טוען...

החלטה שניתנה ע"י רענן גלעדי

רענן גלעדי11/02/2023

בפני

כבוד השופט רענן גלעדי

תובעת

מאל - מור השכרת רכב וליסינג בע"מ

נגד

נתבעת

כלל חברה לביטוח בע"מ

החלטה

  1. מדובר בתיק של "תביעת רכב" כמשמעה בתקנה 6 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשע"ט-2018, אשר יידון במסלול דיון מהיר לפי התקנות. תשומת לב הצדדים לתקנות 80-78 ו‑81א הרלוונטיות לתביעת רכב במסלול דיון מהיר.
  2. התיק נקבע לישיבת קדם משפט ביום 30.5.23 בשעה 9:30. בישיבה יופעלו סמכויות בית המשפט לפי תקנה 63(ב).
  3. בהיעדר החלטה אחרת, כל העדים המבוקשים יישמעו בישיבה זו וכל הראיות הרלוונטיות יוגשו בה. ייעשה מאמץ לסיים את ההליך כולו באותו מועד, במסגרת הגמישה של קדם המשפט, כך שלא יהיה צורך בקביעת דיון הוכחות פורמלי נפרד.
  4. בהתאם לתקנה 81א(4): "ביקש מי מבעלי הדין לחקור מומחה שהגיש חוות דעת, יודיע על כך לבית המשפט ולשאר הצדדים שלושים ימים לפחות לפני המועד שנקבע לישיבת קדם המשפט או בתוך שבעה ימים ממועד קבלת חוות הדעת, לפי המאוחר". אחשיב כהודעה לפי תקנה זו, באשר לרצון לחקור מומחה, רק הודעה ייעודית נפרדת (לא כחלק מכתב טענות אחר), אשר תוגש במועד מאוחר יותר מהחלטה זו.
  5. כל צד יודיע לעדים מטעמו בהתאם לתקנה 81א(3) ותקנה 83(א), ויזמנם לדיון במסירה אישית של מכתב רשמי מאת בא-כוחו של אותו צד. למכתב תצורף החלטה זו, ויובהר בו לעד כי בהתאם לתקנה 85(א) הוא חייב להתייצב לדיון גם ללא זימון אישי מבית המשפט (אלא אם העד יפנה לבית המשפט ויבקש לפטור אותו מההתייצבות). הצד המזמין ייצור קשר טלפוני עם העד בסמוך לאחר מסירת המכתב, יוודא שביכולתו ושבכוונתו להתייצב לדיון שנקבע, ויערוך תרשומת על השיחה (שאותה יהיה ניתן להגיש בהמשך לבית המשפט במידת הצורך). פעולה בדרך זו תחסוך את ההכבדה המערכתית הכרוכה בזימוני עדים על ידי בית המשפט, וכן תצמצם את המקרים שבהם מתברר רק סמוך לדיון או בדיון עצמו כי העד לא יתייצב. לאור זאת, ככלל, רק אם בשיחה הטלפונית עם העד עלה חשש ממשי שהעד יסרב להתייצב לדיון, או שעלתה בקשה מצד העד עצמו לקבל זימון שיפוטי אישי, יהיה מקום לבקש מבית המשפט זימון כזה.
  6. הצדדים יידברו ביניהם קודם לדיון ויבחנו אפשרות להגיע להסכמות דיוניות או מהותיות לשם ייעול וקיצור הדיון, ובכלל זה להסכמה על מתן פסק דין בלתי מנומק על דרך הפשרה לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984. הסכמות כאלה עשויות גם לאפשר החזר או פטור של חלק מאגרת בית המשפט.

ניתנה היום, כ' שבט תשפ"ג, 11 פברואר 2023, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/02/2023 החלטה שניתנה ע"י רענן גלעדי רענן גלעדי צפייה
19/02/2023 החלטה שניתנה ע"י רענן גלעדי רענן גלעדי צפייה