טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למתן החלטה

רנה הירש05/08/2022

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופטת, סגנית הנשיאה רנה הירש

התובעים

1. ס.א.

2. א.א.

נגד

הנתבעת

איי.די. איי (ביטוח ישיר) חברה לביטוח בע"מ

החלטה

1. עסקינן בתביעה לפיצויים בגין תאונת דרכים, בה עתרה כל אחד מהתובעים למינוי מומחה בתחום האורתופדיה.

באשר לתובעת 1: מצאתי כי קיימת ראשית ראיה כנדרש, לאפשרות כי נותרה לתובעת נכות כתוצאה מתאונה, וכי קיים צורך במינוי מומחה רפואי לשם קביעת שיעור הנכות. אפנה בעיקר לסיכום ביקור אצל אורתופד מים 04.06.21 שם נקבע כי קיים קרע במיניסוס בברך; ממצאי בדיקות הדמייה: MRI (שהדגים קרע במיניסקוס), מיפוי עצם (שהדגים ככל הנראה שבר בבית חזה מימין, CT שהדגים פריצות דיסק. די באלה כדי להוות "ראשית ראיה" כנדרש. טענות הנתבעת לקשר הסיבתי בין הפגיעות לבין התאונה, בשל פער הזמנים בין התאונה לבין התלונות הנוגעות לבית החזה ולברך, יבחנו על ידי המומחה שייתן דעתו לעניין זה, שהוא עניין שבמומחיות.

באשר לתובע 2: גם בעניינו של תובע זה קיים ראשית ראיה המצדיקה מינוי מומחה רפואי לשם קביעת שיעור הנכות. זאת, בשל ממצא של הגבלת נועות מיום 09.06.21, תלונות נמשכות על כאבים עזים בעמ"ש צווארי ומותני, וממצאי בדיקות CT שבהם נראהו בלטי דיסק הן בחוליות הצוואר והן בחוליות הגב התחתון.

על בסיס הגישה הליבראלית הנוהגת בכל הקשור למינויי מומחים רפואיים, ועל מנת שלא לחסום דרכו של התובע להוכיח טענותיו שברפואה – אשר בהליך זה ניתן לעשות רק בדרך של מינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט – אני סבורה שדי במסמכים שפורטו לעיל כדי להצדיק את קבלת הבקשה (ר' רע"א 5070/13, פלוני נ' הראל חברה לביטוח בע"מ [18.11.2013]); רע"א 4402/16, פלונית נ' הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ [21.08.2016]).

2. אני מורה על מינויו של פרופ' רמי מושיוב, כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה, לצורך בדיקת כל אחד מהתובעים. על מינוי המומחה יחולו תקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ו-1986.

במידה שקיימת מניעה כלשהי מבחינת המומחה מלשמש כמומחה מטעם בית המשפט בתיק זה, יודיע על כך לבית המשפט ולצדדים תוך 14 יום מקבלת הודעת המינוי.

3. הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, רשאי כל צד לבקש (בבקשה מנומקת) שינוי זהות המומחה בכתב, תוך 10 ימים מהיום. המומחה לא יבדוק את התובעים בטרם חלפה תקופה של 45 יום ממתן החלטה זו.

4. הצדדים יעבירו למומחה בתוך 45 ימים (במקביל) עותק המסמכים הרפואיים שברשותם, שנערכו לצורך הטיפול בתובעים.

5. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבו הרפואי של כל אחד מהתובעים, הנובע מהתאונה מיום 11.04.2021, וכן לקיומה או העדרה של נכות קודמת, או כזו שאינה קשורה לתאונה. המומחה יתייחס לקשר בין מצב כל התובע היום לבין תאונה זו, יקבע את נכותו הצמיתה של התובע, אם צפוי שינוי בנכות (שיפור או החמרה) וכן יקבע נכויות זמניות, ככל שהיו. המומחה יבהיר אם התובע/ת י/תהיה זקוק/ה לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן - מהם ומהי עלותם המשוערת.

6. אני מעמידה את שכרו של המומחה בסכום שלא יעלה על 5,000 ₪ בתוספת מע"מ, בגין כל אחת מחוות הדעת. במידה ושכרו של המומחה גבוה מהסכום האמור, יגיש הודעה לבית המשפט ולצדדים, תוך 14 יום ממועד קבלת הודעת המינוי.

בשלב זה וכמימון ביניים, תישא הנתבעת בשכר המומחה ותדאג לביצוע התשלום במישרין, מיד עם קבלת דרישת התשלום כמקובל. אם יסתבר כי לא נותרה למי מהתובעים נכות צמיתה בגין התאונה נושא תביעה זו, תוכל לעתור לקיזוז שכרו של המומחה מן הפיצוי שייפסק לאותו תובע.

7. כל חוות הדעת תימסר לביהמ"ש ולבעלי הדין ככל האפשר תוך 30 ימים ממועד בדיקת כל התובע, ורק לאחר שיובטח שכר טרחתו של המומחה.

בעלי הדין רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום ממועד קבלת חוות דעתו, והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים. כל פניה למומחה או ממנו, לרבות שאלות ההבהרה והתשובות שניתנו, יועברו לצד שכנגד ולתיק בית המשפט.

8. הצדדים יגישו תחשיבי נזק כדלקמן: תחשיב הנזק מטעם התובעים יוגש בתוך 30 יום ממועד קבלת חוות הדעת, או בתוך 20 יום ממועד קבלת תשובות לשאלות הבהרה, אם תידרשנה כאלה. תחשיב הנתבעת יוגש בתוך 20 יום ממועד קבלת תחשיב התובעים. ימי הפגרה במניין הימים. עותק כל תחשיב יועבר לצד שכנגד, במקביל להגשתו לבית המשפט.

9. קדם המשפט יידחה, ויתקיים ביום 21.02.23 בשעה 12:00. התובעים יתייצבו לדיון זה, אלא אם יינתן היתר להיעדרם מהדיון.

10. באשר להוצאות: בהתאם להוראת תקנה 53 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ט-2018, יש לפסוק בכל החלטה בבקשה את הוצאות הבקשה, זולת אם יש טעמים מיוחדים שלא לעשות כן. בענייננו, מונה מומחה לתובעת 1 על אף העדר תלונות בנוגע לבית החזה או הברך בתקופה שסמוכה לתאונה; מונה מומחה לתובע 2 על אף העדר ממצא קליני של הגבלה בתנועות למעט במועד אחד, כחודשיים לאחר התאונה, בשל הליברליות שנקבעה בסוגיה זו בהלכה הפסוקה. לפיכך, מצאתי שקיים טעם מיוחד להימנע מפסיקת הוצאות בבקשה זו.

התיק יובא לעיוני ביום 12.12.22.

ניתנה היום, ח' אב תשפ"ב, 05 אוגוסט 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/03/2022 החלטה שניתנה ע"י רנה הירש רנה הירש צפייה
23/06/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 בקשה בהסכמה לארכה להגשת כתב הגנה רנה הירש צפייה
17/07/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למתן החלטה איתי ויגודה צפייה
05/08/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למתן החלטה רנה הירש צפייה
13/12/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה למתן החלטה רנה הירש צפייה
19/12/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה מטעם התובעים רנה הירש צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני נתנאל אליאס
תובע 2 פלוני נתנאל אליאס
נתבע 1 ביטוח ישיר בע"מ אלי לוי, טל שליט