טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה לסילוק על הסף ולהארכת מועד להגשת כתב הגנה

נועם רף27/11/2022

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופט נועם רף

מבקשת

אריאל ק.ל. יזמות ופיתוח עסקי בע"מ

נגד

משיב

יהורם חי בן שלום

החלטה

  1. בפני בקשת המבקשת/נתבעת לסילוק התביעה על הסף ולחילופין, בקשה להורות על חיוב המשיב/תובע בהפקדת ערובה להבטחת הוצאותיה של הנתבעת.
  2. לטענת המבקשת, לאור הסכם פשרה מיום 17.11.20 שקיבל תוקף של פסק דין (להלן "ההסכם"), מנוע ומושתק המשיב מלנקוט בהליך דנא נגדה.
  3. המשיב הגיש תביעה להצהיר על בטלות ההסכם, בטלותם של ארבעה הסכמים נוספים מכוחם נתנה לו המבקשת הלוואות, לבטלותן של הבטוחות מכוח ההסכמים ולמתן הצהרה שאינו חייב דבר למבקשת.
  4. לטענת המשיב, בקליפת האגוז, המבקשת לא עמדה בהתחייבויותיה כלפיו בכך שלא העמידה לו את מלוא המימון שסוכם בין הצדדים למיזם משותף של בנייה.
  5. בהתאם להסכם, המשיב נתן למבקשת המחאות לפירעון החוב בגין ההלוואות. ההמחאות בוטלו והמבקשת הגישה את ההמחאות לביצוע בהוצאה לפועל.
  6. סעיף 15 להסכם קובע:

"עם חתימת הסכם פשרה זה החייב מוותר בזה באופן סופי ומוחלט על כל דרישה ו/או טענה נגד המלווה בקשר עם הסכמי ההלוואה ו/או הבטוחות בגינן לרבות, מבלי לגרוע מכלליות האמור, על כל טענה שהעלה במסגרת ההתנגדות שהגיש בתיק ההוצל"פ"

  1. מאחר וההסכם קיבל תוקף של פסק דין ואין בפני תביעה לביטולו של פסק הדין, המשיב מנוע מלטעון לביטולם של הסכם הפשרה והסכמי ההלוואה במסגרת ההליך שבפני.
  2. אוסיף ואציין שהמשיב נמנע בחוסר תום לב לציין בכתב תביעתו שההסכם מיום 17.11.20 קיבל תוקף של פסק דין.
  3. נוסף בזאת, המשיב הגיש התנגדות בה טען טענות זהות לטענות שבמסגרת ההליך שבפני לפיהן המבקשת לא עמדה בהתחייבויותיה כלפיו בדבר יכולתה הכלכלית לממן את הפרויקט. בהתאם להסכם וכמפורט לעיל, המשיב ויתר על כל טענה שהעלה במסגרת ההתנגדות, לרבות טענה זו.
  4. יתרה מכך, המשיב הגיש בקשה בתיק ההוצל"פ בטענת "פרעתי", משמע שילם לטענתו את החוב כאמור בהסכם שקיבל תוקף של פסק דין. הליך זה אינו מתברר בפני וקבוע דיון בטענה זו ליום 1.2.23 בפני כב' רשמת הוצל"פ.
  5. אי לכך, דין הבקשה לסילוק על הסף להתקבל והתביעה נמחקת בזאת.
  6. המשיב יישא בהוצאות המבקשת שהגישה כתב הגנה ואת הבקשה דנא בסך של 5,000 ₪.

הסכום ישולם תוך 30 ימים.

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים ותסגור את התיק.

ניתנה היום, ג' כסלו תשפ"ג, 27 נובמבר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/09/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה למתן החלטה נועם רף צפייה
14/09/2022 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תגובה נועם רף צפייה
27/11/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה לסילוק על הסף ולהארכת מועד להגשת כתב הגנה נועם רף צפייה