טוען...

פסק דין שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה

לובנה שלאעטה חלאילה29/01/2023

בפני

כבוד השופטת לובנה שלאעטה חלאילה

תובעים/מבקשים

1. ס.נ.ה. הנדסה בע"מ

2. סאלח הזימה

נגד

נתבעים/מחזיקים

1. מוריה שירותי סיעוד בע"מ

2. ח'יר אמיר

בעניין

משיבה

מלון עדן נהריה בע"מ

פסק דין

תביעה זו עניינה אישור עיקול זמני שהוטל ע"י התובעים על נכסי המשיבה המצויים אצל הנתבעים/מחזיקים, להבטחת סכום של 3.9 מיליון שקל. התובעים טענו בתביעה כי תשובת הנתבעים לצו העיקול היתה לאקונית, לפיה אין בידיהם נכסים או כספים עבור המשיבה, שעה שעפ"י הראיות שיש בידיהם, כולל הקלטות, התקיימה עסקה בין הנתבעים למשיבה ויש בידי הנתבעים נכסים השייכים למשיבה והניתנים לעיקול.

בכתב ההגנה טענו הנתבעים כי במועד צו העיקול לא היה לנתבעים חוב, זכות או תשלום כלפי המשיבה וכי לא היה בסיס להגשת התביעה לאישור העיקול. נטען כי בין צדדים הקשורים לנתבעים לצדדים שלישיים מתנהל משא ומתן לרכישת מניות המשיבה, מבעלי המניות של המשיבה ולא מהמשיבה עצמה, שטרם הבשיל לכדי הסכם מחייב. המשא ומתן לא מתקיים בין הנתבעים לבין המשיבה, וממילא במועד צו העיקול הוא לא בא לכדי סיום בהסכם מחייב המקנה למשיבה זכות לתמורה כלשהי מאת הנתבעים.

הנתבעים טענו כי התשובה לצו העיקול היא עניינית ונכונה וכי לאחר הגשתה, בשיחה טלפונית שיזם ב"כ התובעים, הוסבר ע"י ב"כ הנתבעים כי מתקיים משא ומתן שעניינו רכישת מניות מבעלי המניות של המשיבה, אשר אינם בעלי דין כלל ועיקר, וכי טרם נחתם כל מסמך וטרם שולמה כל תמורה.

בין התובעים למשיבה התנהל משא ומתן שהבשיל לכדי הסכם פשרה, שניתן לו תוקף של פסק דין במסגרת ההליך בו הוטל העיקול הזמני נשוא תביעה זו. משכך היה, ביקשו התובעים מחיקת התביעה לאישור העיקול.

מכאן, ומאחר והתייתר ההליך כאן, אני מורה על מחיקת התביעה.

אשר לשאלת ההוצאות, בה חלוקים הצדדים - לאחר ששקלתי היטב את טיעוני הצדדים בעניין, אני מורה על חיוב התובעים בהוצאות הנתבעים, בסכום של 10,000 ₪.

השאלה אם הנתבעים החזיקו בזמנים הרלוונטיים לצו העיקול כספים עבור המשיבה, לא התבררה אומנם וממילא לא הוכרעה, נוכח הפשרה שהושגה מול המשיבה, עם זאת לא ניתן להתעלם מכך שחרף הסממנים המבוססים שהיו בידי התובעים למשא ומתן מתקדם בין הנתבעים למשיבה או מי מטעמה, התשובה שניתנה לצו העיקול נשענה על הטענה, שלא נסתרה, כי במועדים הרלוונטיים טרם נחתם כל הסכם וכי בכל מקרה, מדובר במשא ומתן שהתנהל עם בעלי המניות של המשיבה ואם היתה תמורה כלשהי, זו לא היתה משולמת למשיבה, אם כי לבעלי מניותיה.

על רקע דברים אלה, ובשים לב לכך שהנתבעים נזקקו להגשת כתב הגנה מפני תביעה בסכום של 3.9. מיליון שקל ולאחר ששקלתי את השלב בו נמחקה התביעה והעובדה כי לא התקיימו דיונים כלשהם במעמד הצדדים, אני סבורה כי סכום של 10,000 ₪, יש בו כדי לאזן נכונה את טיעוני הצדדים בשאלת ההוצאות.

סוף דבראני מורה על מחיקת התביעה ועל חיוב התובעים בהוצאות ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 10,000 ₪, לטובת הנתבעים, שישולם תוך 30 יום מהיום.

המזכירות תמציא את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, ז' שבט תשפ"ג, 29 ינואר 2023, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/05/2022 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
12/05/2022 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
12/05/2022 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
18/08/2022 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
06/09/2022 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
15/09/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה בהסכמה חלקית לדחיית מועד דיון לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
21/09/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה מוסכמת לשינוי מועד דיון לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
08/11/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למחיקת התביעה בשל הסדר פשרה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
10/11/2022 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
29/01/2023 פסק דין שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
29/01/2023 החלטה על בקשה של נתבע 2 בקשה למתן החלטה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה