טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכל עמית - אניסמן

מיכל עמית - אניסמן19/09/2022

לפני

כבוד השופטת מיכל עמית - אניסמן

המבקש

שלום גאקי

ע"י ב"כ עו"ד בוטניק

נגד

המשיב

יחזקאל הינדי

החלטה

הבקשה שלפני הוגשה במסגרת תורנות בשעות אחר הצהריים.

זוהי בקשה לעיכוב פינוי מדירת מגורים במסגרת ערעור על החלטה הדוחה בקשה לביטול פסק דין בהעדר הגנה שניתן כנגד המבקש. יאמר כבר עתה, המבקש לא צרף את ההחלטה הדוחה את הבקשה לביטול פסק דין מושא הערעור. המבקש אף לא טרח ליידע את בית המשפט כי הגיש בקשה לבית משפט קמא לעיכוב ביצוע הפינוי ולאחר קבלת תגובת המשיב, הבקשה נדחתה.

מעבר לכך, משנדחתה הבקשה לעיכוב ביצוע הרי שהדרך לבקש עיכוב פינוי הינה הגשת ברע על ההחלטה הדוחה את הבקשה לעיכוב ביצוע ואין להגיש בקשה חדשה לעיכוב ביצוע לבית משפט של ערעור.

בשל דחיפות הבקשה, אתייחס אף לבקשה לגופה. המבקש טוען במסגרת הבקשה שלפני כי שכר דירה מהמשיב שיש בה תקלות רבות, לרבות אי חיבור לחשמל דרך קבע והעדר טופס 4. אלא שמעיון בתגובת המשיב שהוגשה בבית המשפט השלום (אשר אף היא לא צורפה לבקשה) עולה כי המבקש לא שלם כלל דמי שכירות למעלה משנה וחב חוב למשיב העולה על 200,000 ש"ח. זאת ועוד, בבקשת המבקש לעיכוב ביצוע הפינוי שהוגשה לבית המשפט השלום נטענו טענות אחרות מאלו שנטענו בבקשה שלפני ונתבקשה ארכה של חודש ימים עד למציאת דירה חלופית.

באשר לסיכויי הערעור - המבקש אף לא צרף החלטת בית משפט קמא מיום 13.9.22 הדוחה את הבקשה שהגיש לביטול פסק דין בהעדר הגנה ממנה עולה כי בא כוחו ידע דבר הגשת התביעה עוד מחודש מרץ 2022 ויידע את המבקש דבר הגשת התביעה.

לאור האמור לעיל, הרי שדין הבקשה להידחות.

לפנים משורת הדין בשל העובדה שמדובר על פי הנטען באב לילדים קטינים ובדירת מגורים, ומאידך בשל הטעמים המפורטים לעיל וסיכויי הערעור הנמוכים ואי תשלום דמי שכירות על פי הנטען לתקופה העולה על שנה, ניתן עיכוב ביצוע זמני עד לקבלת תגובה תוך 48 שעות בכפוף להפקדת הסך של 50,000 ש"ח בקופת בית המשפט.

לא יופקד הסכום האמור – ימשכו הליכי הפינוי כסדרם.

התיק יועבר להמשך טיפול על פי סדרי העבודה.

המזכירות תיידע את המבקש והמשיב דבר ההחלטה.

ניתנה היום, כ"ג אלול תשפ"ב, 19 ספטמבר 2022, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/09/2022 החלטה שניתנה ע"י מיכל עמית - אניסמן מיכל עמית - אניסמן צפייה
28/09/2022 החלטה על בקשה של מערער 1 בקשה מוסכמת למחיקת הערעור והבקשה אורלי מור-אל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מערער 1 שלום גאקי ינון שעיו
משיב 1 יחזקאל הינדי טל ויצמן