טוען...

החלטה שניתנה ע"י אורית ליפשיץ

אורית ליפשיץ21/06/2022

בפני

כבוד השופטת אורית ליפשיץ

תובעים

צביה ארבלי

נגד

נתבעים

1. אלנתן אימפורט בע"מ

2. דוד אלקיים

החלטה

מבוא

  1. בפני בקשה מטעם הנתבעים מיום ה- 12/6/22 לביטול פסק דין שניתן בהעדרם. לטענת המבקשים הם לא קיבלו את הזימון למועד הדיון. הם מודים כי קיבלו את כתב התביעה אך לטענתם לא מעבר לכך.

רקע

  1. עסקינן בתובענה בה עותרת התובעת לפיצוי בגין מזנון אשר רכשה מהנתבעים ואשר היה עם פגמים לטענתה.
  2. ביום ה- 28/4/22 ניתן פסק דין בהעדר הגנה, בו פסקתי כלהלן:

"...

הדיון קבוע לשעה 9:30, השעה כעת 9:39 והנתבעים לא התייצבו לדיון בשעה היעודה.

מתוך הצהרת התובעת באישור המסירה שצורף על ידה עלה שנמסרה לנתבעים הודעה כראוי על הדיון. לפיכך, הוחלט לדון בהיעדר מי שבחר לא להתייצב, והתובעת ביקשה פסק דין על יסוד תביעה זאת בהתאם לתקנה 10 ו-11 לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), התשל"ז – 1976.

עיינתי בכתבי הטענות, ושמעתי את הצהרת התובעת על אמיתות התביעה.

אשר על כן, הנני מחייב את הנתבעים ביחד ולחוד, לשלם לתובעת סך של 5,000₪, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד מועד התשלום המלא בפועל. כמו כן ישלמו הנתבעים סכום כולל בגין הוצאות משפט בסך 700 ₪, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד למועד התשלום המלא בפועל...."..

טיעוני הצדדים

  1. לטענת המבקשים כאמור, לא קבלו הם את הזימון למועד הדיון. לטענת התובעת, בקשתם של הנתבעים הינה מקוממת וחסרת תום לב היות ולא הגישו כתב הגנה במועד, וכן ידעו הם על התביעה הקיימת ולא טרחו לברר בעניין מועד הדיון וכיוב'.

דיון והכרעה

  1. לאחר שהפכתי בעניין בבקשה לביטול פסק הדין שניתן בהעדר הגעתי להכרעה כי דין הבקשה להתקבל אך זאת בכפוף להוצאות בסך של 300 ₪ לכיסוי הוצאות התובעת אשר התייצבה לדיון במועד.
  2. ויודגש- טיעוני המבקשים כי לא קיבלו זימון לדיון אינם מניחים את הדעת היות ואת כתב התביעה הם מודים כי קיבלו, ויש לצפות מאדם סביר המקבל כתב תביעה הממוען אליו, כי ינסה לפעול ולקיים בירור מול מערכת בתי המשפט על מנת לברר פרטים נוספים, כמו מועד הדיון, וכיוב'. כמו כן לא ברור מדוע לא פעלו הם לאחר שקיבלו את כתב התביעה, להגיש לפחות כתב הגנה בתגובה לכתב התביעה.
  3. על אף האמור, סבורה אני כי יש ליתן להם את יומם בבית המשפט, ויש מקום לשמוע את טיעוני הגנתם, אך זאת בכפוף לתשלום הוצאות לטובת התובעת אשר התייצבה לדיון.
  4. נוכח כל האמור לעיל, הנני מורה כי הנתבעים יפקידו בתוך 20 יום בקופת מזכירות בית המשפט סך של 300 ₪ לכיסוי הוצאות התובעים ואשר ישולמו להם, ללא כל תלות בתוצאות ההליך. ככל שהנתבעים יפעלו לתשלום ההוצאות שפסקתי לעיל, עד למועד שקבעתי, פסק הדין מיום 28/4/22 יבוטל ויקבע מועד דיון חדש. ככל שהנתבעים לא יפעלו לתשלום ההוצאות שפסקתי עד למועד שקבעתי, פסק הדין מיום 28/4/22 יעמוד בעינו.
  5. ככל שהסכום יופקד עד למועד שקבעתי, המזכירות תדאג להעברת הכספים לתובעת ופסק הדין יבוטל כמבוקש.
  6. המזכירות תעלה התיק לעיוני עם חלוף המועד.

ניתנה היום, כ"ב סיוון תשפ"ב, 21 יוני 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/04/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 מתן פסק דין בהעדר הגנה אורית ליפשיץ צפייה
12/06/2022 החלטה על בקשה של נתבע 2 ביטול החלטה/פס"ד - בחלוף 30 יום אורית ליפשיץ צפייה
19/06/2022 החלטה שניתנה ע"י אורית ליפשיץ אורית ליפשיץ צפייה
21/06/2022 החלטה שניתנה ע"י אורית ליפשיץ אורית ליפשיץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 צביה ארבלי
נתבע 1 אלנתן אימפורט בע"מ
נתבע 2 דוד אלקיים