טוען...

החלטה שניתנה ע"י עינת אבמן-מולר

עינת אבמן-מולר29/12/2021

עת"מ 33032-12-21 עמותת להחזיקם ולהחיותם (ע"ר) 580431468 נ' הוועדה לחלוקת כספים שנפסקו כסעד לפי חוק תובענות ייצוגיות ואח'

בפני כב' השופטת עינת אבמן-מולר

העתק החלטת בית משפט מיום כ"ה טבת תשפ"ב 29 דצמבר 2021

לפניי בקשת המשיבים להורות על סילוק העתירה על הסף, מחמת היעדר סמכות עניינית והיעדר עילה.כידוע, סמכותו של בית המשפט לעניינים מינהליים נגזרת מהוראת סעיף 5 לחוק בתי משפט לעניינים מנהליים, תש"ס-2000, הקובעת כי בית המשפט מוסמך לדון ב"עתירה נגד החלטה של רשות או של גוף המנוי בתוספת הראשונה בענין המנוי בתוספת הראשונה".
החלטת הוועדה לחלוקת כספים שנפסקו כסעד לפי חוק תובענות ייצוגיות אינה מצויה ברשימת העניינים שבסמכות בית המשפט לעניינים מינהליים על פי התוספת הראשונה.
אין לקבל את טענתה של העותרת כי מקור הסמכות הוא בפרט 40(א) לתוספת הראשונה. פרט זה עניינו "החלטה פרטנית של רשות שעניינה מתן תמיכה למוסד ציבור לפי סעיף 3א לחוק יסודות התקציב". כפי שטענו המשיבים, הכספים המתקבלים כסעד על פי חוק תובענות ייצוגיות אינם מתקציב המדינה ואינם נופלים לגדר סעיף 3א לחוק יסודות התקציב. העותרת הוסיפה וטענה כי מדובר בכספי תמיכות למוסד ציבור, ולפיכך דין כספי הקרן כדין כספים שמקורם בתקציב המדינה. טענה זו אין לקבל. בהיעדר הוראה מפורשת, אין לקרוא לתוך התוספת בחוק עניינים נוספים שאינם מנויים בה, ואין בטענה זו של העותרת כדי להקים לבית משפט זה סמכות עניינית.
אשר על כן, ומשהעותרת לא הצביעה על מקור סמכותו של בית משפט זה לדון בעתירה, אני מורה על סילוק העתירה על הסף.
העותרת תישא בהוצאות המשיבים בסך 1,000 ש"ח.