טוען...

החלטה שניתנה ע"י יואב פרידמן

יואב פרידמן01/01/2023

ת"א 43067-02-10 (ללא שם) ואח' נ' מרכז רפואי ע"ש שיבא-תל השומר

בפני כב' השופט יואב פרידמן

העתק החלטת בית משפט מיום ח' טבת תשפ"ג 01 ינואר 2023

לאחר שעיינתי בבקשה ובתגובות (המדינה לא הגיבה): נקודת המוצא של תקנות העיון הנה שקנויה זכות העיון בתיק מכוח פומביות הדיון, ודי למבקש העיון שיצביע בתמצית על עניינו ועל טעם העיון המבוקש, בפרט כאשר העיון במסמך המבוקש נוגע לרלבנטיות אפשרית בתיק אחר שהוא מנהל (ומקל וחומר כלפי אחד מבעלי הדין בתיק שבמסמך ממסמכיו מבוקש העיון, אך אין זה תנאי הכרחי, אף שגם הוא מתקיים כאן). על בעל דין המתנגד לעיון להצביע על טעם כבד משקל. שיצדיק התנגדותו.
מדובר על שני תיקי רשלנות רפואית כאשר בשניהם נתבעת המדינה. בקשת העיון צומצמה לחוו"ד של פרופ' הרמן, שנתן חוו"ד אף בתיק המקביל שמנהלת מבקשת העיון בשם התובעים שם. ניתן טעם העיוןכאשר באותו תיק מקביל גם נחקר פרופ' הרמן. ונטען שמדובר בסוגיות דומות בשני תיקי הרשלנות הרפואית. די בכך כדי להצדיק זכות העיון . טעם ההתנגדות של ב"כ התובעים הנו הפרטיות של התובעים. אין חולק שמדובר על אינטרס לגטימי אך ניתן לקיימו על דרך השחרת פרטי התובעים בחווה"ד . העובדה שפרטים מחווה"ד אוזכרו בפסה"ד אינה שוללת בהכרח הרלבנטיות בעיון בכולה בתיק המקביל, שכן יכול ויש פרטים שלא אוזכרו ורלבנטים להתדיינות שם.

יש לזכור שככלל בתיקי נזקי גוף, וגם בתיקי רשלנות רפואית, ברירת המחדל אינה איסור פרסום פסה"ד, למרות שיכול ויחיל הוא פרטים רפואיים נדרשים, המצויים בליבת הזכות לפרטיות; אלא חסיון שם התובעים. גם ענין זה מטה הכף לכיוון זכות העיון תוך השחרת פרטי התובעים.

יש להבדיל בין זכות העיון לבין אופן מימושה והעלות הסבירה הכרוכה. אני מורה שב"כ התובעים, כמי שמייצג בעלי הענין בהגנה על פרטיותם, יעביר למבקשת העיון את שתי חווה"ד שנתן פרופ' הרמן בתיק (הוגשו ביום 10.4.2011 ו 11.5.2011). כאשר פרטי התובעים מושחרים לאורך חווה"ד. להסרת ספק במקרה של תקלה, על מבקשת העיון להשחיר מיוזמתה פרטי התובעים אם לא הושחרו בחלקם, בטרם תגיש המסמכים לתיק שהיא שהיא מנהלת או תעשה בהם כל שימוש. מבקשת העיון תשא בעלות עבודתו זו של ב"כ התובעים, שנועדה לאפשר מימוש זכות העיון שלה, בסך כולל של 750 ש"ח. שתי חווה"ד תועברנה בתוך 20 יום מעת ביצוע התשלום. לחלופין בידי מבקשת העיון גם לקבל שתי חווה"ד במשרד ב"כ התובעים באמצעות שליח, כנגד תשלום לאלתר,במועד שיתואם בין הצדדים, ויחול במהלך 30 יום.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/08/2010 החלטה מתאריך 04/08/10 שניתנה ע"י יעל וילנר יעל וילנר לא זמין
02/03/2016 החלטה שניתנה ע"י יעל וילנר יעל וילנר צפייה
21/03/2017 פסק דין שניתנה ע"י יעל וילנר יעל וילנר צפייה
09/10/2018 פסק דין לא זמין
27/11/2022 החלטה שניתנה ע"י יואב פרידמן יואב פרידמן צפייה
01/01/2023 החלטה שניתנה ע"י יואב פרידמן יואב פרידמן צפייה