טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש ת.ע.ר

ליאור גלברד20/10/2022

לפני כבוד השופט ליאור גלברד

התובעים:

1. ע.ש. מסעדות הרצליה בע"מ

2. אמיר שושני

נגד

הנתבע:

איתמר צור

החלטה

הצדדים יגישו את ראיותיהם בכתב בהתאם למועדים ולהנחיות הבאות. יש לקרוא את ההנחיות בעיון ולהקפיד על קיומן:

מועדי הגשת תצהירים

  1. הצדדים יגישו ראיות בכתב במועדים כדלקמן:
  • עדויות ההגנה יוגשו בתצהירי עדות ראשית עד ליום 20.11.2022.
  • עדויות התביעה יוגשו בתצהירי עדות ראשית עד ליום 19.12.2022.
  1. מובהר כי אי הגשת תצהירים במועד עלולה להוביל למחיקת כתב הטענות.
  2. מובהר עוד שחיובי הצדדים אינם מותנים זה בזה, ובכלל זה אי עמידה במועד של אחד הצדדים אינה מאריכה את המועד להגשת ראיותיו של הצד שכנגד.

אופן הגשת הראיות

  1. יחד עם התצהירים יוגש תיק מוצגים שבו יכללו כל המסמכים שאותו צד מבקש להגיש במשפט. מוצג שלא צורף לתיק המוצגים לא תורשה הצגתו בדיון אלא מטעם מיוחד.
  2. אי הגשת תצהירים אינה פוטרת מהגשת תיק מוצגים מסודר ככל שיש בדעתו של אותו צד להגיש מסמכים.
  3. כל צד ישלח את ראיותיו במקביל לבית המשפט ולצדדים האחרים, ואישור על כך יוגש לנט המשפט תוך 7 ימים ממועד הגשת הראיות. אם הצדדים מסתפקים בצפייה בנט המשפט או בהמצאה שאינה כדין יש לסכם זאת מראש ובמפורש.
  4. בעל דין המגיש ראיות, בין כעותק נייר ובין באופן אלקטרוני, יגיש לבית המשפט עותק אחד נוסף, מודפס בנייר, כרוך, ומסופרר רציף, ויסמן את הנספחים לו בספרות ובאמצעות דגלוני סימון באופן שיהיה ניתן לאתרם בקלות. כמו כן יצרף תוכן עניינים. על עותק זה יש לציין כי מבוקש להעבירו ללשכת השופט.

חוות דעת מומחים

  1. חוות דעת מומחה אם יש בכוונת מי מהצדדים להגיש, יש להגיש יחד הם התצהירים. מובהר שאין די בצירוף חוות דעת לתצהירים כנספח, אלא יש להגיש הודעה על הגשת חוות דעת בנפרד מהתצהירים.

עדויות שאינן בתצהירים

  1. בקשות להזמנת עדים, למעט תעודות עובד ציבור, תוגשנה במקביל להגשת התצהירים. ככלל יזומנו לעדות ללא תצהיר רק עדים שסירבו למסור תצהיר. סירב עד ליתן תצהיר - יגיש הצד הרלבנטי בקשה כדין במועד הגשת ראיותיו ובה יבקש להעידו ללא הגשת תצהיר עדות ראשית, וכן יפרט תמצית העדות ויסביר מדוע לא ניתן לגבות ממנו תצהיר ואיזה מאמצים נעשו לשם כך.
  2. בקשות להגשת תעודות עובד ציבור יוגשו תוך 14 ימים ממועד קבלת ההחלטה, ויומצאו 14 ימים לאחר חתימתם. הבקשות יכללו צו פורמלי לחתימה, וייכתב בו שיש לקיים את הצו ולמסור תעודה תוך 21 ימים מיום המסירה. תכלית הוראה זו היא שבמועד הגשת ראיות ההגנה כלל תעודות העובד ציבור יהיו מונחות לפני בית המשפט כדי להעריך את התיק בצורה מיטבית לפני קביעתו להוכחות.

רשימת אסמכתאות

  1. הסיכומים בתיק זה יישמעו בעל-פה מייד לאחר שמיעת הראיות.
  2. עד ליום 29.12.2022 יגישו הצדדים במקביל רשימת אסמכתאות רלוונטיות למחלוקות בין הצדדים, ושבכוונתם להסתמך עליהן בסיכומיהם, במיוחד לעניין גובה הפיצוי ושכר הטרחה שנפסק במקרים דומים שבהם נקבע כי מדובר בלשון הרע ולא קמה הגנה, ומבלי שאני מביע בשלב זה עמדה בשאלה אם מדובר בלשון הרע או אם קמה הגנה בנוגע לפרסומים מושא התביעה. ליד כל אסמכתא נא לפרט בפסקה שלא תעלה על 5 שורות מהם הסכומים שנפסקו כפיצוי וכשכר טרחה ומהן נקודות הדמיון והשוני מענייננו. עד ליום 9.1.2022 יהיה רשאי כל אחד מהצדדים להשיב לעניין האסמכתאות שהביא הצד שכנגד בלבד, בספרור זהה, מדוע אין מקום להסתמך על אותן אסמכתאות, בנסיבות העניין, אם כך הוא סבור, כאשר ההתייחסות לכל אחת מהאסמכתאות לא תעלה על 5 שורות.

מועד להוכחות וסיכוים בעל-פה

  1. נקבע להוכחות וסיכומים בעל-פה ליום 17.1.2023 בשעה 13:00.
  2. משך החקירה לא יעלה על חצי שעה לכל אחד מהצדדים. משך הסיכומים בעל-פה לא יעלה על 20 דקות לכל אחד מהצדדים. על הצדדים למקד את חקירותיהם וטענותיהם ולהיערך לעמוד בלוחות הזמנים כאמור.

תזכורת לעיון

  1. התיק יובא לעיוני ביום 22.11.2022 לבדיקת ראיות לבדיקת ראיות ההגנה.

ניתנה היום, כ"ה תשרי תשפ"ג, 20 אוקטובר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/08/2022 החלטה שניתנה ע"י ליאור גלברד ליאור גלברד צפייה
20/10/2022 הוראה לנתבע 1 להגיש ת.ע.ר ליאור גלברד צפייה
01/11/2022 החלטה על בקשה של תובע 2 בקשה בהסכמה לדחיית מועד דיון ליאור גלברד צפייה
20/11/2022 החלטה שניתנה ע"י ליאור גלברד ליאור גלברד צפייה
19/12/2022 החלטה שניתנה ע"י ליאור גלברד ליאור גלברד צפייה
20/01/2023 החלטה שניתנה ע"י ליאור גלברד ליאור גלברד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ע.ש. מסעדות הרצליה בע"מ מוטי שחר
תובע 2 אמיר שושני מוטי שחר
נתבע 1 איתמר צור גבריאלה גוזל