טוען...

החלטה שניתנה ע"י סיגל דומניץ סומך

סיגל דומניץ סומך19/11/2014

בפני

כב' השופטת סיגל דומניץ סומך

תובעים

1. עזבון המנוחה נעמי עזר

2. יחזקאל עזר

3. רות עזר

4. אהובה עזר אלפסי

נגד

נתבעים

1. יחזקאל עזר

2. שירביט חברה לביטוח בע"מ

החלטה

לפני בקשה חוזרת למינוי מומחה בתחום השיקום.

מדובר בתביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה – 1975 (להלן: "חוק הפלת"ד") במסגרתה עותרים התובעים לפיצוי בגין נזקיה של המנוחה בעקבות תאונה מיום 22.3.10.

ד"ר עמרמי מונה כמומחה מטעם בית המשפט לבדיקת המנוחה וקביעת נכותה. המומחה בדק את המנוחה בחייה והעריך את נכותה בשיעור של 15% בגין חיבור גרוע של עצם הטיביה.

בעקבות פגיעתה בתאונה ולנוכח עודף המשקל ממנו סבלה המנוחה עוד קודם לתאונה והבעיות הרפואיות הנלוות, נדרשה המנוחה להתנייד עם כסא גלגלים ובשלב מאוחר יותר אושפזה במוסד סיעודי עד לפטירתה.

במענה לשאלת ב"כ התובעים בדבר צרכיה השיקומיים של המנוחה טרם פטירתה השיב ד"ר עמרמי, כי יש להפנות שאלה זו למומחה בתחום השיקום, אלא שהשאלה שהופנתה למומחה הייתה כללית ולא התייחסה לצרכים השיקומיים ככל שאלה קשורים לתאונה נשוא תיק זה בלבד.

בהחלטתו, בבקשת התובעים למינוי מומחה בתחום השיקום, קבע בית המשפט, כי יש להפנות תחילה למומחה שמונה שאלת הבהרה לקבלת התייחסותו לצרכיה השיקומיים של המנוחה ככל שאלה נובעים מפגיעתה בתאונה.

במענה לשאלה זו, השיב המומחה, כי צרכיה השיקומיים של המנוחה, טרם פטירתה, ככל שאלו נובעים מהתאונה הנדונה ובהתעלם מבעיותיה הרפואיות אשר אינן קשורות לתאונה, הם טיפולי פיזיותרפיה, מגיני קרסוליים וטיפולים אנלגטיים ו NSAID.

כמו כן, השיב המומחה, כי אלמלא בעיותיה הרפואיות הקודמות של המנוחה, היא לא הייתה נזקקת לשימוש בכיסא גלגלים ובשלושת החודשים לאחר התאונה הייתה נזקקת לשימוש בקביים בלבד.

בדיון שהתקיים בפניי ביום 6.11.14 חזר ב"כ התובעים על בקשתו למינוי מומחה בתחום השיקומי וזאת, לצורך בירור הקשר הסיבתי בין התאונה לבין האשפוז הסיעודי לו נזקקה המנוחה עובר לפטירתה והקשר בין אשפוז זה לפטירתה.

ב"כ הנתבעים טען מנגד, כי האשפוז הסיעודי מקורו בבעיות הרפואיות מהן סבלה המנוחה עובר לתאונה וללא כל קשר אליה, כי די בתשובתו של המומחה לשאלת ההבהרה שנשלחה אליו.

לאחר עיון בבקשת התובעים, בתגובת הנתבעים ובחוות דעתו ותשובותיו לשאלות ההבהרה של המומחה, סבורני, כי בשלב זה, נדרשת התייחסות המומחה שמונה לשאלת סיבת אשפוזה הסיעודי של המנוחה והקשר שבין אשפוז זה לפגיעתה בתאונה ובהמשך לפטירתה.

דומני, כי המומחה בתחום האורטופדי ייטיב לדעת אם האשפוז הסיעודי קשור לפגיעה האורטופדית שנגרמה בתאונה אם לאו ואם נדרש מינוי מומחה נוסף לצורך קביעה בשאלה זו.

שאלות ההבהרה מטעם בית המשפט יפורטו בהחלטה נפרדת.

הצדדים ימציאו לעיון המומחה את כל תיק האשפוז של המנוחה בבית החולים "עטרת רימונים" עד לפטירתה.

עם קבלת תשובות המומחה יוכלו הצדדים להגיש כל בקשה נדרשת לצורך המשך ההליך.

תזכורת פנימית ליום 20.12.14.

ניתנה היום, כ"ו חשוון תשע"ה, 19 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
28/04/2011 הוראה לתובע 1 להגיש תחשיב נזק ירון בשן לא זמין
27/08/2012 הוראה לתובע 1 להגיש הגשת חוות דעת ירון בשן צפייה
13/02/2013 החלטה מתאריך 13/02/13 שניתנה ע"י ירון בשן ירון בשן צפייה
13/02/2013 החלטה מתאריך 13/02/13 שניתנה ע"י ירון בשן ירון בשן צפייה
19/11/2014 החלטה שניתנה ע"י סיגל דומניץ סומך סיגל דומניץ סומך צפייה
19/11/2014 החלטה שניתנה ע"י סיגל דומניץ סומך סיגל דומניץ סומך צפייה
20/12/2014 החלטה שניתנה ע"י סיגל דומניץ סומך סיגל דומניץ סומך צפייה
07/04/2015 החלטה שניתנה ע"י סיגל דומניץ סומך סיגל דומניץ סומך צפייה