טוען...

גזר דין מתאריך 22/10/12 שניתנה ע"י אבישי קאופמן

אבישי קאופמן22/10/2012

בפני

אבישי קאופמן, שופט

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נגד

חוסין מריסאת

הנאשמים

גזר דין

תיק זה נובע מאירוע טראגי בו נגרם מותו של של אבי הנאשם, כתוצאה מתאונת דרכים.

לנוכח נסיבה מרכזית זו, היות הקורבן אבי הנאשם, הגיעו הצדדים להסכמה באשר לרכיב הענישה העיקרי, כך שבניגוד לעמדתה בתיקים אחרים ובניגוד לעונש המינימלי הקבוע בחוק, יוטל על הנאשם של"צ בהיקף של 250 שעות.

לא הייתה הסכמה בין הצדדים באשר לרכיב הפסילה הנוסף של פסילת הרשיון. יחד עם זאת הייתה הסכמה כי הפסילה תחושב מיום הפסילה המנהלית בידי קצין משטרה, וזאת למרות שלא הוגשה בקשה לפסילה עד תום ההליכים.

בעניין תקופת הפסילה טענה המאשימה כי יש להחמיר עם הנאשם, ציינה כי מדובר ברשלנות שאינה נמוכה במקרה דנן, וכי אלמלא הנסיבות המיוחדות של התיק יש להניח כי על הנאשם היה נגזר מאסר בפועל. המאשימה הפנתה לפסקי דין בהם הוטלו על נאשמים במקרים דומים עונשי פסילה לתקופות של 10 ו – 12 שנים.

מנגד, ביקש הסנגור להקל עם הנאשם ולהסתפק בתקופת המינימום, וזאת הן לנוכח נסיבותיו האישות של הנאשם והן לנוכח בעיית תשתית באזור התאונה.

ההלכות הרלוונטיות ידועות וכבר נקבע לא אחת כי הענישה תיגזר, בראש ובראשונה, ממידת הרשלנות של הנהג עובר לנסיעה, ולאו דווקא מנסיבות אישיות, או אף תוצאת התאונה.

במקרה דנן, אין מדובר ברשלנות מהדרג הנמוך. רכבו של הנאשם סטה מנתיב הנסיעה, המשיך ישר כאשר הגיע לעקומה, חצה את קו ההפרדה הרצוף בין הנתיבים, פגע במעקה הבטיחות שבשול השמאלי המשיך בנסיעה עם גחון הרכב על גבי המעקה והתהפך למדרון שבצד הדרך.

סטייה מנתיב הנסיעה בנסיבות אלה תיגרם כתוצאה מחוסר תשומת לב מוחלט לכביש או כתוצאה מנסיעה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך, ובכל מקרה לא מדובר בדרגת רשלנות קלה. באשר לטענות הסנגור לעניין התשתית, הרי שהדוח שהוגש לא הצביע על ליקוי שגרם לתאונה, הגם שקיימות בו המלצות לשיפור התשתית.

צודק אפוא ב"כ המאשימה בטיעוניו כי במקרה ה"רגיל" יש להניח כי על הנאשם היה נגזר עונש של מאסר בפועל לתקופה העולה על התקופה אותה ניתן לרצות בעבודות שירות.

נסיבותיו האישיות של הנאשם תוארו בתסקיר שירות המבחן אשר המליץ על הטלת של"צ בהיקף 250 שעות והצדדים אימצו הסכמה זו.

סבורני כי ענישה ראויה תתמצא במקרה זה אמנם בהטלת של"צ ולא במאסר בפועל, אולם לצד הקלה זו לה זוכה הנאשם מסיבות מובנות ומוצדקות, מן הראוי להטיל עליו פסילת רשיון לתקופה משמעותית, אשר תעמוד ביחס הולם למידת רשלנותו בנהיגה, אשר הביאה לתוצאה הקשה.

אשר על כן אני מטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

אני מחייב את הנאשם, ב-"צו שירות לתועלת הציבור" לבצע שירות לציבור בהיקף של 250 שעות אשר יבוצע במשך שנה, החל מיום אישור התכנית שתוכן, על ידי שירות המבחן.

הנאשם מוזהר כי הפרת תנאי צו השל"צ תביא להפקעתו ולגזירת דינו מחדש.

אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 10 שנים.

כמוסכם בין הצדדים תחושב הפסילה מיום 22.5.09.

אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של 12 חודשים וזאת על תנאי למשך שנתיים לבל יעבור עבירה בה הורשע בתיק זה או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השניה לפקודת התעבורה.

יש להמציא את גזר הדין לשירות המבחן שישלים את תכנית השל"צ ויגישה לאישורי עד יום 1.12.12.

זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי בחיפה.

ניתן היום, 22 אוקטובר 2012, במעמד הנאשם, בא-כוחו עו"ד בן חמו (ס. ציבורית) וב"כ המאשימה מתמחה מר יניב זוהר.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/03/2011 החלטה מתאריך 23/03/11 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן לא זמין
15/03/2012 הכרעת דין מתאריך 15/03/12 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן לא זמין
13/09/2012 החלטה מתאריך 13/09/12 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
22/10/2012 גזר דין מתאריך 22/10/12 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
01/11/2012 החלטה על בקשה של מבקש 1 כללית, לרבות הודעה . 01/11/12 אבישי קאופמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שרון איל
נאשם 1 חוסין מריסאת מוטי לוי