טוען...

החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז

עמית פרייז14/07/2015

לפני כבוד השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נ ג ד

הנאשמים

1. סאמי שייח יוסף (עציר)

2. עומר גבאלי (אסיר) – נדון

<#1#>

נוכחים

ב"כ המאשימה – עו"ד נעמי מששה

ב"כ המאשימה – עו"ד עמיחי רווה ועו"ד ליאת שפיר

הנאשם 1 הובא וב"כ עו"ד חאג' יחיא הייתם

פרוטוקול

עו"ד רווה: יש פה תמרון טקטי. ב- 25.4.13 לפני למעלה משנתיים וחצי הנאשם הודה בבימ" שלום נתניה ב- 4 תיקים של התביעות בהסדר סגור שהוצג לביהמ"ש וביקש באותה הזדמנות לבחון אם אפשר לצרף תיק נוסף של הפרקליטות ולכן כב' השופטת ציגלר דחתה את הדיון לבימ"ש בכפ"ס. מפנה לפרוטוקול שהינו מפורט. לאחר שהוצג הסדר סגור עם התביעה, ב- 18.6.13 כב' השופט טרסי הבהיר לנאשם כי לא יינתנו כל דחיות נוספות ככל שבכוונת הנאשם לצרף תיק נוסף יהיה עליו לעשות זאת עד 2.9.13. היה דיון אחד שהסניגורית לא הגיעה ונדחה הדיון ליום 8.10.13 שוב הודה הנאשם בבימ"ש שלום נתניה והוצג שוב ההסדר והסיבה בגינה המאשימה הסכימה לצירוף בכפ"ס היא העובדה כי בתיקים קיים הסדר סגור והוצהר על העונשים המוסכמים, הסניגורית בעצמה אומרת כי בתיקים בהם היא מייצגת הגיעו להסדר והיא תלויה בעו"ד בתיק הנוסף של הפרקליטות והנאשם בעצמו אומר כי הוא מודע להכל ורוצה לעשות צירוף. לאחר מכן היו דחיות נוספות וגם שם יהמ"ש מזהיר שלא ינתנו דחיות נוספות. ב- 15.1.14 הסניגורית מבקשת להשתחרר מייצוג, הנאשם אומר שיש לו ייצוג פרטי, בסופו של יום כאשר הנאשם מודה בכתבי אישום כולל כתב אישום מתוקן, התיק עובר לפרקליטות והתביעה יוצאת מהענין, ובעצם זה המועד הראשון שחזרנו חזרה. כל מה שקורה פה, אפילו הודאת הנאשם אי אפשר לקחת לקולא כי יש הימשכות הליכים עצומה והמאשימה סבורה שכאשר יש הסדר סגור ומסוגר על שלל תיקיו וגם הפרקליטות מודעת לכך, כאשר גם בתיק הפרקליטות היו אין ספור דחיות, בפני כב' השופט קרשן, כאשר התביעות בעצם לא בענין ולא מודעת לכך שהנאשם חוזר בו מההסדר לאחר שהתחייב פעם אחר פעם ומוצג לביהמ"ש הסדר סגור, הנאשם חוזר בו מההסדר, גם כב' השופט קרשן אומר דברו בפרוטוקול מיום 29.4.15

בעצם הנאשם חוזר בו מההסכם עם התביעה, יש לו הסדר סגור עם הפרקליטות, ההתנהלות הזו אינה ראויה, כאשר הנאשם מצהיר על להסדר לפני שנתיים וחצי ויש דחיות רבות, לבוא היום לאחר למעלה משנתיים וחצי של הודיה ולומר שאין הסדר, לאחר שהנאשם הודה גם בתיקי הפרקליטות בהסדר סגור, הרי שהתביעה מבקשת שהענישה תהיה כפי שהיתה בהסדר הענישה המוסכם.

עו"ד שפיר: אבקש הפסקה כדי לבחון את עמדתנו באשר לשאלה האם לחזור בנו מהתיקים בכתב האישום 21004-10-12 לאור סטיית הנאשם מההסדר.

  • לאחר הפסקה -

עו"ד שפיר:

התייעצתי בתיק זה כי אנו סבורים שהנסיבות בתיק זה הן מאוד חריגות. הנאשם אוחז בחבל בשני קצותיו ואני מעזה להרחיק לכת ולומר ברמה של "הרצחת וגם ירשת". מצד שני בסופו של יום אנו לא סבורים שזו הקלה שמגיעה לנאשם ואך ורק משיקולי יעילות ופרקטיות ולאור העובדה שהתיק שבו שהוגש כתב אישום מתוקן הוא משנת 2012 ואנחנו חסים על זמנם של כל המעורבים נסכים להותיר את התיקון כפי שהוא.

ב"כ הנאשם:

אני מייצג את הנאשם בעיקרון בתיק הפרקליטות. ארבעת התיקים שצורפו בפרוטוקולים של ביהמ"ש בנתניה צורפו על ידי עו"ד אחר ונאמר לי שמכיוון שיש הסדר סגור מבקשים כי אצרף אותו לתיק הזה. אני אישית לא מכיר ולא מודע לתיקי התביעה. אני אמרתי את זה כל הזמן, אפשר לראות את זה בפרוטוקולים. אני לא מכיר את התיקים אני גם לא ייעצתי לנאשם ההם ההסדר הוא טוב אם לאו לא מענייני. בשלב מסוים לאחר שעמדנו להציג את ההסדר הנאשם חזר בו בעצמו לא קשור אליי ולכן ביקשנו את הדחיה על מנת לחזור ולבוא בדברים עם המאשימה ואכן התקיימה פגישה עם הפרקליטות. אני לא עשיתי דבר שיכול להצטייר כדי להשיג נקודת זכות.

שאמרתי שאני לא מכיר את התיקים זה ברמה שלהגיע להסדרים לא שאני לא מכיר שיש תיקים.

אבל בסופו של דבר מן הסתם אני עושה מפי מרשי ואני לא יכול לעשות דברים על דעת עצמי. מרשי מתעקש כי ההסדרים שהושגו לו הם גבוהים ולכן לא מעוניין לקבל אותם. ההסדר בתיק הפרקליטות הוא סגור. מה שאני סגרתי אני עומד מאחוריו והסברתי לנאשם. מה שלא עשיתי לא יכול להתחייב אליו לצערי. אם הנאשם לא רוצה לקבל את ההסדר אני פועל על דעתו ולא על דעת עצמי. הוא מבקש לומר כמה דברים.

הנאשם:

עורכת הדין הציבורית עשתה את ההסדר בלי להגיד לי. ביקשתי צירוף כל הזמן מאז שנעצרתי שכל התיקים יהיו ביחד לעשות הסדר אחד על כל התיקים, אמרו לי שכל תביעות מבקשים עונש לבד. המילה שלי שאני רוצה לעשות חבילה של תיקים ולצרף את כולם.

ב"כ הנאשם:

אני מבקש לעשות טיעונים לעונש בכתב, אני בצום והשעה כעת 15:25 ואני לא יכול לטעון בע"פ.

הערת בית המשפט:

בית המשפט מבהיר לתביעה שבנסיבות שציין הסניגור ועל אף שהדבר רחוק מלהיות אידיאל בנסיבות השתלשלות תיקים אלה, הרי שסניגור לא יחויב לטעון היום בעל פה, מנקודת מוצא זו התביעה תומר כרגע כיצד היא מבקשת לטעון לעונש.

ב"כ המאשימה:

אנו מבקשים כי ייקבע מועד נדחה בו כל הצדדים כולל נציגת הפרקליטות יטענו בעל פה בתיק זה.

<#7#>

החלטה

ישיבת הטיעונים לעונש תידחה ליום 20.9.15 שעה 08:00. הנאשם יובא לדיון באמצעות שב"ס.

המזכירות תביא את כלל תיקיו של הנאשם בפניי ביום 16.9.15.

<#8#>

ניתנה והודעה היום כ"ז תמוז תשע"ה, 14/07/2015 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

הוקלד על ידי ורד לסקי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/04/2014 החלטה מתאריך 07/04/14 שניתנה ע"י גלית ציגלר גלית ציגלר צפייה
14/07/2015 החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
15/10/2015 החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל דפנה ינוביץ
נאשם 1 סאמי שייח יוסף (עציר) היתם חג' יחיא