טוען...

גזר דין מתאריך 10/03/13 שניתנה ע"י עינת רון

עינת רון10/03/2013

בפני

כב' השופטת עינת רון

בעניין:

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד נדב רייכמן

המאשימה

נגד

שמואל שרון לוי

ע"י ב"כ עו"ד עזר מבורך

הנאשם

גזר דין

לאחר ניהול הליך של הוכחות הורשע הנאשם בשתי עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, ובשתי עבירות של איומים.

תמצית עובדות כתב האישום אשר פורטו בהרחבה בהכרעת הדין ואשר מונה שלושה אישומים באשר למעשים אשר כוונו כולם כלפי אשתו של הנאשם הן כדלקמן:

במועד כלשהו בשנת 2001, עת היתה המתלוננת בהיריון, דחף אותה הנאשם באמצעות ידיו אל הקיר. עקב כך נפלה המתלוננת אל הרצפה והכרתה התערפלה.

בסמוך לפני חג הפסח בשנת 2005, בביתם שבאלעד, אחז הנאשם בכח במתלוננת מאחור ודחף אותה לעבר חדר השינה, שם השליכה לעבר המיטה ובעט בה. במהלך אירוע זה איים הנאשם על המתלוננת באומרו לה כי יהרוג אותה וישרוף אותה וכי לא אכפת לו לשבת בגללה.

בתאריך 18/6/05 בביתם שבאלעד, איים הנאשם על המתלוננת כי ישרוף אותה וכי אם ייכנס הביתה הוא יהרוג אותה.

ב"כ התביעה הדגיש כי בעבירות חמורות מעין אלו מתחם העונש ההולם נע בין עבודות שירות ועד 18 חודשי מאסר בפועל .

ב"כ התביעה הדגיש כי הנאשם תקף את אשתו בשני מקרים, וכי לא בחל בכך למרות שילדיו היו נוכחים במקום.

מעשיו של הנאשם פגעו בערך המוגן שהוא שלמותו של אדם, ביטחונו וכבודו של אדם, אשר צריך להרגיש בטוח בביתו שלו.

ב"כ התביעה ער לחלוף הזמן בתיק זה, אך סבור שמאחר שמדובר בכתב אישום אשר הוגש לאחר שכתב אישום קודם נמחק בשל אי איתורו של הנאשם ומאחר שהנאשם ניהל הוכחות ולא נטל אחריות על מעשיו אין לייחס לכך משקל. כן ציין כי לנאשם הרשעה נוספת בעבירות דומות שהיא מאוחרת לתיק זה וגם מכך יש ללמוד על דפוסי התנהגותו של הנאשם.

לטעמה של התביעה יש להשית על הנאשם עונש מאסר לריצוי בפועל משמעותי וקונקרטי וכן עתרה להשית על הנאשם עונש של מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת.

ב"כ התביעה הגיש פסיקה לבית המשפט לתמיכה בטיעוניו.

ב"כ הנאשם סבור כי במידה והתיק שלפנינו היה מוגש באותו מועד שהוגש התיק שההליך בו הסתיים כבר בשנת 2006, סביר להניח שהתיק דנן היה מצורף לתיק שהסתיים. אין להטיל את האחריות לכך ששני התיקים לא הוגשו באותו מועד לפתחו של הנאשם.

ב"כ הנאשם הדגיש את חלוף הזמן , מאחר שמשנת 2005, השנה בוצעו העבירות, לא עבר הנאשם עבירות נוספות, הוא למד את לקחו, בחר לעזוב את המתלוננת וכיום יש ביניהם מערכת יחסית נורמאלית. בתיק האחר הורשע הנאשם, ריצה את עונשו, ביצע עבודות שירות וכעת הוא נמצא בכולל, עובד לסירוגין ונפגש עם ילדיו.

לאור האמור לעיל עתר ב"כ הנאשם להסתפק בעונש של מאסר על תנאי ללא קנס.

לחובת הנאשם הרשעה קודמת אחת בתיק בימ"ש השלום פתח תקוה 4122/05, אשר הוגש בשנת 2005 וגזר הדין בו ניתן לאחר ניהול הליך של הוכחות והרשעת הנאשם ביום 14/12/06..

כתב אישום זה עוסק בהפרת הוראה חוקית של צו הגנה שניתן למתלוננת – אשתו של הנאשם, ביום 27/10/05, בעבירות של איומים שבוצעו באוקטובר 2005 ובדצמבר 2005.

על הנאשם נגזרו שלושה חודשי מאסר לריצוי בפועל בדרך של עבודות שירות וכן תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

מסיבה שלא הובררה, הרי שכתב האישום בענייננו אשר עוסק בעבירות שנעברו בשנת 2001 ובתקופה מוקדמת יותר בשנת 2005 נגד אותה מתלוננת ממש, הוגש לראשונה אך בשנת 2007 ואז בשל אי איתורו של הנאשם, (אשר אף הוא מעורר תמיהה שכן עד ל 6/4/07 ריצה הנאשם עונש של עבודות שירות וברי כי ניתן היה לאתר אותו בקלות) הוא נמחק והוגש בשנית בשנת 2009.

מדובר במעשים חמורים ובהפעלת אלימות של ממש כנגד המתלוננת כמו גם באיומים של ממש.

ברגיל מתחם הענישה באשר לעבירות אלה נע בין מספר חודשים של מאסר בפועל בדרך של עבודות שירות ועד אכן כעתירת התביעה לשמונה עשר חודשי מאסר לריצוי בפועל.

אלא שעסקינן בנסיבות חריגות.

אחת העבירות בוצעה בשנת 2001, דהיינו לפני כשתים עשרה שנים. שתי העבירות הנותרות בוצעו בשנת 2005, לפני למעלה משבע שנים.

מאחר שידוע לנו היום בבירור כי הוגש נגד הנאשם כתב אישום בשנת 2005 בשל עבירות שביצע אותה שנה נגד המתלוננת וכיוון שאותה עת גם תלונה זו כבר הוגשה במשטרה, הרי שהיה על התביעה להגיש גם ענין זה לבית המשפט אותה עת . וכאמור לא הוברר מדוע לא הוגש כתב אישום זה אלא בשנת 2007.

הנאשם סיים את ההליך שהוגש בשנת 2005, ריצה את עונשו, נפרד מהמתלוננת ולא הסתבך בעבירות נוספות. אין לו עבירות שקדמו להסתבכויותיו אלה וגם לא, כאמור לעיל, לאחר מכן.

לפיכך והגם שהנאשם לא נטל אחריות על מעשיו ועל אף נסיבות מעשיו, יש במקרה זה ליתן משקל נכבד לשיקומו של הנאשם ולפנייתו אל דרך חדשה לאחר שריצה עונש בשל התיק האחר, שהוגש בעיתו ולחרוג לקולא ממתחם הענישה הנוהג לגבי עבירות מעין אלה.

אני גוזרת על הנאשם בגין העבירות בהן הורשע בתיק זה -

תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים לבל יעבור עבירה כלשהי שעניינה אלימות או איומים.

אני מטילה על הנאשם קנס בסך 1,000 ₪ או ארבעה ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם בארבעה תשלומים חודשים שווים ורצופים שהראשון בהם ישולם עד יום 1/5/13 והבאים אחריו בכל ראשון לחודש שלאחר מכן. לא ישולם תשלום במועד יעמוד כל הסכום לפרעון מיידי.

אני מחייבת את הנאשם בתשלום פיצוי למתלוננת בסכום של 1,500 ₪. הסכום יופקד בקופת בית המשפט בחמישה תשלומים חודשיים שווים ורצופים שהראשון בהם ביום 1/6/13 והבאים אחריו בכל ראשון לחודש שלאחר מכן. לא ישולם תשלום במועדו יעמוד כל הסכום לפרעון מיידי.

זכות ערעור כחוק.

ניתן היום, כ"ד אדר תשע"ג, 10 מרץ 2013, במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/08/2010 החלטה מתאריך 01/08/10 שניתנה ע"י ניצה מימון שעשוע ניצה מימון שעשוע לא זמין
13/04/2011 החלטה מתאריך 13/04/11 שניתנה ע"י עינת רון עינת רון לא זמין
22/09/2011 החלטה 22/09/2011 לא זמין
29/01/2013 הכרעת דין מתאריך 29/01/13 שניתנה ע"י עינת רון עינת רון צפייה
10/03/2013 גזר דין מתאריך 10/03/13 שניתנה ע"י עינת רון עינת רון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 שירי וידן
נאשם 1 שמואל שרון לוי עזר מבורך, דפנה רינסקי