טוען...

החלטה מתאריך 16/01/13 שניתנה ע"י ערפאת טאהא

ערפאת טאהא16/01/2013

בפני

כב' השופט ערפאת טאהא

התובעת

ע.ע. אבו ראס- חברה לעבודות בנין ופיתוח בע"מ

נגד

הנתבעת

מועצה מקומית עילוט

החלטה

במסגרת התביעה עותרת התובעת לחייב את הנתבעת, מועצה מקומית עילוט, לשלם לה סכום של כ- 551,000 ₪, בגין ריבית שהצטברה על חוב כספי שהמועצה הייתה חייבת לשלם לתובעת ושלא שולם במועדו. עיקר המחלוקת בתיק נוגעת, אם כן, לחישובי הפרשי הריבית על הסכומים ששילמה המועצה לתובעת באיחור ניכר ותוך חריגה מהוראות ההסכמים שנכרתו בין הצדדים, לטענת התובעת.

ביום 26.12.2012 התקיימה ישיבת קדם משפט בה נכח ב"כ התובעת בלבד ואילו הנתבעת לא התייצבה לדיון על אף שזומנה כדין לאותה ישיבה. באותה ישיבה הסכים ב"כ התובעת למינוי רואה חשבון על מנת לערוך את החישובים הדרושים ויחווה את דעתו באשר ליתרת החוב שנותרה הנתבעת חייבת לה לאור תשלום סכומי הקרן שלא במועדים שנקבעו בהסכמים שנכרתו בין הצדדים.

מאחר שהנתבעת לא התייצבה לאותו דיון, לא ניתן היה לקבל את עמדתה ועל כן, הוריתי לה, בהחלטה שניתנה באותו יום, להודיע את עמדתה לתיק בית המשפט בכתב. בהודעה שמסרה לתיק בית המשפט ביום 9.1.2013 הודיעה המועצה כי אין ביכולתה, בשלב זה, להסכים להצעת בית המשפט למינוי מומחה על מנת לבדוק את חישובי הריביות. לטענתה, בטרם תינתן על ידה עמדה סופית, על התובעת להמציא לה את כל ההסכמים שנחתמו עם החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, פרוטוקולי הדיונים של החברה המנהלת, החשבונות המאושרים ועוד.

נוכח מהות המחלוקת שבין הצדדים כמתואר לעיל, נראה לי כי יש מקום למינוי מומחה מטעם בית המשפט על מנת לערוך חישוב של סכומי הריבית המגיעים לתובעת, ככל שמגיעים לה סכומים כאלה, בהתחשב בהתחייבויות הצדדים בהסכמים שנכרתו ביניהם ובהתחשב בגובה הריבית המוסכמת באותם הסכמים, וזאת נוכח טענת התובעת לביצוע התשלומים באיחור ושלא בהתאם למוסכם בין הצדדים. בין היתר יהיה על המומחה לבדוק את מועד אישור החשבונות, את המועד שבו היה על הנתבעת לשלם את החשבונות המאורשים, את מועד התשלום בפועל ואת הריבית שהצטברה על כל תלשום ותלשום עקב תשלומו באיחור, ככל שהיה איחור בתשלום.

לצורך ביצוע האמור בפסקה הקודמת, הנני ממנה את רואה החשבון וליד סלאמה מבניין עוואד עפיפי בנצרת כמומחה מטעם בית המשפט. שכרו של המומחה ייקבע על ידי לאחר קבלת דרישת המומחה ועמדת הצדדים וישלום, בשלב זה, על ידי שני הצדדים בחלקים שווים.

הצדדים ימסרו למומחה את כל המסמכים הרלבנטיים למחלוקת ושיש בהם כדי לאפשר לו לערוך את חוות דעתו בצורה מקיפה ויסודית.

התובעת תמציא לידי ב"כ הנתבעת את המסמכים שפורטו בהודעתה מיום 9.1.2013, ככל שמסמכים אלה נמצאים ברשותה, וזאת תוך 20 יום מהיום. ככל שמסמך מסוים לא נמצא ברשות התובעת, תמציא התובעת תצהיר גילוי מסמכים ערוך כדין המפרט את המאמצים שנעשו על ידה לצורך איתור אותו מסמך.

המזכירות תשלח עותק החלטה זו לצדדים ולמומחה.

ניתנה היום, ה' שבט תשע"ג, 16 ינואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/01/2013 החלטה מתאריך 16/01/13 שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
02/07/2014 החלטה מתאריך 02/07/14 שניתנה ע"י ערפאת טאהא ערפאת טאהא צפייה
16/09/2015 פסק דין שניתנה ע"י עירית הוד עירית הוד צפייה