טוען...

החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון

ריבה שרון09/06/2022

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעת

פלונית
- ע"י ב"כ עוה"ד משה רוט ואח'

נגד

נתבעת

הכשרה חברה לביטוח בע"מ

החלטה

  1. התובעת, ילידת 1977, הייתה מעורבת בת.ד מושא התביעה מיום 30/12/20 (להלן: "התאונה").
  2. לאחר בחינת טענות הצדדים בראי התיעוד הרפואי שהוגש, ובהמשך להחלטות קודמות, אני ממנה כמומחים מטעם בית המשפט את ד"ר אלון פרידלנדר ואת ד"ר רות חונא בר-און (להלן: "המומחים"). כל מומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבה הרפואי של התובעת, להתייחס לשאלת הקשר הסיבתי אם בכלל בין התאונה ובין תלונותיה וטיפולים שעברה; האם המצב סופי; לקיומן של נכות זמנית או צמיתה, הקשורות בתאונה, לצורך בטיפולים והשפעתם הצפויה; וכן - לנכות שלא קשורה בתאונה, אם ימצא שיש כזו.
  3. עד ליום 26/6 יוכלו הצדדים להודיע על מניעות אובייקטיבית מפני מימוש המינוי בהליך זה, ולנמק כדבעי. אי הודעה - תחשב הסכמה לזהות המומחה. גם כל מומחה מתבקש להתייחס לכך עם קבלת כתב המינוי, ולהחזיר למזכירות את טופס הצהרת המומחה בהתאם לתקנות, שישלח אליו ע"י המזכירות.
  4. בשכ"ט כל מומחה בגין חוו"ד, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת - תישא הנתבעת, כמימון ביניים. שכ"ט יילקח בחשבון בבוא העת. כל מומחה מתבקש לשלוח את חשבונו עם קבלת כתב המינוי, יחד עם הטופס הנ"ל, וכן בצירוף אישור בדבר ניהול ספרים ופטור מניכוי מס במקור.
  5. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת כל מומחה נתקבלה במשרדם עד ליום 25/7, ואם לא הגיעה - יפעלו נא מיד לבקשה; עם הגיע דרישה - תדאג הנתבעת באמצעות ב"כ לפירעונה בתוך 30 יום ממועד קבלתה, תוך ציון שם הנבדקת. העתק אסמכתא על תשלום יומצא בפקס לב"כ הצד שכנגד, ולמרפאת המומחה לאחר ביצועו. אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, ובמועדים שנקבעו.
  6. פנייה אל מומחה תעשה בכתב, רק באמצעות ב"כ הצדדים, ועם העתק לצד שכנגד. פניה למזכירות המרפאה תתועד בכתב וישלח על כך מזכר לצד שכנגד. פנייה אל מומחה – תומצא בו"ז ובמקביל לידי ב"כ הצד שכנגד.

7. הצדדים ימציאו לידי כל מומחה ללא דיחוי את כל המסמכים הרפואיים בהתאם לדין ולפסיקה וכל מסמך רפואי / בדיקה שיתבקשו על ידו לצורך חוו"ד. מסמכי הנתבעת יומצאו לידי המומחה בתוך 45 יום ממועד קבלת העתק הפניה אל המומחה מטעם התובע.

8. מסמכי הצדדים ישלחו בבת אחת ולא לשיעורין. אין לשלוח תיעוד במייל, אלא בתיאום מראש עם מזכירות המרפאה, תוך הבהרת כמות הגיליונות שמבוקש לשלוח בדרך זו. בכל הנוגע לבדיקות הדמיה – יומצא גם הדיסק עצמו ולא רק הפענוח. הנ"ל יומצאו גם ידנית, במהלך הבדיקה או לקראתה.

9. ב"כ הצדדים יוודאו מול מרפאת המומחים שהתיעוד מטעמם התקבל ונרשם, בתוך 10 ימים לאחר שנשלח או הומצא למרפאה.

10. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 60 יום ממועד כניסת המינוי לתוקף, או ממועד המצאת העתק הפניה מטעם התובעת אל מומחה לידי ב"כ הנתבעת, לפי המאוחר - והוא יודע לב"כ הנתבעת עם קבלתו מאותו מומחה. המועד לא יקבע לפני קבלתו לתיק של טופס הצהרת המומחה.

11. כל מומחה יואיל לבדוק את התובעת, ולשלוח את חוות דעתו לבית המשפט בהקדם האפשרי, ובתוך 45 יום ממועד הבדיקה והמצאת בדיקות עזר, אם תתבקשנה.  

12. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים, ע"י כל צד בתוך 30 יום, במדורג. הצעתי תשלח בדואר בבוא העת, אם תחשיבי הנזק יאפשרו זאת.

13. פגרות בתי המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

14. הצדדים יעקבו אחר התהליך, ירשמו את התיק לפניהם למעקב להמשך ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ישירות ביניהם.

המזכירות תואיל לשלוח את כתב המינוי לב"כ הצדדים ולרשום בפניה ת.פ ליום 27/6. לאחר מועד זה - בהעדר הודעה או החלטה אחרת, ישלח גם למומחים

ניתנה היום, י"ח סיוון תשפ"ב, 17 יוני 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/06/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
17/06/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
19/07/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעה מהמומחה ריבה שרון צפייה
19/07/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעה מהמומחה ריבה שרון צפייה
26/07/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעה מהמומחה ריבה שרון צפייה
21/09/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעה מהמומחה ריבה שרון צפייה
23/09/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
09/10/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה ריבה שרון צפייה
30/10/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הצהרת מומחה ריבה שרון צפייה
19/12/2022 החלטה על בקשה של מבקש 1 הודעה מטעם המומחה ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני יאיר עמנואל רוט
נתבע 1 הכשרה חברה לביטוח בע"מ אירית מושיוב
מבקש 1 פרופ' הדס קליש