טוען...

החלטה שניתנה ע"י אור לרנר

אור לרנר30/01/2023

בפני

כבוד השופט אור לרנר

מבקשים

עאמר עאסלה

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

בקשה להארכת המועד להישפט בגין הודעת קנס שמספרה 1015933451.

המבקש טוען כי הגיש בקשה להישפט בגין הדו"ח שבנדון וכן לכשלים ברישום הדו"ח.

המשיבה מתנגדת לבקשה מפאת חלוף הזמן.

דין הבקשה להידחות.

צר לי, אך לא אוכל לקבל טענתו של המבקש כי שלח בקשה להישפט. המבקש טוען טענה זו בעלמא מבלי למסור פרטים אודות המשלוח ומבלי לצרף עותק מאישור משלוח דואר רשום, כפי שנדרש בעת הגשת בקשה להישפט.

זאת ועוד, המדובר בדו"ח שנרשם לחובת המבקש ביום 26.1.19 והמועד האחרון להגשת הבקשה היה ביום 28.4.2019, כך שאם הגיש המבקש את הבקשה להישפט במועד, הרי שחלפו למעלה מ-3.5 שנים בטרם הגיש הבקשה הנוכחית. בקשה להישפט אינה בגדר "שגר ושכח", ועל המבקש היה לברר מה עלה בגורל בקשתו, זמן סביר לאחר מכן.

המבקש אף אינו מבהיר מה הוביל לידיעתו אודות ההרשעה והצורך להגיש בקשה זו ומתי הדבר קרה; והדבר אומר דרשני. במצב דברים זה קיים חשש כי כל כולה של הבקשה נועד להציל את עורו של המבקש מאמצעי תיקון שהושת עליו לאחרונה והדבר אף נרמז בין שורות הבקשה בדבריו של המבקש כי הינו נהג ורישיון הנהיגה נחוץ לו.

כן בחנתי אף את טענותיו של המבקש בעניין הכשלים הראייתיים, טענות שעיקרן מהימנות גרסת השוטר. טענות אלה יכול והיו בעלות משקל, לו היה מתנהל הליך הוכחות ומהימנות השוטר היתה עומדת למבחן בעת עדותו, אך אין די בהם כדי להחזיר את הגלגל לאחור. לשם ביטול הרשעת המבקש דרושה מסה נכבדת של ראיות אשר מטילה צל כבד על הרשעתו. לא כך הדבר בענייננו. יפים לעניין דבריו של כב' הש' קוטון בעפ"ת 36978-04-18 הייתם סבית (31.5.18).

בשולי הדברים אציין כי לא מצאתי לקיים דיון בבקשה כפי האמור בסעיף 15 לבקשה, מאחר ואין לכך הצדקה במקרה הנוכחי. ברע"פ 8427/17 מ"י נ' סאלם (25.3.2018), סיכם כב' הש' שהם את ההלכה הנוהגת בעניין בקשה לביטול פסק דין שניתן בהיעדר אשר יפים גם לענייננו:

"אין חובה לקיים דיון במעמד הצדדים, כל אימת שמתבקש ביטולו של פסק דין שניתן בהיעדר. קיום דיון כאמור הוא החריג ולא הכלל, ובית המשפט יזמן את הצדדים לדיון בנסיבות חריגות, שבהן ניתן להצביע על טעמים של ממש לביטולו של פסק הדין שניתן בהיעדר. עם זאת, על בית המשפט הדוחה בקשה לקיים דיון בנוכחות הצדדים, לנמק ולו בקצרה את החלטתו לדחות את הבקשה".

המבקש לא נימק ולא הצביע על טעמים המצדיקים קיומו של דיון במעמד הצדדים וכאמור לעיל, אף לא הצביע על טעמים של ממש לביטולו של פסק הדין.

סוף דבר, הבקשה נדחית.

זכות ערעור כחוק.

להודיע לצדדים.

ניתנה היום, ח' שבט תשפ"ג, 30 ינואר 2023, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/12/2022 החלטה שניתנה ע"י אור לרנר אור לרנר צפייה
30/01/2023 החלטה שניתנה ע"י אור לרנר אור לרנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 עאמר עאסלה יאסין סרחאן
משיב 1 מדינת ישראל עטייה דאמוני