות האבחון בעניינו. אציין, כי ראוי היה כי חקירתו תיעשה בידי חוקר מיוחד.

ש. כמה פעולות הוגשו לביצוע?

ת. שש תמציתיות.

סיכומי נציג המבקשת:

חוזר על הבקשה ומבקש להיעתר לה. מבחינתנו ומדובר בחשוד שמתנהל במרחב האינטרנטי מסוכנותו עולה כפליים, הסיבה לכך ברורה. נבקש להיעתר על מנת למצות את הליכי החקירה המתבקשים. לחשוד יש שתי הרשעות בצבאי.

סיכומי ב"כ החשוד:

אני מבקש לשחרר את החשוד. אני כן חושב שהיה ראוי ולא בכדי הוגש ערר על הארכה הקודמת שהיא לא נדיבה, מוגזמת במובן שהיא ארוכה וארוכה מדי. בימ"ש מחוזי ביקש מהיחידה שהיא מגיעה לכאן לקראת איזה שהוא כינוס. זו טבעה של חקירה. צריך בתיק הזה להבין שמה שיש אין ומה שאין אין. יש מתלוננות, נעשו חקירות ילדים בבית לין, ממצאי מהימנות, החשוד משתף ומספר מה שלא צריך לספר, ולא שתק, משתף פעולה. להגיע היום עם בקשה ל – 9 ימים ללא ביקורת שיפוטית על מהלכי החקירה. התיק צריך להגיע לשלבים סופיים. לא ייעשה עימות בינו לבין המתלוננות שהן קטינות. יש חקירות ילדים, הוא מסר גרסאות. יש לצמצם את ימי החקירה, כדאי שפרקליט מלווה שהוא יגיע לידי כינוס בתיק. אמנם מבחינה פסיכיאטרית הוא נמצא כשיר, יש חוות דעת של ועדות אבחון ששם מצויין ליקוי בכושר הקוגנטיבי. רק אתמול קיבלתי מסמכים בהקשר זה ולכן לא המצאתי ליחידה החוקרת. יש לזמן בתיק הזה חוקר מיוחד. לא שואלים כל נחקר למה יש קושי קוגנטיבי, ומשיחה עם החשוד אפשר להבין שיש בעיה כזו.

<#4#>

החלטה

לפניי בקשה שנייה להארכת מעצרו של החשוד, אשר נעצר בחשד לביצוע עבירות של בעילת קטינה מתחת לגיל 14, מעשה מגונה בקטין עד גיל 14, שיבוש מהלכי משפט, הטרדה מינית והחזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין. ביום 25/11/21 הוארך מעצרו של החשוד לראשונה, והיום מבקשת היחידה החוקרת להאריך את מעצרו ב- 9 ימים נוספים.

עיינתי בחומרים שצורפו לעיוני במ/1- במ/5. קיים בתיק זה חשד סביר בעוצמה גבוהה וקיימת עילת מעצר. היחידה החוקרת הציגה לעיוני טבלה המפרטת את שמות ופרטי המתלוננות שאותרו עד כה, וכן סטטוס הטיפול בעניינן. צויין, כי הקורבנות נפרשות ברחבי הארץ ומכאן המאמצים שמשקיעה היחידה החוקרת לחקור אותן בתנאים הנדרשים. הוצגה לעיוני חקירת ילדים שבוצעה ביום 29/11/21 ובכל זה ממצאי המהימנות לצידה. יצויין, כי האמור בחלק מעדות זו טרם הוטח בחשוד, אך מדובר בנתונים שיש בהם כדי להעצים את המסוכנות הנשקפת מצד החשוד וזאת חרף העובדה, כי אין מחלוקת שבתיק זה לא התקיים מפגש פרונטלי בין החשוד לבין מי מהקטינות. מדובר בעבירות אשר נעברו במרחב הורטואלי ובוצעו כלפי קטינות בגילאים 9-12.

הסנגור עתר לקיצור ימי המעצר תוך שהפנה לפרק הזמן בו החשוד מוחזק במעצר מאז הארכת המעצר הקודמת אשר היתה נדיבה לטעמו. יצויין, כי ערר שהוגש על משך המעצר נדחה על ידי בית המשפט המחוזי תוך שצויין כי מצופה מהיחידה החוקרת להגיע עם התקדמות חקירתית משמעותית. אני סבורה, כי היחידה החוקרת תקדם את החקירה בקצב ראוי על כל הרגישות והמורכבות הנובעת מחקירה שכזו.

הסנגור הציג לפני אסופת מסמכים הנוגעים למצבו הקוגנטיבי של החשוד. מבלי להרחיב יתר על המידה, מפאת צנעת הפרט של החשוד, אציין, כי מדובר במי שסובל על פי המסמכים מהנמכה קונגטיבית שאיננה בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית. אני סבורה כי ראוי שמסמכים אלה יוצגו בפני היחידה החוקרת על מנת שיישקל האמור בהם בכובד ראש, בכל הנוגע לאופן חקירת החשוד והצורך בחקירתו על ידי חוקר מיוחד.

הסנגור מתבקש להמציא עותק מהמסמכים לידי היחידה החוקרת.

הדוח הסודי מונה 6 פעולות חקירה, חלקן מורכבות וכוללות מספר רב של פעולות, בכלל זה חקירות קורבנות והוריהן.

לאור האמור שתוך שנתתי דעתי לפעולות החקירה המתבקשות מצאתי להיעתר לבקשה להארכת המעצר, אולם מצאתי לצמצם את מספר הימים המבוקש ואני מורה על הארכת מעצרו של החשוד עד ליום 8 בדצמבר 2021 בשעה 12:00.

אני מורה לשב"ס להכניס ציוד אישי ראשוני או נוסף עבור החשוד, באופן מידי.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ח כסלו תשפ"ב, 02/12/2021 במעמד הנוכחים.

כריסטינה חילו-אסעד, שופטת

הוקלד על ידי קרן נעמן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/11/2021 החלטה על בקשה של מבקש 1 הבהרה בעניין בדיקה פסיכיאטרית עדי סומך צפייה
02/12/2021 החלטה מפרוטוקול כריסטינה חילו-אסעד צפייה
02/12/2021 החלטה מפרוטוקול כריסטינה חילו-אסעד צפייה
08/12/2021 החלטה מפרוטוקול כריסטינה חילו-אסעד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל ערן דותן
חשוד 1 דניאל אוסקר יוסי סקה, חגית רחמני