טוען...

גז"ד

אביהו גופמן25/12/2012

בפני כב' סגן הנשיא, השופט אביהו גופמן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

הרצל שמאמי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד שירן גבע אלנקווה

הנאשם: בעצמו

ב"כ הנאשם: עו"ד מחאמיד מוחמד

פרוטוקול

גזר דין

1. ע"פ כתב האישום בתאריך 20.12.08 תקף הנאשם את המתלונן, דוד בנאי, באופן שהיכה עם ראשו בראשו של המתלונן. בעקבות התקיפה נגרמו למתלונן חבלות של ממש בפנים ובכף היד וכן שבר בצוואר עם אנגולציה וריסוק וולרי.

הוראת החיקוק, על פיה, הואשם הנאשם היא תקיפה שגרמה חבלה של ממש.

2. בתאריך 17.5.11 חזר בו הנאשם מהכפירה והודה בעובדות כתב האישום. בהמשך נשלח הנאשם לקבלת תסקיר לעניין אי הרשעה. בהחלטה שניתנה על ידי בתאריך 22.11.11 נדחתה בקשת ב"כ הנאשם שלא להרשיעו והנאשם הורשע בעובדות כתב האישום.

3. ב"כ המאשימה, בטיעוניו לעונש, מציין כי אכן לנאשם אין הרשעות קודמות אך מפנה לחומרת מעשה הנאשם כפי שעולות מעובדות כתב האישום בו הודה. כן מפנה ב"כ המאשימה לתסקיר בו נאמר כי לנאשם מאפיינים נוקשים וקושי בוויסות דחפים בעיקר במצבי כעס.

בסופו של דבר, עותרת המאשימה למאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן.

4. ב"כ הנאשם, בטיעוניו לעונש, מציין כי אכן אין להקל ראש בחומרת מעשי הנאשם. לדבריו, המדובר באירוע שנגרם בגין יריבות רבת שנים בין הנאשם לבין שכנו המתלונן כאשר המתלונן מציק לנאשם ומטריד אותו וכן מטריד שכנים נוספים. לדבריו, המתלונן מגדף את הנאשם וגרם לפיטורי הנאשם ממקומות עבודה שונים וכל אלו תרמו תרומה רבה לאירוע נשוא כתב האישום.

בהמשך טיעוניו, מציין ב"כ הנאשם, כי הנאשם הביע חרטה על מעשיו, שיתף פעולה עם שירות המבחן, נטל אחריות וכי המדובר במעידה חד פעמית. הנאשם אף הודה וחזר בו מכפירתו וחסך מזמנו של בימ"ש.

ב"כ הנאשם מדגיש כי עצם הרשעה מהווה פגיעה ממשית ולא בכדי תסקיר שירות המבחן המליץ על אי הרשעה ושל"צ.

המדובר באירוע מלפני כ- 4 שנים ומאז אין אירועים נוספים בין המתלונן לנאשם. בסופו של דבר, עותר ב"כ הנאשם להסתפק בהרשעה וצו של"צ והוא מפנה לפסיקה בעבירות דומות.

5. המתלונן עצמו, במסגרת הטיעונים לעונש, מציין כי הוא הושפל פיזית ונפשית, עבר אשפוז ותוצאות התקיפה ניכרים בו עד היום.

6. בתסקיר שהוגש בתיק זה נסקרו קורות חייו ובכלל זה מקומות עבודה מהם פוטר הנאשם בגין תלונות השכן, לטענתו. בתסקיר הובהר שאכן יש לנאשם מאפיינים נוקשים וקושי בוויסות דחפים אך אפיונים אלה באים לידי ביטוי רק ביחסיו עם שכנו מולו חש מושפל ונפגע.

התסקיר מדגיש שבתפקודיו השונים הוא מרגיש אחריות, מחוייבות והתמדה אך ביחסיו עם שכנו קיים פער בין התנהגותו בדרך כלל להתנהגות כלפי השכן.

שירות המבחן בסופו של דבר מציין כי מדובר בנאשם שומר חוק בדרך כלל העובד לפרנסתו ומשקיע בקידומו לשם תמיכה במשפחתו. בסופו של דבר, המליץ שירות המבחן להימנע מהרשעה (המלצה שלא התקבלה) ולהטיל עליו עונש של של"צ בהיקף של 250 שעות.

7. אכן אין להכביר מילים על חומרת מעשהו של הנאשם אשר תקף את המתלונן ע"י נגיחה בראשו וגרם לו לפציעה בדמות שבר בצוואר בנוסף לפגיעות נוספות.

אכן אין ספק שהעונש ההולם מעשה מסוג זה הינו עונש מאסר אשר יבהיר לנאשם באופן שאינו משתמע לשני פנים את חומרת מעשיהו וירתיעו מלחזור ולבצע מעשים דומים בעתיד.

מאידך, יש לזכור שהענישה היא אינדיבידואלית וכל מקרה ומקרה לגופו.

לנאשם אין הרשעות קודמות ועברו ללא רבב. גם שירות המבחן התרשם כי מדובר בנאשם שומר חוק העובד לפרנסתו וככלל הינו בעל אישיות נורמטיבית.

אוסיף ואומר שגם אם המתלונן תרם תרומה רבה להתנהגות הנאשם ומעשיו, הרי אין בכך כדי להצדיק את מעשהו ומחובת של הנאשם היה לרסן את דחפיו ולא להגיב כפי שהגיב.

8. בסופו של דבר ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלבנטיים, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

א. אני דן את הנאשם ל – 6 חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות בכפר הנופש "על הים" בגבעת אולגה, וזאת בימים ובשעות כפי שיקבע הממונה על עבודות השירות בחוות דעתו.

הנאשם יתייצב לריצוי עבודות השירות במפקדת מחוז צפון, יחידת עבודות שירות, בית סוהר חרמון בתאריך 20.1.13 שעה 08:00 תוך תיאום עם הממונה על עבודות השירות.

ב. מאסר על תנאי לתקופה של 6 חודשים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור במשך שנתיים מהיום עבירות בהן הורשע, ויורשע בהן בין בתקופת התנאי ובין לאחריו.

ג. אני מורה כי הנאשם יפצה את המתלונן, דוד בנאי ת.ז. 051897338 מרח' עצמון 64 חדרה בסכום של 7,500 ₪ אשר ישולמו ב – 5 תשלומים של 1500 ₪ החל מיום 1.6.13 ובכל 1 לחודש בחודשים שלאחר מכן.

ד. מאחר וניתן פיצוי למתלונן, אני נמנע מהטלת קנס.

ה. ניתן צו להשמדת המוצגים.

העתק גזר הדין יישלח לממונה על עבודות השירות ולשירות המבחן.

הודעה והוסברה זכות הערעור תוך 45 יום מהיום.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ב טבת תשע"ג, 25/12/2012 במעמד הנוכחים.

אביהו גופמן, שופט

סגן נשיא

הוקלד על ידי תמי גיבלי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/09/2010 החלטה על בקשה של בא כוח מאשימה 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לתיקון כתב אישום 22/09/10 אביהו גופמן לא זמין
02/01/2011 תשלומי עדים אביהו גופמן לא זמין
17/05/2011 תשלומי עדים אביהו גופמן לא זמין
18/03/2012 החלטה מתאריך 18/03/12 שניתנה ע"י אביהו גופמן אביהו גופמן לא זמין
29/04/2012 החלטה מתאריך 29/04/12 שניתנה ע"י אביהו גופמן אביהו גופמן לא זמין
02/12/2012 החלטה מתאריך 02/12/12 שניתנה ע"י אביהו גופמן אביהו גופמן צפייה
25/12/2012 גז"ד אביהו גופמן צפייה
10/07/2013 הוראה לנאשם 1 להגיש ייפוי כוח יגאל גריל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל ענת פורמן
נאשם 1 הרצל שמאמי ליאור פנחס