טוען...

פסק דין שניתנה ע"י תמר בר-אשר

תמר בר-אשר14/07/2022

14.7.2022

לפני כבוד השופטת תמר בר-אשר

המבקשות

1. מרים קרפובסקי

2. Lidia Karpovskaya

נגד

המשיב

משרד הפנים - רשות האוכלוסין וההגירה

בא-כוח המבקשות: עו"ד עידן מולדבסקי

בא-כוח המשיב: עו"ד אמיר שַׁקֶר (פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי))

פסק דין

בקשת רשות הערעור הוגשה בעניין החלטת בית הדין לעררים לפי חוק הכניסה לישראל (כבוד הדיין ח' גוגנהיים), מיום 25.4.2022 בערר (ירושלים) 2359/22, שלפיה ניתן צו ארעי המונע את הרחקת המבקשת 2 מישראל, בכפוף להפקדת עירבון בסך 10,000 ₪ להבטחת יציאתה מישראל, אם הערר שהגישה יידחה. בהחלטה נקבע עוד כי "לעוררת הזכות להגיב להחלטה זו תוך 3 ימים. כמו כן... ניתנת למשיב הזדמנות להגיב לבקשה... בתוך 7 מים, לרבות גובה הערבות...".

חלף הגשת תגובה כאמור בהחלטת בית הדין, הוגשה בקשת רשות ערעור זו.

לאחר עיון בבקשת רשות הערעור ובתגובתו המקיפה של המשיב, נמצא כי יש לדחות את בקשת רשות הערעור מהטעמים הבאים: ראשית, כידוע, בדרך כלל אין ערכאת הערעור מתערבת בנושא גובה הערבות הנקבעת כתנאי למתן סעד זמני. שנית, המבקשות לא העלו את טענותיהן להפחתת סכום הערבות לפני בית הדין לעררים, אלא עשו כן לראשונה במסגרת בקשת רשות הערעור הנדונה. בנסיבות אלו, אין מקום לכך שטענותיהן תידונה לראשונה לפני ערכאת הערעור. כך בדרך כלל וכך על אחת כמה וכמה במקום שבו במסגרת החלטת בית הדין לעררים ניתנה להן הזדמנות לשטוח את טענותיהן בעניין סכום הערבות, אך הן נמנעו מלעשות כן.

לפיכך וכאמור, בקשת רשות הערעור נדחית.

מוצע אפוא, כי המבקשות יפנו בבקשה לעיון חוזר אל בית הדין לעררים, אשר יבחן את בקשתן להפחתת סכום הערבות לפי הבנתו. מובהר כי אין בהחלטה זו משום הנחיה לבית הדין כיצד לנהוג בבקשה כאמור, אם תוגש.

בשל הגשת בקשת רשות הערעור חלף מיצוי ההליך לפני בית הדין לעררים, בהתאם להחלטתו, ולנוכח העובדה שהמשיב נדרש להגשת תגובה, ראוי היה לחייב את המבקשות לשאת בהוצאות המשיב. רק לפנים משורת הדין ולנוכח טענותיהן בדבר דוחק כלכלי, סכום ההוצאות יועמד על סכום סמלי, בסך 200 ₪ בלבד.

ניתן היום, ט"ו בתמוז התשפ"ב, 14 ביולי 2022, בהיעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/05/2022 הוראה לבא כוח משיבים להגיש תש' תמר בר-אשר צפייה
30/06/2022 הוראה לבא כוח משיבים להגיש ניוד מסמך מתיקייה לתיקייה תמר בר-אשר צפייה
14/07/2022 פסק דין שניתנה ע"י תמר בר-אשר תמר בר-אשר צפייה
15/07/2022 הוראה לבא כוח מבקשים להגיש הפקדת ערבות תמר בר-אשר צפייה