טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 2 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום

מיכל בר11/12/2022

מספר בקשה:3

בפני

כבוד הרשמת בכירה מיכל בר

מבקשת (נתבעת 2)

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

נגד

משיב (תובע)

חיים נורוב

החלטה

  1. לפניי בקשה לביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד כנגד המבקשת ביום 6.11.22.
  2. כידוע, עת מוגשת בקשה לביטול פסק דין שניתן בהעדר הגנה, על בית המשפט לבחון הבקשה בשתי מערכות שיקולים נפרדות - שיקולים מחובת הצדק ושיקול דעתו של בית המשפט. אשר לשיקולים מחובת הצדק, כאשר מבקש הביטול מצביע על פגם בהליך בגינו לא היה על בית המשפט לתת את פסק הדין, יבוטל פסק הדין מתוך חובת הצדק. ואולם, כאשר מוגשת בקשה לביטול פסק דין ולא נמצא כי נפל פגם כלשהו בהליך, נתונה ההכרעה בבקשה לשיקול דעתו של בית המשפט. לצורך הכרעה על פי שיקול דעת, יש לבחון מהי סיבת מחדל המבקש אשר לא התגונן במועד וכן מהם סיכויי הצלחת המבקש בהגנתו היה ויבוטל פסק הדין.
  3. אין חולק, כי במקרה דנן לא עומדת למבקשת זכות מן הצדק לביטול פסק דין, וזאת שעה שהמבקשת מאשרת כי קיבלה את כתב התביעה, אלא שלטענתה, בשל טעות משרדית לא הוגש כתב ההגנה במועד.
  4. עם זאת, סיכויי ההגנה של המבקשת אינם משוללים מן היסוד ומצריכים בירור. יוזכר, כי זכות הגישה לערכאות הינה זכות יסודית ולא בנקל ינעל בית המשפט את שעריו בפני המתדיינים. העדפה של ממש היא לקבל הכרעות שיפוטיות לאחר דיון ממצה לגופו של עניין ובמעמד שני הצדדים. כמו כן, נדיר הפגם הדיוני שאינו ניתן לריפוי באמצעות פסיקת הוצאות הולמת.
  5. אשר על כן, לשם היעילות הדיונית ועל מנת לממש את זכותה של המבקשת ליתן לה את יומה בבית המשפט, ובכלל זאת זכות הגישה לערכאות, סבורני כי ניתן לרפא את הפגם שבאי הגשת כתב הגנה במועד על ידי הטלת הוצאות לטובת המשיב.
  6. לאור כל האמור, אני מורה על ביטול פסק הדין שניתן ביום 6.11.22 כנגד המבקשת בהעדר הגנה, וזאת בכפוף לתשלום הוצאות בסך 1,200 ₪ והגשת כתב הגנה, הכל בתוך 30 ימים.

ניתנה היום, י"ז כסלו תשפ"ג, 11 דצמבר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/11/2022 החלטה על בקשה של נתבע 2 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום מיכל בר צפייה
11/12/2022 החלטה על בקשה של נתבע 2 ביטול החלטה/פס"ד - בטרם חלפו 30 יום מיכל בר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 חיים נורוב רודי בילוי
נתבע 1 שירלי נתן
נתבע 2 הפניקס חברה לביטוח בע"מ משה רבי