טוען...

גזר דין מפרוטוקול

יעל פרדלסקי11/12/2014

בפני כב' השופטת יעל פרדלסקי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשמת

אולגה קוזלובסקי

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד מאיה אשכנזי

ב"כ הנאשמת – עו"ד בריינין מרים

הנאשמת - בעצמה

<#2#>

גזר דין

1. ביום 6.10.10 הציגו ב"כ הצדדים הסדר דיוני לפיו, הנאשמת תודה במיוחס לה בכתב האישום, תורשע, והדיון ידחה לצירוף תיקים ולקבלת תסקיר שירות מבחן.

2. במסגרת ההסדר הדיוני הורשעה הנאשמת על יסוד הודאתה בעובדות כתב אישום בביצוע עבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, עבירה לפי סעיף 7(א)+(ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג- 1973 (להלן: "הפקודה").

3. מעובדות כתב האישום בהן הודתה הנאשמת עולה, כי ביום 8.8.09 בשעה 23:55 או בסמוך לכך, בגבעתיים, החזיקה הנאשמת בסם מסוכן מסוג קוקאין במשקל 0.3310 גרם נטו לצריכתה העצמית ושלא כדין.

4. במסגרת ההסדר הדיוני הופנתה הנאשמת לקבלת תסקיר שירות מבחן, והטיעונים לעונש נדחו. לאחר קבלת תסקיר שירות מבחן התקיימו דיונים רבים, במהלכם צירפה הנאשמת את כל תיקיה וכן התקבלו תסקירים משלימים רבים, חוות דעת של הממונה על עבודות שירות ונשמעו טיעונים לעונש וטיעונים לעונש משלימים.

5. ביום 9.7.12 צירפה הנאשמת תיק פלילי 3262-05-10 והורשעה על יסוד הודאתה בביצוע עבירה של החזקת נכס החשוד כגנוב, עבירה לפי סעיף 413 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: "החוק"), ובעבירה של החזקת סכין שלא כדין, עבירה לפי סעיף 186(א) לחוק.

מעובדות כתב האישום בת"פ 3262-05-10 עולה, כי ביום 31.5.09, בשעה 6:00 או בסמוך לכך, ברכב, ברחוב לבנדה 8 בתל אביב, החזיקה הנאשמת טלפון נייד וכרטיס סים שיש עליו חשד שהוא גנוב וכן החזיקה הנאשמת סכין שלא למטרה כשרה.

6. ביום 11.6.13 צירפה הנאשמת פ"א 1669/10 (תחנת יפתח) שעניינו החזקת סם מסוכן מסוג קוקאין לצריכה העצמית ושלא כדין מיום 3.2.10, פ"א 4555/10 (תחנת יפתח) שעניינו החזקת סם מסוכן מסוג סבוטקס לצריכה עצמית ושלא כדין מיום 29.3.10, פ"א 33374/09 (תחנת יפתח) שעניינו החזקת סם מסוכן מסוג הרואין לצריכה עצמית ושלא כדין מיום 5.8.09, פ"א 6288/10 (תחנת יפתח) שעניינו החזקת סם מסוכן מסוג הרואין לצריכה עצמית ושלא כדין מיום 5.5.10, פ"א 517/11 (תחנת יפתח) שעניינו החזקת סם מסוכן מסוג הרואין לצריכה עצמית ושלא כדין מיום 12.1.11, פ"א 420/10 (תחנת גבעתיים) שעניינו החזקת סם מסוכן מסוג הרואין לצריכה עצמית ושלא כדין מיום 26.2.10, פ"א 41596/09 (תחנת יפתח) שעניינו החזקת סם מסוכן מסוג הרואין לצריכה עצמית ושלא כדין והחזקת סכין שלא כדין מיום 27.7.09 ופ"א 7256/10 (תחנת יפתח) שעניינו החזקת סכין שלא כדין מיום 24.5.10.

בהכרעת דין נוספת הורשעה הנאשמת על יסוד הודאתה בביצוע 7 עבירות של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית ושלא כדין, עבירה לפי סעיף 7(א)+(ג) סיפא לפקודה, וב- 2 עבירות של החזקת סכין שלא כדין, עבירה לפי סעיף 186 לחוק.

7. מתסקיר שירות המבחן ומהתסקירים המשלימים הרבים, אשר מטעמי צנעת הפרט לא אפרטם, עולה כי הנאשמת היתה מכורה לסמים והתמכרות זו השפיעה על תפקודה לרבות עיסוקה בזנות וביצוע עבירות. בנוסף, הנאשמת עברה הליך גמילה ושיקום במסגרות שונות, תוך עליות ומורדות, עזבה את עיסוקה בזנות, חיה עם בן זוג ואם לתינוקת. במהלך חודש יולי 2014, השתלבה הנאשמת בטיפול במרפאת "צור אביב" לטיפול בתחליף סם מסוג "סובוטקס". מדיווח שקיבל שירות מבחן מעו"ס המטפלת בנאשמת עולה, כי הנאשמת עוברת טיפול תרופתי, מתמידה להגיע לשיחות הטיפוליות, משתתפת בקבוצה טיפולית ומוסרת דגימות לאיתור סמים שנקיות משרידי סם, כשהנאשמת עושה מאמצים לשתף פעולה ולעמוד בכללי המסגרת הטיפולית. בנוסף מלווה את הנאשמת פקידת סעד לחוק הנוער בכל הקשור לבחינת תפקודה ההורי. שירות מבחן המליץ להעמיד את הנאשמת בצו מבחן בתנאי המשך בטיפול המרפאתי בה שולבה, על מנת לממש את תוכניות הטיפול של הנאשמת וכן להאריך את המאסר על תנאי התלוי ועומד כנגד הנאשמת. עוד המליץ שירות המבחן, כי באם בית המשפט יחליט על ענישה קונקרטית, שלא להטיל על הנאשמת עונש מאסר בפועל לרבות בעבודות שירות, אלא להסתפק בהטלת 180 שעות של"צ, וזאת על מנת לאפשר לנאשמת להשקיע את כוחה וזמנה בהליך השיקום בו היא מצויה, לצד התמודדותה עם מחויבויותיה ההוריות. הנאשמת הביעה נכונות לבצע עבודות של"צ, ושירות מבחן התרשם כי היא מכירה בערך התרומה והתיקון שבביצוע עבודות של"צ.

8. מחוות הדעת המשלימה מטעם הממונה על עבודות שירות עולה, כי הנאשמת מתאימה לבצע עבודות שירות.

9. בטרם הטיעונים לעונש העידה אמה של הנאשמת, שהעידה על השינוי שחל בבתה, ועל כך שהיא גאה מאוד בבתה ובהליך השנוי שעברה.

10. ב"כ המאשימה הגישה גיליון הרשעות קודמות של הנאשמת ופסק דין (שלום ת"א) 5994/07 בו הוטלו על הנאשמת 4 חודשי מאסר על תנאי אשר הינם חבי הפעלה. בטיעוניה לעונש ובטיעוניה לעונש המשלימים של ב"כ המאשימה טענו ב"כ המאשימה, כי הנאשמת הודתה והורשעה בביצוע 8 עבירות של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, ב-3 עבירות של החזקת סכין שלא כדין ובעבירה אחת של החזקת נכס החשוד כגנוב. עבירות הסמים פוגעות בערך מוגן שעניינו הצורך למגר את נגע הסמים והשלכותיו ההרסניות על החברה. הערך המוגן שנפגע כתוצאה מביצוע עבירה של החזקת סכין הינו הצורך להגן על שלומו של הציבור מפני פגיעה ופציעה. בנוסף, טענה כי בביצוע עבירה של החזקת נכס החשוד כגנוב פגעה הנאשמת בערך המוגן שעניינו הגנה על רכוש הציבור.

מתחם העונש ההולם לכל אחת מעבירות הסמים נע בין מאסר על תנאי ל-8 חודשי מאסר בפועל, בעבירות של החזקת סכין מתחם העונש ההולם נע בין מספר חודשי מאסר בפועל מאסר ל- 12 חודשי מאסר בפועל, וביחס לעבירה של החזקת רכוש החשוד כגנוב מתחם העונש ההולם הינו מאסר על תנאי.

לחובת הנאשמת הרשעה משנת 2008 בעבירות סמים והחזקת סכין, כאשר בית המשפט התחשב בה והשית עליה ענישה צופה פני עתיד. בעניינה של הנאשמת ניתנו כאמור 8 תסקירים אשר תיארו את ניסיונותיה הרבים והכושלים של הנאשמת לצאת ממעגל הסמים. מהתסקיר האחרון שהוגש עולה, כי הנאשמת ממשיכה לגלות קשיי יציבות והתמדה במסגרת הטיפולית וכן מתקשה לשמור על ניקיון מסמים ועל אף זאת, חזר שירות המבחן על המלצתו.

לטענת המאשימה, המלצת שירות מבחן עומדת בסתירה לאמור בתסקירים. מדובר בנאשמת שקיבלה הזדמנויות רבות, אך מתקשה להתמיד בטיפול. לפיכך עתרה ב"כ המאשימה להטיל על הנאשמת עונש של מאסר בפועל ברף האמצעי של המתחמים שהוצגו, להפעיל את המאסר המותנה במצטבר, וכן להשית על הנאשמת מאסר על תנאי, קנס ופסילת רישיון נהיגה.

11. ב"כ הנאשמת הגיש אסופת מסמכים, וטען בטיעוניו לעונש, כי בעניינה של הנאשמת ניתנו 13 תסקירים. התסקיר מיולי 2012 המליץ על הארכת המאסר על תנאי, ו-7 התסקירים שלאחריו מרביתם חזרו על אותה המלצה.

עוד טען, כי הנאשמת צירפה תיקים, ומאז תחילת ההליך בבית המשפט לא נפתחו כנגדה תיקים חדשים. הנאשמת עסקה בשנת 2009 בזנות והיתה מכורה לסמים, וזו הסיבה שנפתחו כנגדה תיקים כה רבים בזמן קצר. עוד טען כי הנאשמת החזיקה סכין על מנת להגן על עצמה בעקבות טראומה שעברה לפני 10 שנים.

בשנת 2011 הכניסה עיריית תל אביב את הנאשמת לדירת מעבר ושם החל ההליך השיקומי. לפני שנתיים הצליחה בפעם הראשונה הנאשמת לקיים קשר זוגי, ולפני 5 חודשים נולדה לה תינוקת.

ב"כ הנאשמת טען, כי הנאשמת עומדת בתנאים הקבועים בסעיף 85 לחוק העונשין להארכת מאסר על תנאי, ועתר לחרוג ממתחם העונש משיקולי שיקום ולהאריך את עונש המאסר על תנאי חב ההפעלה התלוי כנגד הנאשמת, וכן להעמידה בצו מבחן לצד עונש חינוכי של של"צ.

12. הנאשמת עתרה בפני בית המשפט להתחשב בה, ואמרה כי עשתה טעות, כיום היא משוקמת, מנהלת חיים זוגיים ואמא לתינוקת.

13. בסימן א1 לפרק ו' לחוק (להלן: "תיקון 113") קבע המחוקק את העקרונות והשיקולים המנחים בענישה, המשקל שיש לתת להם והיחס ביניהם, כשהעיקרון המנחה בענישה הינו קיומו של יחס הולם בין חומרת מעשה העבירה בנסיבותיו ומידת אשמתו של הנאשם ובין סוג ומידת העונש המוטל עליו.

14. הנאשמת הורשעה על פי הודאתה ב- 8 עבירות של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, בעבירה של החזקת נכס החשוד כגנוב, וב- 3 עבירות של החזקת סכין שלא כדין.

הערך המוגן שנפגע כתוצאה מביצוע עבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית עניינו הגנה על הפרט ועל הציבור מנזקים שנגרמים כתוצאה משימוש בסמים מסוכנים. הערך המוגן שנפגע כתוצאה מביצוע עבירה של החזקת נכס החשוד כגנוב, הינו שמירה על רכוש הציבור. הערך המוגן שנפגע מביצוע עבירה של החזקת סכין שלא כדין, הינו הגנה על שלום הציבור.

מתחם העונש ההולם בגין העבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית בתיק העיקרי 34324-07-10, בפ"א 1669/10, בפ"א 4555/10, בפ"א 33374/09, בפ"א 6288/10, בפ"א 517/11, בפ"א 420/10 בהתחשב בסוג הסם המסוכן ובכמות הסם המסוכן נע בין מאסר על תנאי לבין מספר חודשי מאסר בפועל.

מתחם העונש ההולם בת"פ 3262-05-10 בגין ביצוע עבירות של החזקת נכס החשוד כגנוב, והחזקת סכין שלא כדין נע בין מאסר על תנאי למספר חודשי מאסר בפועל.

מתחם העונש ההולם בפ"א 41596/09 שעניינו החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית והחזקת סכין שלא כדין נע בין מאסר על תנאי ל-8 חודשי מאסר בפועל.

מתחם העונש ההולם בפ"א 7256/10 שעניינו החזקת סכין שלא כדין, נע בין מאסר על תנאי ל-8 חודשי מאסר בפועל.

15. לטעמי, ראוי לגזור על נאשמת, העורכת צירוף תיקים, עונש כולל, ולפיכך החלטתי לגזור על הנאשמת עונש כולל.

16. בבואי לגזור את דינה של הנאשמת עמדו לנגד עיניי, בנוסף למתחם העונש ההולם, הודאת הנאשמת, גיליון הרשעותיה הקודמות של הנאשמת ממנו עולה, כי לנאשמת הרשעה אחת משנת 1987 בעבירה של שימוש בסמים לצריכה עצמית והחזקת סכין, בגינם נדונה, בין היתר, לעונש של 4 חודשי מאסר על תנאי, אשר לא הרתיע את הנאשמת מלשוב ולבצע עבירות, צירוף כל תיקיה, החיסכון בזמן שיפוטי, חלוף הזמן, העובדה שלא נפתחו לנאשמת תיקים חדשים מאז חודש ינואר 2011, נסיבותיה האישיות של הנאשמת כפי שפורטו בתסקירי שירות המבחן ובטיעוני ב"כ הנאשמת, והפגיעה בנאשמת אשר מעולם לא ריצתה עונש מאסר בפועל ובמשפחתה, באם אגזור עליה עונש מאסר בפועל, לרבות מאסר בעבודות שירות.

17. לאחר ששקלתי את טיעוני ב"כ הצדדים, את דברי הנאשמת ועיינתי בתסקירי שירות מבחן, מצאתי כי יש לחרוג ממתחם העונש משיקולי שיקום ולהאריך את עונש המאסר על תנאי חב ההפעלה שהוטל על הנאשמת בת"פ 5994/07 שלום ת"א, וזאת מכוח סעיף 85 לחוק, ולאחר ששוכנעתי שהנאשמת עוברת טיפול למשתמשים בסמים ולא יהיה זה צודק להפעיל את המאסר על תנאי חב ההפעלה. עוד מצאתי, כי קיים סיכוי לשיקומה של הנאשמת והפעלת המאסר על תנאי תסב לה נזק חמור, כשאין סיכוי לשלום הציבור בשל הארכת התנאי בפרט כשלא נפתחו לנאשמת תיקים חדשים מאז ינואר 2011.

לפיכך, ולאחר ששקלתי את מכלול השיקולים, אני גוזרת על הנאשמת את העונשים הבאים:

א. מכוח סעיף 85 לחוק העונשין, התשל"ז-1977, אני מאריכה את 4 חודשי המאסר על תנאי חבי ההפעלה שהוטלו על הנאשמת בת"פ 5994/07 שלום ת"א בשנתיים.

ב. 10 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, והתנאי הוא שלא תעבור על כל עבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים מסוג פשע.

ג. 4 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, והתנאי הוא שלא תעבור על כל עבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים מסוג עוון ו/או על כל עבירת רכוש ו/או על עבירה של החזקת סכין שלא כדין.

ד. צו מבחן לתקופה של 18 חודשים.

ה. 180 שעות של"צ.

ו. 2 חודשי פסילת רישיון נהיגה בפועל מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה.

ז. 2 חודשי פסילת רישיון נהיגה על תנאי לתקופה של שנתיים, והתנאי הוא שלא תעבור עבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים.

ח. הנאשמת תחתום על התחייבות בסך 1,000 ש"ח לא יאוחר מהיום בשעה 15:00 להימנע במשך שנתיים מלעבור על עבירות בגינן הורשעה. לא תחתם ההתחייבות תיאסר ל-5 ימים.

הנאשמת מוזהרת שאם לא תבצע את עבודות השל"צ במלואם ו/או לא תעמוד בתנאי הפיקוח של שירות מבחן ו/או תבצע עבירה בתקופת ביצוע עבודות השל"צ ו/או המבחן ניתן יהיה להחזיר ענינה לדיון בבית משפט ולגזור מחדש את עונשה

הסמים והסכין יושמדו. הטלפון הנייד וכרטיס הסים יוחזרו לבעליהם, ובאם לא יימצאו, יוחלטו או יושמדו בהתאם להחלטת קצין משטרה.

שירות מבחן יגיש תוכנית של"צ לבית משפט בתוך 45 יום מקבלת גזר הדין.

זכות ערעור תוך 45 יום לבית משפט המחוזי.

מזכירות תשלח עותק של גזר דין לשירות מבחן ולממונה על עבודות שירות.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ח כסלו תשע"ה, 10/12/2014 במעמד הנוכחים.

יעל פרדלסקי , שופטת

הוקלד על ידי ליזה אילוז

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/05/2012 הוראה לנאשם 1 להגיש תסקיר יעל פרדלסקי לא זמין
01/12/2014 החלטה מפרוטוקול יעל פרדלסקי צפייה
11/12/2014 גזר דין מפרוטוקול יעל פרדלסקי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
נאשם 1 אולגה קוזלובסקי ירוסלב מץ