טוען...

פסק דין שניתנה ע"י אדי לכנר

אדי לכנר17/07/2022

בפני

כבוד הרשם בכיר אדי לכנר

תובעת

קבוצת כרמלטון בע"מ

נגד

נתבע

מאיר יעקב ברינה

פסק דין

לפני התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב.

תמצית התובענה ועיקרי טענות הצדדים

  1. המשיבה בעלת זיכיון כבישי מנהרות הכרמל, הגישה תביעה על סכום קצוב כנגד המבקש אשר עשה שימוש בשירותיה בגינו צבר את החוב מושא התביעה, ומכאן ההתנגדות. יצוין כי המועד האחרון להגשת ההתנגדות חלף.
  2. יש לבחון את ההתנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב כבקשת רשות להתגונן. דהיינו, יש לבחון האם טענות המבקש עולות כדי סיכוי הגנה אפשרי, ולו קלוש, כדי להכריע לטובת הבקשה. במסגרת בקשת ההתנגדות, מעלה המבקש טיעון המצדד לשיטתו במתן רשות להתגונן.
  3. המבקש מצהיר כי המצאת מכתבי האזהרה נשלחו לכתובת ברחוב הרצל בעוד המבקש מתגורר ברחוב הנביאים 5. לא כל שכן, הבניין בו מתגורר- רחוב הנביאים 5- נמצא בהליך של תמ"א. מוסיף לטעון המבקש כי נסע באמצעות יישומון WAZE אשר הפנה אותו לכביש המשיבה מבלי לדעת שיחויב באגרה. בנסיבות אלה, מצהיר המבקש כי מוכן לשלם את קרן החוב בלבד. בדיון שהתקיים ביום 14.7.22 חזר המבקש על גרסתו.

דיון והכרעה

  1. כבר עתה אציין כי הבקשה למתן רשות להתגונן נדחית. האמור בתצהיר התנגדות בגדר "הגנת בדים", ואפרט את טעמי.
  2. המבקש טוען כי מכתבי האזהרה נמסרו לכתובתו הישנה ברחוב הרצל. עיון באישורי המסירה מלמד כי בכתובת האמורה מתגורר אביו של המבקש. כמו כן, בחקירה הנגדית המבקש מאשר כי על חשבוניות מנהרות הכרמל מופיעה כתובתו של המבקש ברחוב נביאים 5, הכתובת בה הוא מתגורר.
  3. זאת ועוד, עיון במכתב התראה בטרם הגשה לביצוע של תביעה על סכום קצוב מלמד כי המכתב נמסר לכתובת הנביאים 5 בה מתגורר המבקש כיום. מן האמור לעיל, עולה כי מכתבי האזהרה כן נשלחו למבקש בכתובת בה מתגורר וכן כי המבקש ידע בדבר קיומו של החוב.
  4. הלכה למעשה, בחינת טענות המבקש מעלה כי המבקש לא עמד ברף ההוכחה בשלב מקדמי זה בהליך. על אף השלב המקדמי בו אנו נמצאים והנטייה להעניק את הזכות להתגונן, המבקש הציג כשלים לא מבוטלים בתצהירו.
  5. כפי שצוין לעיל ולנוכח המסכת הראייתית שנפרסה בפני, שוכנעתי כי גרסת המבקשת קרסה אל תוך עצמה. טענות המבקש בגדר "הגנת בדים" ומיותר לציין כי מי שהגנתו "הגנת בדין", תידחה הבקשה למתן רשות להתגונן.

סוף דבר

  1. הבקשה למתן רשות להתגונן נדחית. תיק ההוצאה לפועל ישופעל. המבקש יישא בהוצאות המשיבה בסך של 700 ₪.

ניתן היום, י"ח תמוז תשפ"ב, 17 יולי 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/06/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 התנגדות לביצוע תביעה אדי לכנר צפייה
19/06/2022 החלטה על בקשה של נתבע 1 התנגדות לביצוע תביעה אדי לכנר צפייה
04/07/2022 החלטה על בקשה של תובע 1 בקשה לפטור גורם מלהתייצב לדיון אדי לכנר צפייה
17/07/2022 פסק דין שניתנה ע"י אדי לכנר אדי לכנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 קבוצת כרמלטון בע"מ חוה ברסלר
נתבע 1 מאיר יעקב ברינה