טוען...

גז"ד

שירלי דקל נוה03/03/2016

לפני כבוד השופטת שירלי דקל נוה

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

יונתן אבישי בן דוד

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד חן כהן

הנאשם וב"כ עו"ד ברנשטיין

פרוטוקול

באת-כוח המאשימה טוענת לעונש:

מגישה ר"פ – טל/1.

מגישה מע"ת – טל/2.

בתאריך 17/9/2015 הגענו להסדר לפיו הנאשם יודה ויורשע וישלח לתסקיר. ככל שיתקבל בעניינו תסקיר חיובי כמפורט בפרוטוקול נסכים. מהתסקיר שהתקבל עולה כי הנאשם נטל אחריות, עורך מאמצים רבים ובעל מוטיבציה להמשיך לשפר את מצבו. שירות המבחן התרשם כי מדובר באדם ללא קווים אלימים באישיותו, לאור הודיית הנאשם והחיסכון בזמן שיפוטי נבקש לאמץ את המלצת התסקיר.

בא-כוח הנאשם טוען לעונש:

הגענו להסדר לאחר שבחנו את כל הצדדים בתיק, לשמחתנו הנאשם השכיל לקחת את ההזדמנות שניתנה לו בשתי ידיים. התסקיר מאוד מפורט הן לגבי קורות הנאשם והן לגבי ההליך השיקומי והטיפולי אותו עובר הנאשם. אנחנו מודים לתביעה, לבית-המשפט ולשירות המבחן, ולקוות שלא נפגוש את הנאשם במסגרת זו בעתיד.

הנאשם:

יש לי גם שמחה וגם עצב, אני שמח שבית-המשפט עושה איתי חסד בעניין האישי שלי והעצב שלי הוא שבית-המשפט לא עושה חסד עם מי שנגע בבן שלי.

<#2#>

גזר דין

הנאשם הורשע, בהתאם להודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום המתוקן ובעבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממש.

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, בנו של הנאשם קטין יליד 2006, לומד בבי"ס יסודי דתי. בחודש מרץ 2015, הנאשם חשד שהמתלונן מטריד את בנו הקטין והגיש תלונה למשטרה, ולאחר מכן הנאשם הגיע לביה"ס על מנת לקחת את ילדיו, פנה למזכירות ביה"ס ונכנס לחדר המנהל, הבחין במתלונן, דחף אותו, והמתלונן נהדף. לאחר מכן הנאשם היכה בו באגרוף לפניו ושב והכה אותו בעורפו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלונן שפשוף קל באף.

על-פי ההסדר שהוצג בפני בית-המשפט, הנאשם כאמור הודה בכתב אישום מתוקן ונשלח לשירות המבחן לקבלת תסקיר. הוסכם כי בין היתר התסקיר יבחן את נסיבות חייו של הנאשם, הרקע לביצוע העבירה ויבחן האם יש להמליץ על הארכת מאסר על תנאי, ובאם יומלץ כך, המאשימה תסכים.

הנאשם אכן פנה לשירות המבחן, והוגש תסקיר המפרט את הרקע האישי והמשפחתי של הנאשם. הנאשם גרוש, ולו ארבעה ילדים צעירים, מזה 5 שנים הנאשם אינו עובד וכיום מצוי ללא קורת גג. בעברו של הנאשם הרשעה בגין עבירת אלימות משנת 2009, בגינה בתאריך 29/1/2013 נדון למאסרים על תנאי, קנס ופיצוי.

שירות המבחן דיווח כי הנאשם מודע להשלכות מעשיו ולחומרתם, הנאשם מסר בדיקות שתן נקיות משרידי סם ועומד בקשר עם עו"ס משפחה במנהל לשירותים חברתיים וממתין להערכה פסיכיאטרית מורחבת וכן לבירור ניקיון מסמים.

שירות המבחן פירט בהרחבה את גורמי הסיכוי והסיכון, וסבור ששילוב הנאשם תחת צו מבחן למשך שנה וחצי יאפשר לרכז את הקשר מול גורמי הטיפול והאבחון לשם שיקומו וקידום מצבו של הנאשם וממליץ על הטלת צו מבחן והארכת המאסר על תנאי. צוין כי לאור מצבו הנפשי של הנאשם, הפעלת מאסר על תנאי וריצויו במאסר בפועל ואף בעבודות שירות עלולים להחמיר את מצבו הרגשי. לאור זאת, שירות המבחן המליץ להעדיף את הפן השיקומי ולסייע לנאשם לשקם את חייו.

באי כוח הצדדים עותרים לאימוץ המלצת שירות המבחן.

לאחר ששקלתי את כל הנסיבות הצריכות לעניין ואת טיעוני הצדדים, ובהם נסיבות חייו המורכבות של הנאשם, מצבו הנפשי, עברו הפלילי שאינו מכביד, שיתוף הפעולה עם גורמי הטיפול, התיקון בכתב האישום, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירה, הודאתו של הנאשם, החסכון בזמן שיפוטי יקר, האמור בתסקיר שרות המבחן ואת האינטרס הציבורי, אני סבורה כי יש מקום להעדיף את האינטרס השיקומי ולאמץ את המלצת שירות המבחן וההסדר לעונש.

לפיכך, אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א) אני מורה על הארכת המאסר על תנאי בן 3 חודשים שהושת על הנאשם במסגרת ת"פ 13432-03-10 מבית-משפט זה, למשך שנתיים נוספות.

ב) הנאשם יעמוד בפיקוח קצין מבחן כאמור בפקודת המבחן [נוסח חדש], התשכ"ט-1969, למשך 18 חודשים מהיום, ויפעל בהתאם להוראות והנחיות קצין המבחן. הנאשם מוזהר כי אם לא יעמוד בצו המבחן ניתן יהיה לגזור את דינו מחדש.

ג) ניתן צו כללי למוצגים.

זכות ערעור לבית המשפט מחוזי מרכז – לוד תוך 45 ימים מהיום.

<#3#>

ניתן והודע היום כ"ג אדר א' תשע"ו, 03/03/2016 במעמד הנוכחים.

שירלי דקל נוה , שופטת

הוקלד על ידי איילין אלון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/06/2011 החלטה ארז יקואל לא זמין
14/05/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה אישור תכנית שלצ 14/05/12 ארז יקואל לא זמין
12/07/2012 החלטה ארז יקואל לא זמין
15/07/2012 פרוטוקול ארז יקואל לא זמין
29/01/2013 החלטה מתאריך 29/01/13 שניתנה ע"י אילן בן-דור אילן בן-דור לא זמין
29/01/2013 גז"ד אילן בן-דור צפייה
24/06/2013 הוראה למוטב להגיש תסקיר ארז יקואל לא זמין
03/03/2016 גז"ד שירלי דקל נוה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מירי רוט ברומר
נאשם 1 יונתן אבישי בן דוד שי ברגר
נאשם 2 אורי גורלי יוסי סקה
מבקש 1 ש מבחן