טוען...

החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון

ריבה שרון22/12/2022

בפני

כבוד השופטת ריבה שרון

תובעת

פלונית
- ע"י ב"כ עוה"ד יעקב שנדלר

נגד

נתבעות

1. קרנית-קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים
- ע"י ב"כ עוה"ד דורון נוביץ ואח'

2. דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ

3. הראל חברה לביטוח בע"מ
3,2 – ע"י ב"כ עוה"ד אריאל לנגפלד ואח'

החלטה

1. התובעת, ילידת 1996, הייתה מעורבת בת.ד מושא התביעה מיום 31/3/21 (להלן: "התאונה").

2. לאחר עיון בכתבי הטענות, מצאתי למנות מומחים מטעם בית המשפט לשם קידום בירור שאלת הנזק. שאלת החבות תתברר במקביל. ראו הנחיות להלן.

3. לאחר בחינת התיעוד הרפואי שהוצג וטענות הצדדים, מצאתי למנות בשלב זה – מומחיםפ מטעם בימ"ש בתחומי האורתופדיה ומחמת הספק - הא.א.ג. מומחים אלה יתבקשו לחוות דעתם בשאלת הצורך במינוי מומחה נפרד , אם בכלל, בתחומי הנוירולוגיה. באשר לתחום הכאב, לא הונח בפני בשלב זה תיעוד אובייקטיבי, לפיו טיפול שהתובעת קיבלה, אינו קשור בכאבים הנובעים ממצב רפואי קיים, להבדיל מתסמונת נפרדת, שלא הונח בפני כי אובחנה כזו.

4. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה - את ד"ר טל לוריא, וכמומחית בתחום הא.א.ג – את ד"ר יעל גרוס-גרטי (להלן: "המומחים").

כל מומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבה הרפואי של התובעת, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין התאונה לבין תלונותיה והטיפולים שעברה - חלקם או כולם; האם נותרה נכות זמנית או צמיתה, בגינה, אם בכלל, להתייחס לצורך בטיפולים ותוצאתם הצפויה אם יבוצעו; וכן יואיל להתייחס גם למצב רפואי ולנכות שלא קשורה בתאונה, אם ימצא שיש כזו.

המומחים מתבקשים אף לחוות דעתם בשאלת הצורך במינוי מומחה נפרד , אם בכלל, בתחומי הנוירולוגיה.

5. כתב המינוי יעוכב עד ליום 29/12. עד ליום 28/12- יוכלו הצדדים להודיע על התנגדות (מבוססת ומנומקת) לזהות מומחה. אי הודעה- תחשב הסכמה לה והצהרה בדבר העדר מניעות מפני מימוש המינוי. כל מומחה מתבקש להחזיר לתיק את טופס הצהרת מומחה שישלח אליו ע"י המזכירות יחד עם כתב המינוי, עם קבלתו ובטרם יחל בעבודתו.

6. בשכ"ט כל מומחה בגין חוו"ד, אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, וכן בעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת - תישאנה הנתבעות 1+3 בחלקים שווים, וכמימון ביניים.

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי דרישת כל מומחה נתקבלה במשרדם עד ליום 31/1, ואם לא הגיעה - יפעלו נא מיד לבקשה; עם הגיעה – תדאגנה הנתבעות באמצעות ב"כ לפירעונה בתוך 30 יום ממועד קבלתה, תוך ציון שם הנבדקת. העתק אסמכתא על תשלום יומצא בפקס/במייל לב"כ הצד שכנגד, ולמרפאת המומחה לאחר ביצועו. אבקש להקפיד על האמור בסעיף זה, ובמועדים שנקבעו.

7. פניות אל מומחה תעשינה רק לאחר כניסת המינוי לתוקף. הפניות תהיינה רק בכתב, ובאמצעות ב"כ הצדדים. פניה למזכירות מרפאה, אם אינה בכתב – תתועד במזכר ותישלח לצד שכנגד.

8. הצדדים ימציאו לידי כל מומחה ללא דיחוי מסמכים בהתאם לדין ולפסיקה; מסמכי הנתבעת יומצאו לידיו בתוך 60 יום ממועד קבלת העתק פניית התובעת אל המומחה.

9. מסמכי בע"ד ישלחו למומחה בבת אחת ולא לשיעורין. אין לשלוח תיעוד במייל, אלא בתיאום מראש עם מזכירות המרפאה, תוך הבהרת כמות הגיליונות שמבוקש לשלוח בדרך זו. בכל הנוגע לבדיקות הדמיה – יומצא גם הדיסק עצמו ולא רק הפענוח. הנ"ל יומצאו גם ידנית, במהלך הבדיקה. ב"כ הצדדים יוודאו מול מרפאת המומחה שהתיעוד מטעמם התקבל ונרשם, בתוך 10 ימים לאחר שנשלח או הומצא למרפאה.

10. כל מומחה רשאי לדרוש מהצדדים כל מסמך רפואי שימצא לנכון וכן להפנות את התובעת לכל בדיקת עזר שיזדקק לה.

11. בדיקת התובעת לא תיקבע לתאריך המוקדם מחלוף 60 ממועד המצאת העתק הפניה אל מומחה לידי ב"כ הנתבעות. המועד יודע לב"כ הנתבעות מיד לאחר קבלתו. באחריות בכ"ת לוודא שבדיקה לא תקוים בפועל לפני הגעתו חזרה לתיק של טופס הצהרת מומחה בהתאם לתקנות, ווידוא העדר מניעות על פיו.

12. כל מומחה יואיל לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 60 יום ממועד הבדיקה/המצאת בדיקות עזר משלימות שיבקש.

13. כתב וס"ר כדין, יומצא לידי ב"כ הנתבעות מידית, ככל שטרם הומצא. כך גם כל פרט שיתבקש לצורך איסוף תיעוד רפואי.

14. התובעת תגיש תצהירים וראיות מטעמה, שלה ושל עדיה, בשאלת החבות – עד ליום 15/2. הנתבעות – עד ליום 30/3.

15. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מבוססים, תמציתיים וריאליים, ע"י כל צד בתוך 30 יום, במדורג. הצעתי תשלח בדואר בבוא העת, אם תחשיבי הנזק יאפשרו זאת, או שיקבע דיון פרונטלי.

16. פגרות בית המשפט תבואנה במניין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

17. למען הסר ספק - הדיון הקרוב מתייתר, לאור קידום ההליך בהחלטה זו. ב"כ הצדדים יעדכנו את מרשיהם. הצדדים יעקבו אחר התהליך, ירשמו את התיק לפניהם למעקב ויואילו להימנע מפניות לבימ"ש, בעניינים שניתן לפתור ישירות ביניהם.

המזכירות תואיל לשלוח את כתב המינוי לב"כ הצדדים ולרשום בפניה ת.פ ליום 29/12. לאחר מועד זה - בהעדר הודעה או החלטה אחרת, ישלח גם למומחים

ניתנה היום, כ"ח כסלו תשפ"ג, 22 דצמבר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/08/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לתיקון כתב תביעה ריבה שרון צפייה
15/11/2022 החלטה על בקשה של נתבע 3 בקשה מוסכמת להארכת מועד להגשת כתב הגנה ריבה שרון צפייה
01/12/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 פניה מוסכמת להארכת מועד ריבה שרון צפייה
01/12/2022 החלטה על בקשה של נתבע 3 תגובת הנתבעות 2-3 לבקשת התובעת למינוי מומחים רפואיים ריבה שרון צפייה
18/12/2022 החלטה על בקשה של נתבע 3 בקשה מטעם הנתבעות 2-3 למתן החלטה ריבה שרון צפייה
19/12/2022 החלטה על בקשה של נתבע 3 הודעה מטעם הנתבעות 2-3 ריבה שרון צפייה
19/12/2022 החלטה על בקשה של נתבע 3 הודעה מטעם הנתבעות 2-3 ריבה שרון צפייה
22/12/2022 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
17/01/2023 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה