טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נועה גרוסמן

נועה גרוסמן21/09/2022

מספר בקשה:3

לפני

כבוד השופטת נועה גרוסמן

המבקש / התובע

חיים סרור

ע"י ב"כ עו"ד יעל הראל

נגד

המשיבה / הנתבעת

ארביב פנדגיר בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד נועם מחלב

פסק דין

  1. לפני בקשה מוסכמת להסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית, בהתאם לסעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן בהתאמה: "בקשת ההסתלקות", "בקשת האישור" ו-"חוק תובענות ייצוגיות").

רקע וההסכמות:

  1. בקשת האישור הוגשה ביום 6.4.2022 על ידי המבקש, מר חיים סרור, אדם בעל לקות ראיה. במסגרת בקשת האישור נטען, כי באתר האינטרנט של המשיבה, ארביב פנדגיר בע"מ, אין הצהרת נגישות ו/או הסדרי נגישות כדין.
  2. ביום 19.9.2022, הוגשה בקשת ההסתלקות שלפני. במסגרת בקשת ההסתלקות הודע, כי לאחר הגשת בקשת האישור ישנה כיום הצהרת נגישות תקינה באתר המשיבה – ומכאן שאין עוד צורך בהוראות נוספות.

הצדדים הודיעו במסגרת בקשת ההסתלקות, מבלי להודות בשום טענה, כי לאור פרסום הצהרת הנגישות באתר המשיבה כאמור, דבר שהניב תועלת לחברי הקבוצה, הסכימה המשיבה לשלם למבקש גמול בסך 1,800 ₪ וכן לשלם לב"כ המבקש שכ"ט בסך 8,000 ₪ בתוספת מע"מ כדין.

  1. לבקשה צורפו תצהירי המבקש ובאת כוחו, לפיהם מלבד תשלום הגמול ושכר הטרחה שפורטו, לא קיבלו כל טובת הנאה בקשר עם ההליך או עם ההסתלקות.

הכרעה:

  1. לאחר שבחנתי את בקשת האישור ואת בקשת ההסתלקות, ראיתי לאשר את בקשת ההסתלקות, שכן מצאתי אותה מאוזנת וסבירה. נראה כי אין מדובר בתביעה בעילת סרק ברמה הלכאורית. העובדה כי המשיבה פרסמה הצהרת נגישות באתר האינטרנט שלה, זמן קצר יחסית לאחר הגשת בקשת האישור, מעידה על כך. מכאן עולה כי גם צמחה תועלת לחברי הקבוצה בעקבות נקיטת הליך זה, אשר מצדיקה לטעמי גמול ושכר טרחה למבקש ולבאת כוחו.

נראה כי בעצם פרסום הצהרת הנגישות, הושגה המטרה העיקרית של ההליך והוא מוצה.

בנוסף, יש ליתן משקל גם מכך שאישור ההסתלקות אינו יוצר "מעשה בית דין" כלפי חברי הקבוצה הנטענים, כך שזכויותיהם בנושא עילת התביעה נשמרות.

  1. בנסיבות אלה, ראיתי ליתן תוקף לבקשת ההסתלקות וכן לאשר את הסכומים המוסכמים אותם מצאתי סבירים בנסיבות העניין.
  2. בנסיבות העניין, איני סבורה שיש צורך בביצוע פעולות לאיתור מבקש ו/או ב"כ חלופי בענייננו. במסגרת שיקול דעתי, לא ראיתי לנכון לתת הוראות לפי סעיף 16(ד)(1) לחוק תובענות ייצוגיות ותקנה 11 (ב) לתקנות תובענות ייצוגיות, תש"ע-2010.

סיכום:

  1. מן המקובץ לעיל, בקשת ההסתלקות מתקבלת. בקשת האישור נמחקת בזה ואילו תביעתו האישית של מבקש האישור, נדחית.
  2. אני מחייבת את המשיבה לשלם למבקש האישור גמול בסך 1,800 ₪ וכן מחייבת אותה לשלם לב"כ מבקש האישור שכר טרחה בסך 8,000 ₪ (בתוספת מע"מ). סכומים אלה ישולמו לב"כ מבקש האישור בתוך 30 ימים ממועד המצאת פסק הדין למשיבה.
  3. למען הסר ספק, הדיון הקבוע ליום 3.5.2023 – מבוטל.

ניתן היום, כ"ה אלול תשפ"ב, 21 ספטמבר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/05/2022 החלטה שניתנה ע"י נועה גרוסמן נועה גרוסמן צפייה
21/09/2022 פסק דין שניתנה ע"י נועה גרוסמן נועה גרוסמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 חיים סרור יעל הראל
נתבע 1 ארביב פנדגיר בע"מ