טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לנימוק החלטה 29/01/13

עמית פרייז29/01/2013

מספר בקשה:15

בפני

כב' השופט עמית פרייז

מבקשים

גולן פלטיאל שמעון

נגד

משיבים

1. מדינת ישראל

החלטה

בפניי בקשת הנאשם לזימון מספר עדים כעדי הגנה.

ביחס לבקשה לזמן לעדות את ראש לשכת תביעות כפ"ס, הרי שאין בה ממש. טענתו של הנאשם להפליה בינו לבין העד צברי תתברר בשלב הסיכומים, כאשר על שיקולי התביעה בעניין ניתן יהיה ללמוד מסיכומי התביעה, ואין צורך בעדות גורם כלשהו בתביעה לעניין זה.

ביחס לבקשה לזמן לעדות את הגב' סיגל פלר, הרי שבעניין זה ניתנה זה מכבר החלטה המורה לעשות כן.

ביחס לבקשה לזמן לעדות את עו"ד קארין בן עמי. זו נוגעת לטענת הנאשם בדבר הבטחה מותנית למחיקת כתב האישום כנגדו, שלא קויימה, ואף הנאשם מיטיב להגדירה כטענת הגנה מהצדק. דא עקא שטענה מסוג זה יש לטעון כטענה מקדמית, או למצער מיד לאחר שנודע לנאשם על העילה לה. והנה, הדברים באו בפני בית המשפט רק לקראת סוף פרשת ההגנה, מבלי שבא להם כל רמז, לא בתשובתו של הנאשם לכתב האישום ואף לא בעדותו. הנאשם אף לא העלה כל הסבר מדוע השהה טענה זו. בנסיבות אלה, אין מקום לברר את הטענה, ומשכך אין מקום לזימון עו"ד בן עמי כעדה.

ביחס לבקשה לזמן לעדות את העד בועז צברי, ועורכי דינו רויטל קוצר ועידו רז. העד צברי כבר העיד בבית המשפט, אך בסופו של דבר נצטווה להביא בפני בית המשפט את המסמכים הרפואיים הרלבנטים לכישוריו השכליים, מבלי שציית לכך. בנסיבות אלה, אני נעתר לבקשה לזמנו לבית המשפט לישיבה הקרובה, לצורך הצגת מסמכים אלה, מכוח סמכותי לפי ס' 108 לחסד"פ. ככל שיוחלט להעביר המסמכים לעיון הנאשם, שמורה הזכות לנאשם לבקש אף עדות משלימה מהעד, ואם בית המשפט ייעתר לכך, הרי שהשלמת העדות תתבצע באותו מועד. בנסיבות אלה, מתייתר הצורך בזימון עורכי דינו של העד כעדים בעצמם.

סוף דבר, לישיבה מיום 13/3/13 המזכירות תזמן את העד בועז צברי, תוך שיובהר לו כי עליו להביא עימו את המסמכים הרפואיים לעיל. זאת בנוסף לזימון העדה סיגל פלר, עליו כבר הוחלט זה מכבר.

ניתנה היום, י"ח שבט תשע"ג, 29 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/02/2011 החלטה מתאריך 06/02/11 שניתנה ע"י נאוה בכור נאוה בכור לא זמין
18/09/2011 החלטת בית הדין האזורי ת"א יפו עמית פרייז לא זמין
29/01/2013 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה בקשה לנימוק החלטה 29/01/13 עמית פרייז צפייה
29/04/2013 החלטה מתאריך 29/04/13 שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה