טוען...

החלטה על בקשה של נתבע 1 מתן החלטה

הישאם אבו שחאדה06/02/2023

ת"ק 21909-11-22 פרס נ' קלאב הוטל אילת בע"מ ואח'

בפני כב' השופט הישאם אבו שחאדה

העתק החלטת בית משפט מיום ט"ו שבט תשפ"ג 06 פברואר 2023

החלטה בתביעה קטנה בעניין : איתי פרס נ' קלאב הוטל ואח'.
בפני בקשה מטעם הנתבעות להורות על מחיקת התביעה על הסף מחמת חוסר יריבות. דין הבקשה להתקבל. להלן נימוקיי:

ראשית, יחידת הנופש מושא התביעה איננה רשומה על שם התובע אלא על שם פרס יוסף ז"ל ופרס דרורה ז"ל, הוריו המנוחים של התובע (להלן: המנוחים).

שנית, יורשי המנוחים, וביניהם התובע, לא מצאו לנכון עד היום להעביר את זכויות המנוחים ביחידת הנופש על שמם. דרך המלך היא תחילה ביצוע העברת זכויות על שמם בצורה סדורה ורק לאחר מכן להגיש תביעה נגד הנתבעות בטענה שהייתה פגיעה בזכויותיהם או בשל הפרת החוזה עמם. בשלב זה אין שום חוזה בין התובע לבין הנתבעות ולכן הטענה של הנתבעות בדבר חוסר יריבות היא נכונה.

שלישית, בסעיף 5.2 לחוזה שבין הנתבעות לבין המנוחים נאמר שניתן לבצע העברת זכויות ביחידת הנופש לצד ג' בכפוף להסכמה של הנתבעות ותשלום דמי טיפול בשיעור של 2 אחוז ממחיר זכות הנופש בצירוף מע"מ וכן חתימה על מסמכי ההעברה. ברור שעד היום יורשי המנוחים, וביניהם התובע, לא ביצעו את האמור בסעיף 5.2.


רביעית, גם אם יש צו ירושה מהמנוחים לילדיהם (ואגב צורף רק צו הירושה שנוגע לאב אך לא צורף צו הירושה שנוגע לאם), התובע איננו "יורש יחיד" אלא יש עמו עוד שני יורשים נוספים ולכן הוא לא יכול להיות התובע הבלעדי בתיק (ראו נוסח צו הירושה שנוגע לאב שצורף לתגובה שהוגשה על ידי התובע).

לסיכום, מדובר במחיקת התביעה על הסף בשל הטענה המקדמית של חוסר יריבות. לא מדובר בפסק דין לגופו של עניין וכמובן שלכל צד שמורות מלוא טענותיו כלפי הצד שכנגד. התובע רשאי להגיש תביעתו מחדש לאחר שיוסדר נושא היריבות כפי שהוסבר לעיל.

לפיכך, הנני מורה על מחיקת התביעה. אין צו להוצאות. הדיון שנקבע ליום 26.2.23 מבוטל. התיק ייסגר.

המזכירות תודיע לצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/12/2022 החלטה שניתנה ע"י הישאם אבו שחאדה הישאם אבו שחאדה צפייה
10/01/2023 החלטה שניתנה ע"י הישאם אבו שחאדה הישאם אבו שחאדה צפייה
24/01/2023 החלטה שניתנה ע"י הישאם אבו שחאדה הישאם אבו שחאדה צפייה
06/02/2023 החלטה על בקשה של נתבע 1 מתן החלטה הישאם אבו שחאדה צפייה