טוען...

החלטה

איטה נחמן13/01/2014

בפני כב' השופטת איטה נחמן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נתנאל מיארה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד אלברט זמנסקי

הנאשם וב"כ עו"ד גלית יפה, סנגוריה ציבורית

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

שרות המבחן מבקש דחיה.

לאחר הפסקה.

השעה כעת 14:25.

הנאשם:

מצטער על האיחור.

ב"כ המאשימה:

התקבל היום תסקיר בעניינו של הנאשם. בשורה תחתונה שרות המבחן אומר חוזרים בנו מהמלצתנו להטיל על הנאשם צו מבחן. יחד עם זאת שרות המבחן בשורה תחתונה תחתונה אומר שצריך לבדוק את נכונותו של הנאשם, התמדתו, הם מוכנים לדחות את הדיון בשלושה חודשים נוספים.

אבל אני מסתכל בגופו של התסקיר, חלה נסיגה בנכונותו של הנאשם לבחון את קשייו בתחום האלימות. קיימת נסיגה בנכונותו של הנאשם לשתף פעולה. הנאשם הוחלט שהוא יושג בעניינו טיפול במרכז למניעת אלימות. זאת אומרת לגופו של עניין התסקיר שלילי ביותר אך שרות המבחן מבקש דחיה. יש להדגיש שבעניינו התקבלו מספר תסקירים, אנו לא רואים עין בעין עם הסנגוריה על התקדמות הנאשם בהליך טיפולי אלא רק רגרסיה.

במסגרת ההסדר שעליו הודענו אמרנו שאם התסקיר יהיה חיובי לא נעתור למאסר בפועל.

אני רואה שהתסקיר במיוחד שהתקבל היום לא חיובי, הוא שלילי, עמדתנו היא למאסר בפועל, אבקש לא להענות לבקשת שרות המבחן לדחות. אבקש היום לטעון לעונש.

אני מזכיר שהיום מדובר על אלימות בשני תיקים, בתיק הנוכחי ובתיק המצורף, אלימות כלפי המתלוננת זוגתו לשעבר של הנאשם. כאשר אני מדגיש ומציין שלנאשם יש הרשעה מאוחרת יותר בגין עבירת אלימות כלפי אותה מתלוננת. לא מדובר על ארוע חד פעמי. מדובר על מספר ארועים לאורך זמן. לכן אנו סבורים שיש מקום לסיים את ההליך היום ולגזור את דינו של הנאשם, יטענו טענות שחלף הזמן, מדובר בתיק משנת 2009. אדגיש שהתיק הנוכחי הוגש כחצי שנה לאחר ביצוע העבירה. התיק המצורף הוגש שבעה חודשים לאחר ביצוע העבירה. כל התנהלות התיק בעקבות בקשות דחיה של הנאשם. גם ההסדר הוצג לפני כשנתיים ולאחר מכן כל הדחיות האלה.

לכן אין לתת מענה לבקשות או לטענות שחלף הזמן וכמובן שיבקשו דחיה וידחה התיק אז שוב נעמוד בפני הטענה שחלף הזמן. לכן אבקש לא לדחות אלא לטעון היום לעונש.

ב"כ הנאשם:

אבקש להעתר לבקשת שרות המבחן לדחיה נוספת של שלושה חודשים.

התסקיר שהתקבל באוקטובר 2013 למעשה כן אמר שהנאשם משתף פעולה מזה 4 חודשים בטיפול, מגיע אליו באופן סדיר, ההתרשמות היתה כי משתף פעולה בצורה רצינית, מתקדם בהליך הטיפולי.

הנאשם, בלי קשר לתיקים האלה, החל בעבר הליך והשתתף בקבוצה טיפולית בלי קשר לתיקים, עוד לפני שאני בכלל מוניתי לייצגו. הנאשם הרי לכל אורך הדרך מודה ולוקח אחריות על ההתנהלות שלו אז. הוא לא מקטין מהאחריות.

הנאשם:

ביקשתי מעורכת הדין שלי לדבר עם בית המשפט. אני לא הפסקתי את הטיפול, המרכז קרא לי ואמרו לי בטענה שאני לא מתאים לאלימות במשפחה אלא אני צריך טיפול נפשי אצל פסיכולוג. שאני באתי דיברתי עם דוד הוא אמר לי תנסה אתה ישירות לדבר עם מנהלת המרכז, פניתי למנהלת המרכז גילה שאמרה שזה לא מתאים לי. בת הזוג שלי בת 20 ואני והמשפחה שלה בקשר טוב, אנחנו שלוש וחצי שנים ביחד ושורה תחתונה אין שום אלימות במשפחה.

שבית המשפט אומר לי שיש לי שלושה תיקים על אלימות במשפחה, אני משיב, על הרגע אני מדבר.

הם אומרים שעל עבירה לפני 4 שנים הם לא יכולים לטפל. אני מוכן להיכנס לטיפול בקבוצה לאלימות.

הם קראו לי לשיחת פתיחה לקבוצת גברים ושאלו אותי בשיחה אם אני חווה היום אלימות במשפחה, אמרתי להם שלא וביקשתי להמשיך את הטיפול הפרטני, אמרו שאם אני לא עושה את הקבוצה אני גם לא יכול לעשות את הפרטני, אחר כך ביקשתי עוד פעם להצטרף.

אני לא מבקש להיות בפתח תקווה, אני נמצא בפתח תקווה בטיפול פסיכולוגי בגלל הילדים. התפוצץ לי צמיג בדרך בגלל זה התעכבתי.

שבית המשפט אומר לי שאם לא יהיה לי ציון עובר בשרות המבחן במשהו טיפולי אני אלך לבית סוהר, אני משיב, ביקשתי מדוד שיחליף אותי, אמר לי אני יכול למצוא לך בנתניה. הוא מבקש שאני אהיה בטיפול פסיכולוגי.

כשבית המשפט אומר לי שהפסיקו את הטיפול בגלל שאמרתי להם להפסיק את הטיפול, אני משיב, אני מוכן להשתלב בקבוצה. כשבית המשפט אומר לי שמדובר בדחיה אחרונה בהחלט, אני משיב, אני מבקש רק להגיד לשים אותי באיזה קבוצה. הוא אומר לי תפנה אותה לקבוצות ישירות ותדבר איתם, איך אפשר להתנהל ככה.

<#3#>

החלטה

בנסיבות העניין, לפנים משורת הדין, ובפעם האחרונה בהחלט, נדחים הטיעונים לעונש ליום 4.5.14 שעה 08:30.

הנאשם מוזהר בדבר חובת התייצבותו.

שרות המבחן מתבקש להגיש עד למועד הדיון הנדחה תסקיר משלים ובו יתייחס לנכונותו, התמדתו ואפקטיביות השתלבות הטיפול של הנאשם (תסקיר מסכם).

תשומת לב שרות המבחן לאמור בפרוטוקול דלעיל ולרצונו של הנאשם להשתלב בקבוצה טיפולית.

המזכירות תעביר עותק הפרוטוקול וההחלטה לשירות המבחן.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ב שבט תשע"ד, 13/01/2014 במעמד הנוכחים.

איטה נחמן, שופטת

הוקלד על ידי יפעת שלומוב

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/01/2011 פרוטוקול עירית וינברג-נוטוביץ לא זמין
28/03/2011 פרוטוקול ארז יקואל לא זמין
07/04/2011 פרוטוקול 7.4 ארז יקואל לא זמין
17/05/2011 פרוטוקול 17.5 ארז יקואל לא זמין
07/09/2011 פרוטוקול ארז יקואל לא זמין
09/11/2011 החלטה ארז יקואל לא זמין
26/12/2011 החלטה ארז יקואל לא זמין
05/01/2012 החלטה ארז יקואל לא זמין
29/03/2012 הוראה למאשימה 1 להגיש כ"א מתוקן ארז יקואל לא זמין
29/01/2013 החלטה מתאריך 29/01/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן לא זמין
03/06/2013 החלטה מתאריך 03/06/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן לא זמין
13/01/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
04/05/2014 הוראה למוטב להגיש תסקיר איטה נחמן צפייה
09/09/2014 גז"ד איטה נחמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירלי ברזילי
נאשם 1 נתנאל מיארה גלית יפה פרדקין