טוען...

גז"ד

איטה נחמן09/09/2014

בפני כב' השופטת איטה נחמן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נתנאל מיארה

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד לאה נהרי

הנאשם וב"כ עו"ד גלית יפה, סנגוריה ציבורית

פרוטוקול

ב"כ המאשימה לעונש:

בישיבת יום 29.3.12 הציגו הצדדים את הסדר הטיעון בפני בית המשפט לפיו הנאשם יודה ויורשע בשני כתבי האישום המתוקנים ובמידה ויתקבל בסופו של יום תסקיר חיובי לא תעתור המאשימה למאסר בפועל.

בעניינו של הנאשם נערכו מספר לא מבוטל של תסקירים. מן התסקירים עלה שהנאשם סובל מקושי בשליטה בדחפים האלימים שלו. קשיים משמעותיים בויסות עצמי. הוא נוטה לאימפולסיביות. מהתסקירים עולה שהנאשם קיבל טיפול במסגרת המרכז למניעת אלימות במשפחה. כאמור היו עליות ומורדות. סרב להשתתף בטיפול בבית נועם אבל יחד עם זאת טופל במסגרות בטיפול פרטני.

לאחרונה החל טיפול נפשי.כיום מטופל תרופתית בבעיות הנפשיות מהן סובל ושרות המבחן המליץ על מתן צו פיקוח למשך שנה במהלכו יתחייב הנאשם לטיפול במרכז לבריאות הנפש ושרות המבחן יהווה גורם תומך ומפקח. מהתסקיר עולה שעדיין קיימת בעיתיות מאחר והאישה טענה שחשה מאויימת מהתנהגותו של הנאשם אבל הנאשם מאידך מסר שהמצב כיום נרגע.

לחובת הנאשם הרשעות קודמות מאוחרות לעבירות בגין הורשע. בעבירות דומות של איומים ואלימות נגד אותה מתלוננת.

מגישה גליון הרשעות קודמות – עת/1.

כתב האישום העיקרי בגינו הורשע הנאשם מדבר על עבירה של תקיפת בת זוג מיום 15.10.09 בכך שדחף אותה בנסיבות שפורטו.

בתיק המצורף המדובר בארוע מיום 26.12.09 במהלכו השמיע הנאשם איומים כלפי המתלוננת אם בתו, תקף אותה בכך שמשך בשערות ראשה בזמן שהיא אוחזת בתינוקת ושבר את הפלאפון.

לאור העובדה שמדובר בארועים משנת 2009, התסקיר החיובי בסופו של יום שלפיו הנאשם מקבל מענה בשלב זה לבעיות הנפשיות מהן סובל ונתרם מההליך הטיפולי, נעתור לאמץ את האמור בתסקיר ונבקש להשית על הנאשם ענישה שיהיה בה כדי להרתיע אותו מלשוב ולבצע עבירות אלימות ולשים מחסום לדחפיו האלימים בדרך של הטלת מאסר על תנאי בגין העבירות בהן הורשע ובגין כל עבירת אלימות, התחייבות להימנע מהעבירות בהן הורשע וצו מבחן.

ב"כ הנאשם לעונש:

אני מצטרפת לדברי חברתי. באמת התקבלו פה מספר לא מבוטל של תסקירים כפי שמצויין גם בתסקיר האחרון. הדרך שעבר הנאשם ידעה אליות ומורדות כשבסופו של יום כנראה שנמצאה מסגרת טפולית נכונה ומתאימה לנאשם כשלמעשה קצין המבחן כותב שהנאשם הגיע באופן סדיר וקבוע לפגישות הפרטניות שנקבעות לו, שהחל טיפול תרופתי, שהנאשם נתרם בצורה מאוד משמעותית מהטיפול, מגלה מחוייבות, מוטיבציה גבוהה, הוא מעבד וחושף את הקשיים שלו והם מתרשמים באמת שהטיפול מאוד מסייע. מדובר בנאשם שמשלם מזונות למתלוננת בגובה של כ – 2500 ₪ בחודש. נאשם שלאורך כל הדרך למעשה עבד, היה איש עבודה, עבד בשביל לפרנס את עצמו ואת גרושתו ולשלם מזונות.

מדובר בחלוף זמן מאוד משמעותית. העבירות הן עבירות שלמעשה הנאשם גם הודה בכתבי האישום המתוקן שתוקנו לקולא בצורה מאוד מאוד משמעותית. עבירות משנת 2009. חלוף זמן מאוד משמעותי.

לאור ההסדר, לאור האמור בתסקיר שרות המבחן, חלוף הזמן, והעדר עבר פלילי בזמן ביצוע העבירות, ראוי לכבד את ההסדר ולכבד את המלצת שרות המבחן ולהעדיף את הפן הטיפולי השיקומי. אבקש שהמאסר על תנאי יהיה מאוזן ושבית המשפט יטיל אותם על העבירות בהן הורשע.

הנאשם:

אני רק רוצה להגיד שזה כבר מאחוריי ושהיום הרבה יותר טוב לי עם התרופה. אני עובד באותה עבודה כמנופאי. אני בקשר עם המתלוננת רק בנוגע לילדים. אני מבקש לכבד את ההסדר.

<#3#>

גזר דין

לאחר ששקלתי את כל הנסיבות הצריכות לעניין ובהם גילו של הנאשם, נסיבות חייו, עברו הפלילי, אם כי מאוחר לביצוע העבירות, כתבי האישום שתוקנו ומותנו, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות, הודאתו של הנאשם וחסכון בזמן שיפוטי יקר, האמור בתסקירי שרות המבחן והאינטרס הציבורי, מוצאת אני לנכון לכבד את הסדר הטיעון בהיותו מאזן נכונה בין האינטרסים השונים ומשקף מדיניות ענישה ראויה, וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א) מאסר על תנאי למשך 5 חודשים, והנאשם לא ישא בעונש זה אלא אם כן יעבור בתוך שלוש שנים מהיום עבירות אלימות כנגד הגוף, לרבות איומים.

ב) הנאשם יחתום על התחייבות בסך של 5000 ₪ שלא יעבור בתוך 3 שנים מהיום עבירת אלימות. לא תחתם ההתחייבות ייאסר למשך 5 ימים.

ה) הנאשם יעמוד בפיקוח שרות המבחן למשך 12 חודשים מהיום ובמהלכו יחוייב להמשיך את הטיפול במרכז לבריאות הנפש.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

המזכירות תעביר עותק הפרוטוקול וההחלטה לשירות המבחן בפקסימיליה שידווח לבית המשפט בסיום צו המבחן.

במידה והופקדו כספים בתיק – יוחזרו למפקיד בכפוף לכל מניעה חוקית.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ד אלול תשע"ד, 09/09/2014 במעמד הנוכחים.

איטה נחמן , שופטת

הוקלד על ידי יפעת שלומוב

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/01/2011 פרוטוקול עירית וינברג-נוטוביץ לא זמין
28/03/2011 פרוטוקול ארז יקואל לא זמין
07/04/2011 פרוטוקול 7.4 ארז יקואל לא זמין
17/05/2011 פרוטוקול 17.5 ארז יקואל לא זמין
07/09/2011 פרוטוקול ארז יקואל לא זמין
09/11/2011 החלטה ארז יקואל לא זמין
26/12/2011 החלטה ארז יקואל לא זמין
05/01/2012 החלטה ארז יקואל לא זמין
29/03/2012 הוראה למאשימה 1 להגיש כ"א מתוקן ארז יקואל לא זמין
29/01/2013 החלטה מתאריך 29/01/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן לא זמין
03/06/2013 החלטה מתאריך 03/06/13 שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן לא זמין
13/01/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
04/05/2014 הוראה למוטב להגיש תסקיר איטה נחמן צפייה
09/09/2014 גז"ד איטה נחמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירלי ברזילי
נאשם 1 נתנאל מיארה גלית יפה פרדקין