טוען...

החלטה שניתנה ע"י יאיר חסדיאל

יאיר חסדיאל29/09/2022

תפ"מ 26433-08-22 עסיס נ' בנסוסן

בפני כב' השופט יאיר חסדיאל

העתק החלטת בית משפט מיום ד' תשרי תשפ"ג 29 ספטמבר 2022

בקשת הנתבע מחוררת ככברה והיא אינה יכולה לשאת את המשקל הנדרש על מנת להפר את תכליות הליך הדיון המהיר בתביעה לפינוי מושכר שהינן "הענקת סעד מהיר לבעלי נכסים הזכאים לפינוי שוכרים המחזיקים בנכסיהם שלא כדין, והקטנת נזקיהם", במסגרת "הליך משפטי מזורז שמטרתו הכרעה מהירה ואפקטיבית במחלוקות שעניינן פינוי מושכר" [ראו י' שקד, סדר הדין האזרחי החדש, עמ' 462].
לא בוסס כדבעי כי אכן הנתבע שוהה ב"מוסד סגור ללא כל דרך ליצור קשר באופן רציף" [ראו גם אישור המוסד שאינו תומך בטענה זו], וחתימתו על ייפוי כוח לעורך דינו, וכן על תצהיר ביום 15.9.22, כעשרה ימים לאחר הכניסה להליך הגמילה, אינה מסייעת לטענה זו.

אף הרושם מהבקשה החוזרת להארכת מועד להגשת כתב ההגנה, על התצהיר הנוסף [הבלתי חתום] המצורף אליה, הינו כי שהותו של הנתבע בהליך הגמילה, המבורך כשלעצמו, אין בה על מנת לפגוע מהותית ביכולתו לארגן את הגנתו.

ודוקו, את אותן טענות הגנה המועלות בבקשה החוזרת להארכת המועד להגשת כתב ההגנה [שלא נתמכה בתצהיר כדין], ניתן היה כבר להעלות במסגרת כתב הגנה מסודר, ואת הזמן שהוקדש לצורך הכנת שתי הבקשות והגשתן ניתן היה לנצל להכנת כתב הגנה והגשתו.

כל זאת שעה שמעבר לאמירה כללית בדבר "חומר רלוונטי" לא פורט אילו חומרים נוספים נצרך הנתבע לאסוף לצורך הגשת כתב הגנה, ואילו עדויות נוספות, כנטען בסעיף 5 לבקשה השניה, מקומן במהלך הדיון ולא בכתב ההגנה, והנתבע יוכל להביאן בדיון עצמו.

הבקשה להארכת מועד להגשת כתב ההגנה נדחית. הנתבע ישלם לתובע הוצאות משפט בסך של 1,000 ש"ח בתוך 30 ימים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/09/2022 החלטה שניתנה ע"י יאיר חסדיאל יאיר חסדיאל צפייה
22/09/2022 החלטה שניתנה ע"י יאיר חסדיאל יאיר חסדיאל צפייה
29/09/2022 החלטה שניתנה ע"י יאיר חסדיאל יאיר חסדיאל צפייה
04/10/2022 החלטה שניתנה ע"י יאיר חסדיאל יאיר חסדיאל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ניסים עסיס ענבל צ'יפרוט
נתבע 1 יניב בן שושן