טוען...

החלטה שניתנה ע"י מורן מרגלית

מורן מרגלית06/01/2022

בפני

כב' השופט מורן מרגלית, סגן נשיא

המבקשת

מנאל הייב

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

החלטה

בפניי בקשת המבקשת להורות על השבת רכב מסוג טויוטה מ.ר- 1376437 השייך לה ואשר נתפס ע"י המשיבה ביום 10.12.21 לאחר ששימש חשודים בתיק לביצוע עבירות, בין היתר, של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, נהיגה פוחזת ברכב והפרעה לשוטר.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ובחנתי את תיק החקירה שהועמד לרשותי הגעתי למסקנה כי יש מקום לקצוב למשיבה פרק זמן נוסף של 14 יום מהיום לצורך מיצוי החקירה וככל שהחקירה לא תוביל לביסוס ראיות ממשיות כנגד מי מן החשודים הרי שיהיה מקום להשיב את הרכב לידי המבקשת.

אין חולק כי המדובר באירוע חמור במסגרתו החשוד או החשודים נמלטו לכאורה מהניידת המשטרתית בצורה פזיזה תוך יצירת סיכון למשתמשי הדרך ואולם, נדמה כי החקירה בתיק נקלעה למבוי סתום, אם כי ישנן מספר פעולות שהמשטרה טרם השלימה ויתכן ויהא בהן כדי לקדם את החקירה.

בנסיבות אלה ובאיזון הנכון שבין חומרת האירוע, פרק הזמן הקצר יחסית שחלף מאז נפתחה החקירה והצורך בהגעה לחקר האמת לבין, זכות הקניין של המבקשת והעובדה כי החקירה לא הבשילה לכדי כתב אישום או אף מעצר חשודים, הרי שבמידה והתשתית הראייתית כנגד מי מן החשודים לא תתעצם בצורה משמעותית בתוך 14 יום מהיום, המשיבה תדאג להשיב את הרכב לידי המבקשת.

קצין משטרה רשאי להורות על השבת הרכב לידי המבקשת אף קודם לכן בהתאם לסמכותו שבחוק.

להודיע.

תיק החקירה יוחזר לידי המשיבה באמצעות מזכירות ביהמ"ש (גב' דורית בן שימול).

ניתנה היום, ד' שבט תשפ"ב, 06 ינואר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/12/2021 הוראה למשיב 1 להגיש תגובה מורן מרגלית צפייה
28/12/2021 החלטה שניתנה ע"י מורן מרגלית מורן מרגלית צפייה
06/01/2022 החלטה שניתנה ע"י מורן מרגלית מורן מרגלית צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מנאל הייב מואיד הייב
משיב 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה