טוען...

פסק דין מתאריך 08/07/13 שניתנה ע"י אלכס קוגן

אלכס קוגן08/07/2013

לפני: כב' השופט אלכס קוגן

נציג ציבור (עובדים) מר עוזיאל אבישר

נציג ציבור (מעבידים) מר עומר מלק

התובעים: 1. עובדי מועצה מקומית מג'ד אל כרום
ע"י ב"כ עו"ד שורצזון – הסתדרות העובדים החדשה
2. אסמעיל סמי ו- 60 אח'
ע"י ב"כ עו"ד שאהין – הסתדרות העובדים החדשה

-

הנתבעת: מועצה מקומית מג'ד אל כרום

ע"י ב"כ עו"ד פוקס ואח'

מדינת ישראל

ע"י עו"ד שושני מפרקליטות מחוז חיפה

פסק דין

1. הצדדים יפעלו לסילוק סופי מלא ומוחלט של תביעות עובדי/גימלאי המועצה המקומית מג'ד אל כרום (להלן: "המועצה") בגין פיצויי הלנת שכר עבור התקופה שמחודש 3/07 ועד חודש 12/12 כולל, לפי המתווה שסוכם ביניהם, כאשר מתווה זה כולל רק את עובדי וגימלאי המועצה בתחום המוניציפלי ולא כולל את המורים שהם עובדי המועצה בבית ספר התיכון במועצה.

להלן פרטי המתווה שהוסכם:

א. המועצה תשלם לעובדי/גימלאי המועצה בתחום המוניציפלי (למעט המורים שהם עובדי המועצה בבית ספר התיכון במועצה) ששכרם הולן במהלך התקופה שמחודש 3/07 ועד חודש 12/12 כולל, שתי משכורות נטו ותשלם לעובדי/גימלאי המועצה בתחום החינוך פיצויי הלנה באופן יחסי שנגזר משתי המשכורות הנ"ל שיעשה על בסיס ימי הלנה וזאת בהתייחס לעובדים המוניציפלים כך ששתי המשכורות הנ"ל יהיו 100% ומתוך זה יגזר אחוז שיעור ההלנה של העובדים/הגימלאים בתחום החינוך ששכרם הולן.

ב. פיצויי ההלנה ישולמו לשתי קבוצות העובדים/הגימלאים הנ"ל ב- 6 תשלומים חודשיים שווים ורצופים שיחלו תוך 30 יום ממתן פסק דין זה.

ג. המועצה תדאג להוציא על חשבונה את העובדים לסוף שבוע למטרת גיבוש שתנאיו יתואמו עם ועד העובדים.

2. הצדדים השכילו להבין, כי אותו מצב מחפיר שהיה נהוג במועצה זו בשנים עברו, עת ששכר עבודתם של עובדי וגימלאי המועצה הולן באופן פתולוגי, לא יכול לחזור על עצמו.

לכן, במצב דברים זה, קיבלו הצדדים המלצתנו, כך שמחד העובדים והגימלאים ויתרו כאן ויתור משמעותי מאוד על חובות עבר בגין כל אותן הלנות שכר חוזרות ונשנות משנים עברו, אך מנגד הסכימו כולם שיש מקום ליצור מנגנון שישמש בטוחה, כי בעתיד שמתייחס לשנים הקרובות לפחות, לא תחזור על עצמה אותה תופעה מחפירה של הלנת שכרם של עובדי וגימלאי המועצה.

הצדדים השאירו לשיקול דעתנו את קביעת המנגנון לגבי העתיד, כך שלא משנה מי יבחר בעתיד לעמוד בראש מועצה מקומית מג'ד אל כרום ומי יהיו הגורמים הרלוונטים במדינה שיפקחו על תפקוד המועצה, ידעו כולם, כי לפחות ב- 3 שנים הקרובות לא יהיה זה משתלם להלין את שכר עבודתם של עובדי וגימלאי המועצה, משום שהסנקציה שנקבע כאן בפסק הדין תרתיע גורמים אלו ותגרום להם לעשות כל שאל ידם למניעת הלנת שכר עבודתם של העובדים והגימלאים.

3. על כן, אנו קובעים את המתווה הבא שיחול למשך שלושת השנים הבאות ממועד מתן פסק דין זה:

א. המועצה חייבת לשלם לעובדיה וגימלאיה את שכרם במועד הקבוע בחוק הגנת השכר תשי"ח-1958 (להלן: "חוק הגנת השכר").

ב. במקרה ובתקופה של שלושת השנים הבאות תאחר המועצה בתשלום שכר לעובדי/גימלאי המועצה בגין חודש מסוים, יהא עליה לפצות את עובדי/גימלאי המועצה באופן הבא:

1) איחור של עד 30 יום בתשלום שכר עבודה של אותו חודש ישא אך ורק הפרשי הצמדה וריבית כדין מהמועד בו אמור היה להיות משולם השכר על פי חוק ועד לתום 30 הימים הראשונים.

2) בגין איחור שימשך מעבר ל- 30 הימים ועד 60 ימים של אותו חודש תשלם המועצה לעובדיה/גימלאיה פיצויי הלנת שכר שיעמוד על 15% שנתי (אפקטיבי) בלבד מהשכר המולן והוא יחול רק על אותו חלק מן השכר המולן שאינו עולה על השכר הממוצע במשק שיהיה נהוג באותו מועד. יתרת השכר העולה על השכר הממוצע במשק, תשא הפרשי הצמדה וריבית כחוק בלבד.

3) בגין איחור שימשך מעבר ל- 60 ימים ועד ל- 90 ימים של אותו חודש תשלם המועצה לעובדיה/גימלאיה פיצויי הלנת שכר שיעמוד על 30% שנתי (אפקטיבי) בלבד מהשכר המולן והוא יחול רק על אותו חלק מן השכר המולן שאינו עולה על השכר הממוצע במשק שיהיה נהוג באותו מועד. יתרת השכר העולה על השכר הממוצע במשק, תשא הפרשי הצמדה וריבית כחוק בלבד.

4) בגין איחור שימשך מעבר ל- 90 ימים ועד ל- 120 ימים של אותו חודש תשלם המועצה לעובדיה/גימלאיה פיצויי הלנת שכר שיעמוד על 50% מהפיצוי המקסימלי שקבוע בחוק הגנת השכר.

5) ככל שהאיחור בתשלום אותו שכר עבודה בגין אותו חודש ספציפי יעלה על 120 יום, תשלם המועצה לעובדיה/גימלאיה את פיצויי הלנת השכר המקסימלים שקבועים בחוק הגנת השכר החל מתום 120 הימים הנ"ל ועד למועד התשלום המלא בפועל.

6) מיותר לציין, כי פיצויי ההלנה יחולו רק על רכיבי השכר שהם ברי הלנה על פי החוק.

4. כפי שהסכימו הצדדים, הרי שכל עובד/גימלאי שיבקש להחיל עליו את המתווה כאמור בפסק דין זה, חייב לחתום על טופס הסכמה לקבלת המתווה וחתימתו תהווה ויתור על תביעות נוספות בגין פיצויי הלנה עבור כל התקופות שנכללות בפסק דין זה וזאת לרבות תביעות עבר ותיקי הוצל"פ שנפתחו בעבר בגין פיצויי הלנת שכר מהתקופות שכלולות בפסק דין זה.

5. אנו מברכים את הצדדים שהשקיעו מאמצים ניכרים להגיע למתווה הנוכחי ומאחלים להם להמשיך וללכת באותה "דרך המלך" שפתחה דף חדש לפיו המשכורות משולמות בזמן.

6. כל צד ישא בהוצאותיו.

ניתן היום, א' אב תשע"ג, 08/07/2013 בהעדר הצדדים וישלח אליהם.

עוזיאל אבישר 000251454

מר עוזיאל אבישר

נציג עובדים

אלכס קוגן – שופט

מר עומר מלק

נציג מעבידים

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/09/2011 הוראה לתובע 1 להגיש (א)אישור פקס אלכס קוגן לא זמין
14/09/2011 החלטה מתאריך 14/09/11 שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן לא זמין
28/08/2012 הוראה לתובע 1 להגיש (א)רשימות עובדי וגימלאי המועצה - אלכס קוגן צפייה
02/07/2013 הוראה לתובע 1 להגיש (א)אישור פקס אלכס קוגן צפייה
08/07/2013 פסק דין מתאריך 08/07/13 שניתנה ע"י אלכס קוגן אלכס קוגן צפייה