טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 ביזיון בית משפט

אמיר טובי13/05/2019

מספר בקשה:19

בפני

כבוד השופט אמיר טובי

המבקש

כרים שופאני

נגד

המשיבה

מדינת ישראל - רשות מקרקעי ישראל

החלטה

ביום 1.7.2013 ניתן פסק דין בתיק דנא לפיו נדחתה, ברובה המכריע, התביעה אותה הגיש התובע יחד עם אחרים כנגד הנתבעת והמועצה המקומית מעיליא. יחד עם זאת, נקבע כי התביעה, בחלקה המתייחס לסעד החלופי מתקבלת במובן זה שהוצהר כי התובעים זכאים לקבל מהמדינה קרקע חלופית שוות ערך לקרקע נשוא הדיון. ציינתי בשולי אותה קביעה כי אני חושש שהצהרה זו אין בה כדי לפתור את המחלוקת מיסודה שכן יהא על הצדדים לבוא ביניהם בדברים על מנת להגיע להסכמה לגבי הקרקע החלופית, שטחה, מיקומה ושוויה. הוספתי כי ככל שלא יצליחו להגיע לעמק השווה, יוביל הדבר למרבה הצער, להליכים נוספים, אלא שבמסגרת תיק זה לא ניתן היה להעניק לתובעים סעדים אופרטיביים שלא נתבעו על ידם.

משחלפו שנים אחדות מבלי שעלה בידי הצדדים להסדיר את סוגיית הקרקע החלופית, הגיש המבקש בקשתו המונחת בפניי, שהוגשה לפי סעיף 6 לפקודת ביזיון בית משפט (להלן: "הפקודה"). במסגרת התגובה שהוגשה מטעמה, טענה המדינה כי הסעד ההצהרתי שניתן בגדר פסק הדין אינו ניתן לאכיפה במסגרת סעיף 6 לפקודה וכי בכל מקרה לא ניתן להגיש הליך לפי הפקודה הנ"ל כנגד המדינה. לגופו של עניין, טענה המדינה כי מאז ניתן פסק הדין נערך בין הצדדים משא ומתן במסגרתו נבדקו חלופות שונות ולצורך כך אף נערכו חוות דעת שמאיות. נאמר כי במסגרת המו"מ מיוצגים התובעים על ידי עורכי דין שונים, כאשר המבקש הנו רק אחד מהם. מכל מקום נאמר כי בימים אלה ממתינה המדינה לקבל חוות דעת שמאית בדבר שווין של קרקעות חלופיות אפשריות וכי בכל מקרה ב"כ המשיב לא המציא מסמכים ופרטים שהתבקשו ממנו לצורך קידום הנושא.

ספק בעיני אם הפקודה הנה האכסניה הנכונה והמתאימה ליישום פסק הדין. בשולי פסק הדין הבעתי חשש כי ככל שלא יעלה בידי הצדדים להגיע להסכמה לגבי הקרקע החלופית, ומאחר ולא נתבעו סעדים אופרטיביים, יוביל הדבר, למרבה הצער, להליכים נוספים.

יחד עם זאת, ומבלי להביע עמדה בנוגע לטענות המדינה לגבי האפשרות לאכוף סעד הצהרתי במסגרת סעיף 6 לפקודה ולעניין הסמכות להגיש הליך כנגד המדינה בהתאם לפקודה, אפשר והגשת הבקשה תשמש מנוף לקידום המו"מ בין הצדדים ותכניס אותם למסגרת מגעים אינטנסיבית יותר בניסיון לייתר הליכים נוספים.

הואיל ואני מצוי בימים אלה בשבתון ממנו אשוב בראשית חודש יולי, אני קובע בפניי דיון בבקשה ליום 17.7.2019 שעה 09:00. על מנת לייעל את הדיון, ידאג ב"כ התובע להודיע על אודותיו לערכי הדין האחרים המייצגים את יתר התובעים במו"מ מול רמ"י על מנת שמי שיחפוץ בכך יוכל ליטול בו חלק. הצדדים ינצלו את פרק הזמן עד למועד הדיון על מנת לזרז ולקדם את המגעים ביניהם בניסיון להגיע להסדר.

ניתנה היום, ח' אייר תשע"ט, 13 מאי 2019, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/11/2009 החלטה 17/11/2009 לא זמין
16/03/2010 החלטה מתאריך 16/03/10 שניתנה ע"י אמיר טובי אמיר טובי לא זמין
08/02/2011 החלטה מתאריך 08/02/11 שניתנה ע"י אמיר טובי אמיר טובי לא זמין
01/07/2013 פסק דין מתאריך 01/07/13 שניתנה ע"י אמיר טובי אמיר טובי צפייה
13/05/2019 החלטה על בקשה של מבקש 1 ביזיון בית משפט אמיר טובי צפייה
06/11/2019 החלטה שניתנה ע"י אמיר טובי אמיר טובי צפייה