טוען...

החלטה מתאריך 04/12/13 שניתנה ע"י ריבה שרון

ריבה שרון04/12/2013

בפני כב' השופטת ריבה שרון

התובע:

עזמי סאמח

  • ע"י ב"כ עוה"ד אברהם בודיק ואח'

נגד

הנתבעים:

1. מנסור בורהאן

- ע"י ב"כ עוה"ד אמיר סאבא ואח'

2. המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול)

- ע"י ב"כ עוה"ד גסאן אגברייה ו/או מוחמד בדראן ואח'

3. קרנית קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים

- ע"י ב"כ עוה"ד יוסףרנרט ו/או דורון נוביץ ואח'

4. קצבה דימטרי

5. מגדל חברה לביטוח בע"מ

- ע"י ב"כ עוה"ד יצחק מנדה ו/או קרן בן-יוסף ואח'

נגד

צד ג' בהודעת קרנית: מנסור בורהאן

החלטה

1. התובע- יליד 10/92, היה מעורב בת.ד נשוא התביעה מיום 3/8/12/8/09 (להלן: "התאונה") לטענתו כנוסע על אופנוע/קטנוע, שהיה מעורב בתאונה עם רכב פרטי.

הצדדים חלוקים ביניהם בשאלת החבות. בכלל זה- יש שאלות מספר להכרעה. ביניהן: האם על התביעה בגין תאונת הדרכים להתנהל מכוח חוק הפלת"ד. שאם כן- הריהי מופנית כנגד נתבעים 1-3, והשאלה על מי מהם לפצותו בגין נזקיו, אם בכלל. ואם לא- הריהי מופנית כנגד נתבעים 4,5 (רכב צ"ג המעורב בתאונה) שאז היא מתנהלת מכוח פק' הנזיקין.

מחלוקת נוספת נוגעת לשאלת הנזק.

הדיון פוצל לשם הכרעה בשאלת החבות תחילה. נשמעו ראיות ובטרם הכרעה- נתקבלה הצעתי כי ימונה מומחה בתחום האורתופדי לשם הערכת הנכות ואומדן הנזק , לפחות על פי פרמטרים של תביעה המתנהלת מכוח חוק הפלת"ד.

במאמר מוסגר אציין כי התובע עתר במסגרת כתב התביעה המתוקן למינוי מספר מומחים לצורך התביעה המתנהלת על פי חוק הפלת"ד, אך לאחר שעיינתי במסמכים הרפואיים שהוצגו, מצאתי שעל פיהם- יש ראשית ראיה למינוי מומחה בתחום האורתופדיה בלבד .

2. אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי את ד"ר אברהם שטרן (להלן: "המומחה"). המומחה יואיל לחוות דעתו בדבר מצבו הרפואי של התובע, לקבוע אם קיים קשר סיבתי בינו ובין תלונותיו והטיפולים שעבר- חלקם או כולם וכן האם נותרה נכות, תוך התייחסות לנכויות זמניות ולנכות צמיתה, אם בכלל. כן יואיל המומחה להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים, למהותם של כאלה, אם בכלל והאם ניתן לבצעם במסגרת הרפואה הציבורית. הכל- בשים לב אף לרקע הרפואי ותוך התיחסות לנכות כוללת בתחום האורתופדי, ככל שיש כזו.

3. למניעת עיכובים או תקלות,- מתבקשים המומחה והצדדים לבחון כבר עתה ולהודיע (רק) אם קיימת מניעה ממשית שבגינה יש מקום לשקול את מימוש המינוי בתיק זה.

4. אשר למימון הביניים של שכר המומחה: ערה אני להצעה שנתתי בענין זה בעבר. ואולם- שקלתי ושקללתי בשנית את כלל הראיות שלפני, את הטענות שהועלו בנושא נטלי ההוכחה, את כובדם של אלה כשמדובר למשל בטענת תרמית, שבתי ובחנתי טענות שהועלו בדבר אי הבאת עדים או ראיות בנושאים מסוימים, נתתי את הדעת שוב לסיכונים וסיכויים הרובצים לכאורה לפתחו של כ"א מהצדדים. מבלי שיהא בכך משום אמירה כלשהי בענין זה, ודאי שלא אמירה מחייבת, ראיתי להטיל את שכ"ט המומחה כמפורט להלן.

בכפוף לאמור- אני מורה כי בשכ"ט המומחה אותו אני מעמידה על הסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק, ובעלות בדיקות עזר לצורך חוות הדעת שאינן מכוסות במסגרת הציבורית - ישאו בשלב זה הנתבעים 1,2,3 בחלקים שווים (שליש כ"א), כמימון ביניים בלבד ובסוף ההליך- אכריע בנושא, בשים לב לתוצאותיו. לא ראיתי בשלב זה לשתף את התובע בנטל וביחס לנתבעים 4,5- ממילא המינוי (שנעשה מכוח חוק הפלת"ד)- בשלב זה- אינו מחייב אותם.

כדי להקל על המומחה- אני מורה כי התשלומים למומחה ירוכזו בידי ב"כ הנתבעת 2, שיואיל לוודא כי מלוא הסכום מועבר למומחה כתשלום אחד, במועד, ובמקרה של בעיה שלא תפתר על נקלה בין הצדדים- יפנה לבימ"ש.

ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה נתקבל במשרדם בתוך 14 יום מהיום, ואם לא- יפעלו מיד לבקשו (ב"כ התובע יסייע במעקב ) ולאחר מכן- ידאגו לפרעונו בתוך 30 יום מקבלתו. העתק אסמכתא יומצא בפקס לב"כ של כל הצדדים ולמרפאת המומחה מיד לאחר התשלום.

5. ב"כ התובע יפנה אל המומחה ויקבעו בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר. המועד לא יקדם מחלוף 45 יום לאחר המצאת העתק הפניה אל המומחה לידי ב"כ של יתר הצדדים והוא יודע לאי כוחם מיד לאחר תיאומו.

אבקש כי גם ב"כ הנתבעים 4,5 תשלח למומחה, במועד- פניה ומסמכים מטעמה ולא יהא בכך כדי לחייב את מרשיה בתוצאות חוו"ד.

6. הצדדים ימציאו לידי המומחה ללא דיחוי את כל המסמכים הרפואיים הרלבנטיים. המומחה רשאי לדרוש מהצדדים כל מסמך רפואי שימצא לנכון וכן להפנות את התובע לכל בדיקת עזר שיזדקק לה. המומחה יואיל לבדוק את התובע ולהגיש את חוות דעתו לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה/המצאת בדיקות עזר משלימות שיבקש.

7. לאחר קבלת חוו"ד יוגשו תחשיבי נזק מפורטים וריאליים, התובע- בתוך 21 יום. הנתבעים וצ"ג- בתוך 21 יום נוספים. אבקש כי התחשיבים יכללו התייחסות, אפילו תמציתית, גם לשאלת החבות. ב"כ הנתבעים 4,5 אינה מחוייבת בשלב זה (כבקשתה בסוף הדיון, הזכורה לי), בהגשת תחשיב נזק בשאלת גובה הנזק, אך מוצע כי תשקול לעשות כן, מבלי שיהא בכך כדי לחייבה בתוצאות חוו"ד המומחה.

8. פגרות בתי המשפט תבואנה במנין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי לעיל.

9. ישיבת תזכורת לאחר תחשיבים תתקיים ביום 7/5/14 בשעה 13:00.

ב"כ התובע ירשמו נא לפניהם את התיק לת.פ מעקב אחר התהליך

החלטתי תשלח למומחה (בדואר) ולב"כ הצדדים (בפקס).

ניתנה היום, א' טבת תשע"ד, 04 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/11/2011 הוראה לנתבע 1 להגיש תצהיר ריבה שרון לא זמין
15/03/2012 החלטה על בקשה של תובע 1 שינוי / הארכת מועד 15/03/12 ריבה שרון לא זמין
13/05/2012 צו (מופנה לביטוח לאומי) ריבה שרון לא זמין
13/05/2012 צו (מופנה למפקדת קצין שלישות) ריבה שרון לא זמין
12/09/2012 צו חתום ריבה שרון לא זמין
04/12/2013 החלטה מתאריך 04/12/13 שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
05/12/2013 החלטה על הודעה 05/12/13 ריבה שרון צפייה
29/12/2013 החלטה על הודעה ובקשה 29/12/13 ריבה שרון צפייה
26/06/2015 פסק דין שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה