טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

ריבה שרון20/10/2012

מספר בקשה:9

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

התובעות

1. רחל ברזלי

2. קבוצת סעד
- ע"י ב"כ עוה"ד בויאר, רויזן, שפרנט ואח'

נגד

הנתבעים

1. עידן ברזלי

2. כלל חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד אילן ירון ואח'

החלטה- בעניינה של התובעת 1

1. בהמשך להחלטות קודמות שניתנו בתיק, לאחר שעיינתי במסמכים רפואיים שהוצגו לפני ונתתי את הדעת לטיעוני הצדדים בקשר עם בקשת התובעת למינוי מומחה בתחום הנפשי בקשר עם פגיעת התובעת עצמה בתאונה נשוא התביעה, משמצאתי כי יש ראשית ראיה למינוי כאמור, ולו מחמת הספק, בהיותה מטופלת בתחום, כשאני ערה לטענות הנתבעת בשאלת הקש"ס, וכדי שלא לחסום את דרכה בשים לב להליך בו אנו מצויים,- אני ממנה כמומחית מטעם בית המשפט את ד"ר נועה קרת (להלן: "המומחית")

2. המומחית תואיל לחוות את עתה בדבר מצבה הרפואי של התובעת בקשר עם התאונה נשוא התביעה מיום 28/6/07 (להלן: "התאונה"), לקבוע אם קיים קשר סיבתי בינה ובין תלונותיה והטיפולים שעברה- חלקם או כולם וכן האם נותרה נכות, תוך התייחסות לנכויות זמניות ולנכות צמיתה, אם בכלל. כן יואיל המומחה להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים, למהותם של כאלה, אם בכלל והאם ניתן לבצעם במסגרת הרפואה הציבורית. הכל,- בשים לב אף לרקע הרפואי והאישי הרלוונטי.

3. כדי למנוע עיכובים עתידיים בניהול התיק ו/או תקלות,- מתבקשת המומחית לבחון כבר עתה את זהות הצדדים. רק ככל שקיימים/היו קיימים קשרים אישיים מיוחדים או קשרי עבודה על בסיס פרטי בינה ובין מי מהצדדים ו/או גופים הקשורים בהם ו/או באי כוחם, שיש בהם כדי להצדיק את שינוי החלטתי,- תואיל להודיעני על כך.

ב"כ הצדדים מתבקשים אף הם לבחון זאת ולהודיע האם קיימת מניעה ממשית שמקורה בקשרי עבודה והיכרות אישית כאמור, שבגינם יש מקום כי אשקול את מימוש המינוי בתיק זה.

4. בשכ"ט המומחית ובעלות כל בדיקה ואבחון שידרשו לצורך חוות הדעת במסגרת תביעה זו שלפניי- שאינם מכוסים על פי דין אחר, תישא בשלב זה הנתבעת כמימון ביניים בסיום ההליך יוכל כל צד להעלות את טענותיו בנושא.

הנתבעת תסדיר את תשלום שכ"ט המומחית מראש טרם הבדיקה ותשומת לב המומחית מופנית לכך כדי למנוע עיכובים מיותרים בהליך.

ב"כ הצדדים יואילו לעקוב ולוודא כי פניית המומחית נתקבלה במשרדם בתוך 14 יום ממועד מכתבם אליה ואם לא תגיע- יפעלו לבקשו. לאחר מכן- תואיל הנתבעת 2 לוודא כי החשבון שולם בתוך 21 יום ממועד קבלת הפניה.   העתק אסמכתא בדבר התשלום יומצא בפקס לב"כ התובעת ולמרפאת המומחית בסמוך לאחר ביצועו.

5. ב"כ התובעת יפנה אל המומחית ויקבעו בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר, אך לא לפני ששכר המומחית שולם. המועד אף לא יקדם מ- 45 יום לאחר המצאת העתק הפניה לב"כ הנתבעת והוא יודע לו, מיד לאחר תיאומו.

6. המומחית תואיל לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתה לבית המשפט בהקדם האפשרי, ובתוך 30 יום ממועד הבדיקה (אא"כ תדרשנה בדיקות עזר).

 

7. הצדדים יעבירו למומחית ללא דיחוי את כל המסמכים בדבר הטיפול הרפואי שניתן לתובעת והבדיקות שנבדקה לצורך אותו טיפול, הנוגעים לעניין שבמחלוקת, ובהתאם לתקנות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986. הצדדים אף ימציאו לידי המומחית- לאלתר, כל מסמך שיתבקש על ידה לצורך כתיבת חווה"ד.

למען הסדר- ני מורה כבר עתה כי אין להמציא את חוו"ד ומסמכי המל"ל נכות כללית, שאינם מחייבים במישור הרפואי ו/או הקש"ס לתאונה ואף לא את מכתביה של ד"ר בוצר שאינם מהווים כרטיס טיפולים ורישומים מזמן אמת.

8. לאחר קבלת חוות-הדעת יגישו הצדדים תחשיבי נזק מפורטים וריאליים כדלקמן: התובעות- בתוך 30 יום והנתבעים- בתוך 30 יום נוספים. תחשיבי הנזק יהיו ריאליים ומגובים באסמכתאות. הצעתי תשלח בדואר, ככל שהדבר יתאפשר.

 

9. פגרות בתי המשפט תבואנה במנין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי למומחית ולב"כ הצדדים

ניתנה היום, ד' חשון תשע"ג, 20 אוקטובר 2012, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/11/2011 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה תגובה לתגובת הנתבעים- מינוי מומחים 13/11/11 ריבה שרון לא זמין
22/06/2012 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד ריבה שרון לא זמין
20/10/2012 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
08/05/2013 החלטה על תגובה לתחשיב הנזק המשלים מטעם התובעת 08/05/13 ריבה שרון צפייה