טוען...

החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה על צרוף מסמכים

ריבה שרון15/09/2022

מספר בקשה:3

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובע

פלוני

  • ע"י ב"כ עוה"ד אורנה דוידאי ואח'

נגד

נתבעת

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד שיראל סלע ואח'

החלטה

1. התובע, יליד 4/86, היה מעורב בת.ד מיום 27/6/20 מושא התביעה (להלן: "התאונה").

2. בהמשך להחלטה קודמת, ולאחר עיון בתיעוד רפואי שהוצג, אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה את ד"ר גלעד רגב (להלן: "המומחה").

3. המומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבו הרפואי של התובע, להתייחס לשאלת הקשר הסיבתי אם בכלל בין התאונה ובין תלונותיו וטיפולים שעבר; האם המצב סופי; לקיומן של נכות זמנית או צמיתה, הקשורות בתאונה, אם בכלל; לצורך בטיפולים והשפעתם הצפויה; וכן - לנכות שלא קשורה בתאונה, אם ימצא שיש כזו. בנוסף – יואיל המומחה להתייחס לשאלת הצורך במינוי מומחה נפרד בתחום הנוירולוגיה, אם בכלל.

4. עד ליום 28/9 יוכלו הצדדים להודיע על מניעות אובייקטיבית מפני מימוש המינוי בהליך זה, ולנמק כדבעי. אי הודעה- תחשב הסכמה לזהות המומחה.

גם המומחה מתבקש להתייחס לכך עם קבלת כתב המינוי, ולהחזיר למזכירות את טופס הצהרת מומחה בהתאם לתקנות, שישלח אליו ע"י המזכירות.

  1. בשכ"ט המומחה בגין חוו"ד אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק וכן בעלות בדיקות עזר עבורה - תישא הנתבעת, כמימון ביניים.

המומחה מתבקש לשלוח את חשבונו עם קבלת כתב המינוי, יחד עם הטופס הנ"ל, וכן בצירוף אישור בדבר ניהול ספרים ופטור מניכוי מס במקור.

6. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת המומחה נתקבלה במשרדם עד ליום 2/11, ואם לא הגיעה - יפעלו נא מיד לבקשה; עם קבלתה - תדאג הנתבעת באמצעות ב"כ לפירעונה בתוך 30 יום ממועד קבלתה, תוך ציון שם הנבדק. העתק אסמכתא על תשלום יומצא בפקס לב"כ הצד שכנגד, ולמרפאת המומחה לאחר ביצועו. אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, ובמועדים שנקבעו.

7. פנייה אל המומחה תעשה רק אחרי חלוף המועד להודעה בדבר העדר מניעות. פנייה תהא תמיד בכתב, רק באמצעות ב"כ הצדדים, ועם העתק בו זמנית לצד שכנגד. פניה למזכירות המרפאה, תתועד בכתב וישלח על כך מזכר לצד שכנגד.

8. הצדדים ימציאו לידי המומחה ללא דיחוי מסמכים רפואיים בהתאם לדין ולפסיקה וכל מסמך רפואי / בדיקה שיתבקשו על ידו לצורך חוו"ד. מסמכי הנתבעת יומצאו לידי המומחה בתוך 60 יום ממועד קבלת העתק הפניה אליו מטעם התובע.

9. מסמכי הצדדים ישלחו בבת אחת ולא לשיעורין. אין לשלוח תיעוד במייל, אלא בתיאום מראש עם מזכירות המרפאה, תוך הבהרת כמות הגיליונות שמבוקש לשלוח בדרך זו. בכל הנוגע לבדיקות הדמיה – יומצא גם הדיסק עצמו ולא רק הפענוח. הנ"ל יומצאו גם ידנית, במהלך הבדיקה או לקראתה.

ב"כ הצדדים יוודאו מול מרפאת המומחה שהתיעוד מטעמם התקבל ונרשם, בתוך 10 ימים לאחר שנשלח או הומצא למרפאה.

10. מועד הבדיקה לא יקדם מחלוף 75 יום ממועד כניסת המינוי לתוקף, או ממועד המצאת העתק הפניה אל המומחה לידי ב"כ הנתבעת, לפי המאוחר - והוא יודע לב"כ הנתבעת עם קבלתו מהמומחה.

באחריות ב"כ התובע להקפיד שהבדיקה לא תמומש לפני קבלתו חזרה לתיק של טופס הצהרת מומחה בהתאם לתקנות.

11. המומחה יואיל לבדוק את התובע, ולשלוח את חוות דעתו לבית המשפט בהקדם האפשרי, ובתוך 60 יום ממועד הבדיקה והמצאת בדיקות עזר, אם תתבקשנה.  

12. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, יושלמו הדדית עד ליום 28/9. כתב וס"ר כדין, יומצא לידי ב"כ הנתבעת מידית, ככל שטרם הומצא. כך גם כל פרט שיתבקש לצורך איסוף תיעוד רפואי.

13. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים, ע"י כל צד בתוך 30 יום, במדורג. הצעתי תשלח בדואר בבוא העת, אם תחשיבי הנזק יאפשרו זאת.

14. פגרות בית המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

15. הדיון הקבוע מוקדם מדי ומתייתר, לאור קידום ההליך בהחלטה זו. הצדדים יעקבו אחר התהליך, ירשמו את התיק לפניהם למעקב, ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ישירות ביניהם.

המזכירות תואיל לשלוח את כתב המינוי לב"כ הצדדים ולרשום בפניה ת.פ ליום 29/9. לאחר מועד זה - בהעדר הודעה או החלטה אחרת, ישלח גם למומחה. ת.פ לעיון בחוו"ד + 150 ממועד המשלוח למומחה

ניתנה היום, י"ט אלול תשפ"ב, 15 ספטמבר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/07/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
15/09/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 הודעה על צרוף מסמכים ריבה שרון צפייה
08/03/2023 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיב נזק ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 פלוני אורנה דוידאי
נתבע 1 ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ שיראל סלע