טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש כתב הגנה מתוקן

יעקב שפסר11/02/2013

מספר בקשה:14

לפני :

השופט יעקב שפסר

המבקשים:
(הנתבעים)

1. תום סלע

2. אבנר רונן
ע"י ב"כ עו"ד אור בר-און גיל ועו"ד פז הרלב

נגד

המשיב:
(התובע)

זיו ישעיהו
ע"י ב"כ עו"ד גיל רון ועו"ד נדב מיארה

החלטה

1. בקשת הנתבעים לתיקון כתב הגנתם. ברקע הבקשה, תובענה בטענה לנישול זכויות התובע במניות הנתבעת 3 ומתן צו עשה כנגד הנתבעים להשבתם לו.

2. תמצית טענת המבקשים היא, כי אחת הפלוגתאות המרכזיות שבין הצדדים נוגעת לשיהוי התובע בהגשת תביעתו, אשר הועלתה על ידם בכתב ההגנה שהוגש בתיק, בבקשתם למחיקת התובענה על הסף ובמסגרת הליכים נוספים, והם מבקשים לתקן כתב הגנתם על מנת שטענה זו תקבל בו ביטוי מפורש וברור.

3. תגובת התובע נתבקשה ונתקבלה ובה מתנגד הוא למבוקש. תמצית טענתו היא, כי תיקון כתב הגנה כמבוקש, לא יסייע להכריע במחלוקת שבין הצדדים, שעניינה הוא האם הגה התובע את המיזם ושיתף בו את הנתבעים כטענתו, או שמא הנתבעים הם אלה שהגו את המיזם והתובע היה רק מועמד לעבוד בחברה. עוד טוען התובע, כי ככל שיותר התיקון, יצריך הוא פתיחה מחדש של ההליכים המקדמיים העומדים בפני סיום, זאת פחות מחודש לפני המועד שנקבע להגשת תצהירי העדות הראשית מטעמו, ותחזיר למעשה את ההליך שלוש שנים אחורנית תוך גרימת הוצאות וטרחה ושיבוש בלוח הזמנים ועיכוב בירור התובענה.

4. תקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, מסמיכה את ביהמ"ש להורות על תיקון כתבי טענות בכל עת, זאת על מנת שבית המשפט יוכל להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין.

5. גישת ביהמ"ש לנושא תיקון כתבי הטענות כפי שעולה מן הפסיקה וכפי שמתפרשת מסעיף 92 לתקסד"א, הינה ליברלית, פרט למקרים חריגים. עיקר הבחינה האם להתיר את התיקון, נוגעת לשאלה האם התיקון אכן יסייע לביהמ"ש להכריע בשאלות השנויות במחלוקת.

6. בענייננו, המדובר בתיקון המתייחס לנושא שעלה בין הצדדים, בין היתר בבקשה לסילוק על הסף שהוגשה על ידם ומצוי במסגרת יריעת המחלוקת בינהם. אמנם המדובר בתיק שהועבר לטיפולי רק לאחרונה ממש לאחר שנפתח עוד בשנת 2009, ואולם עיון בו מלמד, כי אין בתיקון כדי לעכב משמעותית את הטיפול בו, זאת, נוכח השלב המקדמי בו מצוי ההליך, העובדה כי הצדדים טרם השלימו את ההליכים המקדמיים בינהם (המתנהלים כך נראה, מזה ארבעה חדשים בלבד), וטרם הוגשו תצהירי עדות ראשית מטעם מי מהצדדים.

7. בנסיבות אלה ונוכח השלב המקדמי בו מצוי הטיפול בתיק, לא מצאתי כי יש בקבלת הבקשה משום עיוות דין כלשהו כלפי התובע. מאידך, אי קבלתה עלולה ליצור עיוות דין כלפי הנתבעים, אשר מסתכנים באי בחינה של טענה מהותית העומדת להם לכאורה.

8. לאור האמור מתקבלת הבקשה. כתב ההגנה יתוקן כמבוקש.

9. הוצאות ההליך יובאו בחשבון בסיומו.

ניתנה היום, א' אדר תשע"ג, 11 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/05/2010 החלטה על בקשה של נתבע 1 כללית, לרבות הודעה הודעה 09/05/10 הילה גרסטל לא זמין
02/08/2010 פסק דין מתאריך 02/08/10 שניתנה ע"י הילה גרסטל הילה גרסטל לא זמין
10/09/2012 החלטה מתאריך 10/09/12 שניתנה ע"י הילה גרסטל הילה גרסטל צפייה
11/02/2013 הוראה לנתבע 1 להגיש כתב הגנה מתוקן יעקב שפסר צפייה
09/02/2014 פסק דין מתאריך 09/02/14 שניתנה ע"י יעקב שפסר יעקב שפסר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 זיו ישעיהו גיל רון
נתבע 1 תום סלע מוטי ארד, נדב ויסמן
נתבע 2 אבנר רונן מוטי ארד, נדב ויסמן