טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש סיכומים

ורד שפר17/10/2012

בפני

כב' הנשיאה ורד שפר

התובע

חיים נשלסקי

נגד

הנתבע

המוסד לביטוח לאומי

החלטה

1. לאחר שהמומחה מטעם בית הדין, פרופ' אנדרי קרן המציא את חוות דעתו וכן השיב לשאלות הבהרה שהופנו אליו, ביקש ב"כ התובע להפנות אליו שאלות הבהרה נוספות.

ב"כ הנתבע בתגובתה על הבקשה, הביעה התנגדות להפניית השאלות המבוקשות.

2. לאחר עיון בבקשה ובשאלות ההבהרה שהפנייתן נתבקשה, כמו גם בתגובת ב"כ הנתבע, באתי לידי מסקנה שאין מקום להפנות למומחה מי מבין השאלות המבוקשות.

באשר לשאלות מספר 1, 2, 5 ו – 6, מדובר בשאלות כלליות ותיאורטיות שאין בהן כדי לתרום להבהרת קביעותיו של המומחה שבחוות דעתו ביחס לתובע.

באשר לשאלות מספר 3, 4, 7 ו – 8, השאלות קיבלו התייחסות ברורה מצד המומחה בחוות הדעת ובתשובותיו לשאלות ההבהרה, שבהן התייחס מפורשות לנושא הקשר הסיבתי ולשאלת היחס. בתשובותיו לשאלות ההבהרה הבהיר המומחה כדלקמן:

"בתירה מסוג A מתבטאת בתמונה קלינית סוערת, ואין ספק כי הבתירה לא התרחשה בקשר זמני להתרגזות בעבודתו של התובע אלא יומיים לאחר מכן, כאשר התובע התלונן על כאבים בחזה. לפיכך, בנתוני המקרה, להתרגזות ולעליה החולפת האפשרית בלחץ הדם בעקבות כך ב- 17.2 וב – 21.2.2010 לא היתה השפעה על הבתירה, אשר התרחשה לדעתי כמהלך טבעי של המחלה הקשה של דופן אבי העורקים... לדעתי, ניתן לקבוע במקרה של התובע באופן חד משמעי כי הבתירה התרחשה כמהלך טבעי של מחלתו וכי לאירוע בעבודתו לא היתה כל השפעה משמעותית על הופעת הבתירה. במילים אחרות, גם אם לאירוע בעבודה, באופן תאורטי, היתה השפעה כלשהי על הופעת הבתירה, השפעה זו היתה שולית, מזערית ובלתי משמעותית לעומת גורמי הסיכון שקיננו בו להופעת סיבוך זה, והסיבוך הופיע כתוצאה ממחלתו ולא כתוצאה מאירוע חריג בעבודתו (ההדגשה אינה במקור, ו.ש.)".

3. על הצדדים להודיע לבית הדין תוך 14 יום ממועד קבלת החלטה זאת מה עמדתם בתביעה בהתייחס לחוות הדעת.

אם ברצון אחד הצדדים להגיש סיכומים בכתב או להוסיף על הסיכומים שהוגשו, עליו להודיע על כך בתוך 14 יום כאמור – ניתן להגיש סיכומים או השלומות במועד כאמור.

סיכומים או השלמות כאמור לעיל, יועברו ישירות לצד שכנגד, בעותק המופנה לבית הדין ויצויין מתי וכיצד הועברו לצד שכנגד.

4. במידה וצד לא יגיש סיכומים או השלמות בתוך המועד שנקצב, יחשב הדבר כהודאה מצידו כי אינו מעונין להוסיף על הסיכומים שהוגשו וכי הוא מסכים למסקנה העולה מחוות דעתו של המומחה ומתן פסק דין בהתאם.

5. להמשך טיפולה של המזכירות.

ניתנה היום, א בחשון תשע"ג, 17 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/01/2011 הוראה לבא כוח תובעים להגיש תצהירים ורד שפר לא זמין
19/05/2011 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ורד שפר לא זמין
20/11/2011 הוראה למומחה בית משפט להגיש תשובות לשאלות הבהרה ורד שפר לא זמין
17/10/2012 הוראה לבא כוח תובעים להגיש סיכומים ורד שפר צפייה
02/12/2012 הוראה לתובע 1 להגיש חתימות נציגים ורד שפר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 חיים נשלסקי סאמי אבו-ורדה
נתבע 1 ביטוח לאומי הלשכה המשפטית - נצרת עלית