טוען...

החלטה על תגובה לבקשה למחיקת סעיפים מסיכומי התשובה 27/02/14

נעם חת מקוב27/02/2014

מספר בקשה:25

יוסף אילוז ואח'

התובעים

נגד

פרנק בן חמו ואח'

הנתבעים

החלטה

  1. הנתבעים מבקשים כי בית המשפט יורה על מחיקת שלושה סעיפים הכלולים בסיכומי התשובה של התובעים, 2, 4 ו – 9.
  2. לטענתם, סעיפים אלה יש בהם משום הרחבת חזית וכן נטענות בהם טענות עובדתיות חלופיות בניגוד לדין. התובעים הגיבו לבקשה והנתבעים לא השיבו לתגובה על אף שניתנה להם הזדמנות לעשות כן ועל כן תינתן החלטה.
  3. בסעיף 2 לסיכומי התשובה, טוענים התובעים בנוגע לזיכרון הדברים, כי גם אם נפלו בו פגמים טכניים, אין בהם כדי לפגוע בזיכרון הדברים. אני סבורה כי על אף הניסוח, אין לומר כי מדובר בטענות עובדתיות חלופיות. למיטב הבנתי, טענת התובעים היא כי גם אם בית המשפט יקבל עמדת הנתבעים בנוגע לפגמים שנפלו בזיכרון הדברים, אין בכך כדי לפגוע בו. התובעים אינם יכולים לדעת בשלב זה אם עמדתם בעניין זיכרון הדברים תתקבל אם לאו ועל כן טוענים את הטענה בצורה זו ואין בכך פגם.
  4. בסעיף 4 לסיכומי התשובה, לטענת הנתבעים, מעלים התובעים טענה חדשה על פיה עו"ד ביטון לא היה מוכן ליתן אישור שהתבקש על ידי ב"כ התובעים. לטענתם יש בכך משום הרחבת חזית ועדות מפי השמועה. אף טענה זו אינני מקבלת. כפי שציינו התובעים בתגובתם, הנושא של שיחות בין עורכי הדין ללא הצלחה, נטען הן בתצהירים והן בחקירה הנגדית בדיון. ככל שסברו הנתבעים כי מדובר בהרחבת חזית או עדות מפי השמועה, היה עליהם להתנגד לטענות אלה בתצהיר מטעם התובעים. ב"כ הנתבעים לא רק שלא עשה כן אלא אף חקר בעניין זה את התובע, על כן אין מקום למחוק את הסעיף מן הסיכומים והמשקל שיינתן לדברים יהיה בהתחשב בעובדה כי אינם בבחינת עדות ישירה להתרחשותם.
  5. בסעיף 9 לסיכומים טוענים התובעים כי טענת הנתבעת 2 כי התובעים היו מוכנים לשלם 600,000 ₪ לא הוכחה ואף אם נאמרה כוונתה הייתה כפי שהם מציעים בסעיף. שוב טוענים הנתבעים כי מדובר בטענות עובדתיות חלופיות והרחבת חזית. אציין כי טענת הנתבעים לפיה טענת התובעים כנגד האמור בתצהירה של הנתבעת 2 היא בגדר הרחבת חזית משהתובעים לא סתרו את הטענה, איננה יכולה לעמוד. התצהירים משקפים את עמדות הצדדים אשר מטבע הדברים אינם מסכימים זה עם זה, תפקידו של בית המשפט יהיה לבחון את מכלול הראיות שבפניו ולהכריע. עצם המחלוקת איננה בבחינת הרחבת חזית. אינני מקבלת אף את הטענה בדבר טענות עובדתיות חלופיות באשר שוב, התובעים לא יודעים אם בית המשפט יקבל עמדתם שאין בסיס לטענת הנתבעת 2 או לא והם מציעים פרשנות אפשרית לדברים אם בית המשפט יקבל כעובדה כי אכן הייתה הצעה כזו.
  6. אשר על כן אני דוחה את הבקשה. סוגיית ההוצאות תוכרע במסגרת פסק הדין.
  7. המזכירות תעלה התיק לכתיבת פסק דין.

ניתנה היום, כ"ז אדר תשע"ד, 27 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/10/2010 החלטה על בקשה של תובע 2 רשות להתגונן 11/10/10 עפרה גיא לא זמין
20/12/2010 החלטה על בקשה של נתבע 1 שינוי מועד דיון (בהסכמה) 20/12/10 עפרה גיא לא זמין
26/04/2011 הוראה לבא כוח תובעים להגיש הפקדה עפרה גיא לא זמין
27/02/2014 החלטה על תגובה לבקשה למחיקת סעיפים מסיכומי התשובה 27/02/14 נעם חת מקוב צפייה
28/04/2014 פסק דין מתאריך 28/04/14 שניתנה ע"י נעם חת מקוב נעם חת מקוב צפייה