טוען...

פסק דין שניתנה ע"י יעקב פרסקי

יעקב פרסקי14/03/2022

רחד"פ 17404-03-22 נג'י גל נ' נג'י ואח'

בפני כב' השופט יעקב פרסקי

העתק החלטת בית משפט מיום י"א אדר ב' תשפ"ב 14 מרץ 2022

בקשת רשות הערעור הוגשה על שתי החלטות של בית המשפט השלום בבאר שבע (כב' השופט ע. כפכפי). הראשונה, מיום 13.2.22, שם אישר בית המשפט קבלת שומת מקרקעין, לפי חלוקה כספית שנקבעה וכן החלטה מיום 25.2.22 שם הורה על מינוי שמאי ספציפי. בהחלטה מיום 9.3.22, (עליה לא הוגשה בקשת רשות הערעור) נקבע כי מקור הכספים למימון השמאי יוכל להיעשות מתוך הכספים בקופה.
לאחר שעיינתי בבקשה בנספחיה, כמו גם בתיק קמא, מצאתי שדין בקשת רשות הערעור להידחות לפי תקנה 138(א)(1)לתקנות החדשות, ללא תשובה ולאחר שמצאתי שאין לבקשת רשות הערעור סיכוי להתקבל.

בית המשפט קמא, קבע בהחלטו מיום 13.2.22 כי מינוי השמאי הינו וכלשונו: "מבלי לקבוע מסמרות בבקשה העומדת ותלויה של המבקשת לאפשר לה להשלים רכישת חלקו של החייב...". היינו, מטרת השומה הינה קבלת מידע רלוונטי שיוכל לסייע לבית המשפט, בקבלת החלטות בהמשך הדרך ואף אין מדובר בעניין שהינו על חשבון המבקשת מבחינה כספית, אלא על חשבון קופת הנשייה.

לפיכך, אין מדובר בעניין "בלתי הפיך" או קביעה שתביא לשינוי מהותי שיגרע בהכרח ויפגע במבקשת, אלא החלטת ביניים, שבשיקול דעת בית המשפט בערכאה הדיונית, מבלי שיש בה לקבוע קביעות עקרוניות ולכן מדובר בהחלטה שאין הצדקה להתערב בה.

לפיכך וכפי שהקדמתי, אני מורה על דחיית בקשת רשות הערעור.

משלא ביקשתי תשובה, איני עושה צו להוצאות.

העירבון שהופקד בידי המבקשת, יושב לה באמצעות ב"כ.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/03/2022 פסק דין שניתנה ע"י יעקב פרסקי יעקב פרסקי צפייה