טוען...

החלטה שניתנה ע"י אביגיל ון-קרפלד

אביגיל ון-קרפלד12/03/2022

בפני

כבוד הרשמת הבכירה אביגיל ון-קרפלד

תובעת

מ.ר. ריבל בע"מ

נגד

נתבע

אלעד אסולין

החלטה

לפני בקשת הנתבעים מיום 19.1.22 לסילוק התביעה על הסף מחמת חוסר סמכות עניינית.

לפני גם בקשת התובעת מיום 3.3.22 לעיון חוזר בהחלטות בעניין סילוק על הסף / חוסר סמכות או העברה למפקחת על רישום מקרקעין. החלטה בעניין הבקשה לעיון מחדש ניתנה בת.א. 66990-10-21 ביום 12.3.22 והצדדים מופנים להחלטה שם.

במסגרת בקשת התובעת מיום 3.3.22 התובעת טענה טענות לגופו של עניין במענה לבקשת הנתבעים לסילוק התביעה על הסף (מסעיף 7 ואילך בבקשתה). במסגרת החלטה זו תידון ותוכרע הבקשה לסילוק על הסף מחמת חוסר סמכות עניינית בתיק זה אשך תשליך גם על יתר התיקים הפרטניים.

דיון והכרעה בבקשה לסילוק על הסף בתיק זה ובתיקים הפרטניים

עמדת הנתבע נראית למותב זה יותר מעמדת התובעת.

כמפורט בכתב התביעה הפרטני בתק זה תדא"מ 71116-11-21 (שהוא זהה לכתבי הטענות בתיקים הפרטניים האחרים) התביעה הוגשה לפי סעיף 58(א) לחוק המקרקעין, תשכ"ט – 1969 והסעד שנתבקש הוא לחייב את הנתבעים בתשלום דמי ניהול על פי הסכם ניהול לבית משותף. סעיף 72 לחוק המקרקעין מורה כי סכסוך לפי סעיף 58 לחוק המקרקעין יכריע בו המפקח. אם התובעת היא מתחזק כמוגדר בחוק המקרקעין בסעיף 71(ב)(1) התביעה שהוגשה לפי סעיף 58 היא בסמכות המפקח.

מנגד, אם התובעת היא חברת ניהול הנותנת שירותים והיא תובעת חוזית או נזיקית הסמכות היא לבית המשפט, אך התביעה דנן לא תוכל להתקדם בבימ"ש שכן התובעת אינה יכולה לתבוע מכח סעיף 58(א) לחוק המקרקעין בבימ"ש. רק בעל דירה, נציג הבית המשותף או מתחזק יכולים לעשות כן והתביעה תידון לפי הסמכות הייחודית הנתונה למפקח.

בכתב התביעה בתיק זה התובעת טענה שהיא חברת ניהול לבית המשותף. התובעת לא טענה שאינה מתחזק כמשמעותו בחוק המקרקעין. מעיון בהחלטת המפקחת מיום 16.1.22 (הוגש על ידי התובעת בת.א. 66990-10-21 ביום 19.1.22) עולה שההתייחסות לתובעת בשלב זה היא אכן כאל מתחזק לפי סעיף 71(ב)(1) לחוק המקרקעין ולפיכך לכאורה הסמכות לדון בתביעות הפרטניות היא למפקח (ראה סעיף 2 בהחלטה והאזכור הפורש של סעיף 71(ב)(2) לחוק המקרקעין). יחד עם זאת נראה שהעניין טרם הוכרע ולכן לא ראיתי מקום להורות על העברת התביעות, בפרט שהתובעת עומדת על כך שהסמכות לבימ"ש זה.

בשלב זה התביעה הפרטנית כפי שנוסחה היא בסמכות המפקח וזאת בהסתייגות שכן סוגיית מעמדה של התובעת טרם הוכרע. מנגד, התביעה בתיק זה כפי שנוסחה נעדרת עילה שיכולה להתברר בבימ"ש ולכן היא נמחקת על הסף.

התביעות הפרטניות מוקדמות מדי ולא יוכלו להתברר עד אשר יוכרע המעמד של התובעת כמתחזק לפי חוק המקרקעין, כאשר ממעד זה נגזרת הסמכות העניינית בתביעות הפרטניות. אם יקבע שהתובעת אינה מתחזק, התביעה הפרטנית בתיק זה ובכל התיקים הפרטניים ממילא לא יוכלו להתברר שכן עילתה תביעה מבוססת על סעיף 58 לחוק המקרקעין ויעלה הצורך לתקן את עילת התביעה בכל התביעות.

התביעה בתיק זה נמחקת.

התביעות בתיקים הפרטניים האחרים נמחקות.

התובעת תישא בהוצאות הנתבע בתיק זה בסך של 750 ₪ אשר ישולמו בתוך 30 יום.

משניתה החלטה אחת בבקשה לסילוק על הסף לא ראיתי לעשות הוצאות בכל תיק ותיק ויש להסתפק בהוצאות שנפסקו בתיק זה.

המזכירות תודיע לצדדים.

המזכירות תעביר העתק החלטה זו לכב' השופטת מרים קסלסי וכן לכב' הרשמים הבכירים אורנשטיין ולהב.

ניתנה היום, ט' אדר ב' תשפ"ב, 12 מרץ 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/03/2022 החלטה שניתנה ע"י אביגיל ון-קרפלד אביגיל ון-קרפלד צפייה
01/05/2022 החלטה שניתנה ע"י אביגיל ון-קרפלד אביגיל ון-קרפלד צפייה
20/09/2022 החלטה שניתנה ע"י אביגיל ון-קרפלד אביגיל ון-קרפלד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני
נתבע 1 אדם אברהם משה בן הרוש