טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש (א)רשימות עובדי וגימלאי המועצה -

אלכס קוגן28/08/2012

מספר בקשה:28

בפני

כב' השופט אלכס קוגן

התובעים

1. עובדי מועצה מקומית מג'ד אל כרום

ע"י ב"כ עו"ד עינב בן יהודה ואח'

2. אסמעאיל סמי ו- 60 אח'

ע"י ב"כ עו"ד ראויה שאהין

נגד

הנתבעת

1. מועצה מקומית מג'ד אל כרום

ע"י ב"כ עו"ד גולדהמר ואח'

החלטה

1. במצב דברים בו רשות מקומית מאחרת באופן כרוני בתשלום שכר עבודה לעובדיה, קשה מאוד לנהל תביעות לפיצויי הלנת שכר פרטניות של כל עובד ועובד באופן נפרד והדרך הנכונה והראויה לפסוק במקרים כגון דא, היא באמצעות איחוד כל התביעות כאשר כל עובדי המועצה מיוצגים על ידי ארגון עובדים יציג אשר מגיש את התביעה לפיצויי הלנת שכר בשם כל עובדי הרשות. כך מושגת התכלית לפיה ישנה פסיקה אחידה שחלה באופן שווה על כל עובדי הרשות ולא נוצר מצב של עיוות דין לפיו עובד אחד של הרשות יקבל פיצויי הלנה בשיעור מסוים ועובד אחר שהגיש תביעה נפרדת בה יוצג על ידי עו"ד שונה, עלול חלילה לקבל פיצויי הלנת שכר בשיעור שונה.

2. ברוח זו של הדברים, ניתנה ביום 10.5.12, החלטה בנוכחות כל הצדדים הרלבנטיים, לפיה שיעור פיצויי הלנת השכר שיקבע בפסק דין בתיקים אלו שמתנהלים לפני יחול על כל עובדי וגימלאי המועצה מחודש 3/07 ואילך.

גם עובדי המועצה בתחום החינוך, הם עדיין עובדי המועצה, הם אינם עובדי מדינה.

משכך, המועצה חייבת להמציא גם את הנתונים לגבי איחור בתשלום שכר עבודתם של עובדי החינוך במועצה.

לאחר שנקבל את הנתונים לגבי האיחורים בתשלום שכר עבודתם של עובדי החינוך במועצה, יוחלט האם יש לחייב את המועצה בפיצויי הלנת שכר בגין איחורים אלו ואם כן באיזה שיעור. אך קודם כל, יש לדעת את הנתונים עצמם.

3. מתגובת ב"כ המועצה שהוגשה ביום 17/7/12, עולה, כי היו איחורים גם בתשלום שכר עבודתם של עובדי החינוך, אך לטענתו, איחורים אלו היו מינוריים ולא איחורים משמעותיים כמו של יתר עובדי המועצה.

4. כך גם עולה מבקשת ב"כ התובעים, כי חלק מהתובעים בתביעות אלו שלפני הם מלכתחילה עובדי חינוך שלא נעשתה כל הפרדה בינם לבין יתר עובדי המועצה במסגרת התביעות שהוגשו.

5. בנסיבות אלו יפעלו הצדדים כדלקמן:

מר אחסאן חוסין – חשב השכר במועצה, יגיש עד יום 30.9.12, שתי רשימות: רשימה אחת שתפרט לגבי כל אחד מעובדי וגימלאי המועצה, שאינם עובדי חינוך, באופן פרטני של כל חודש בחודשו מחודש 3/07 ועד בכלל, מה הסכום שאמור להיות חלק ממשכורתו של אותו עובד/גמלאי אשר נושא פיצויי הלנת שכר, ממתי עד מתי ומה הסכום שהוא חלק מהמשכורת שנושא הפרשי הצמדה וריבית בלבד וממתי עד מתי.

רשימה שניה תפרט לגבי עובדי וגמלאי החינוך באופן פרטני של כל חודש בחודשו מחודש 3/07 ועד בכלל מה הסכום שאמור להיות חלק ממשכורתו של אותו עובד/גמלאי של החינוך אשר נושא פיצויי הלנת שכר, ממתי עד מתי ומה הסכום שהוא חלק מהמשכורת שנושא הפרשי הצמדה וריבית בלבד וממתי עד מתי.

6. כך גם, עד יום 30.9.12, יבהיר ב"כ המועצה את אותן טענות ועובדות נוספות המצריכות לשיטתו, הוכחה לגבי האיחור בתשלום שכר עבודתם של עובדי החינוך.

7. ככל שבסופו של יום, לאחר שיתקבלו הנתונים כאמור לעיל, אסבור, כי יש להפריד בין עובדי החינוך לבין יתר עובדי המועצה, תינתן החלטה בהתאם.

8. לעיון ביום 21.10.12.

ניתנה היום, י' אלול תשע"ב, 28 אוגוסט 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/09/2011 הוראה לתובע 1 להגיש (א)אישור פקס אלכס קוגן לא זמין
14/09/2011 החלטה מתאריך 14/09/11 שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן לא זמין
28/08/2012 הוראה לתובע 1 להגיש (א)רשימות עובדי וגימלאי המועצה - אלכס קוגן צפייה
02/07/2013 הוראה לתובע 1 להגיש (א)אישור פקס אלכס קוגן צפייה
08/07/2013 פסק דין מתאריך 08/07/13 שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן צפייה