טוען...

החלטה על תגובה לתחשיב הנזק המשלים מטעם התובעת 08/05/13

ריבה שרון08/05/2013

מספר בקשה:13

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

התובעים

רחל ברזלי
קיבוץ סעד

נגד

הנתבעים

1. כלל חברה לביטוח בע"מ
2. עידן ברזלי

הצעה

הצדדים הגישו תחשיבי נזק והשלמות. בחנתים, בראי כל המצוי לפני.

הערות חלקיות, בקליפת אגוז: לא שוכנעתי כי כל מרכיבי נכותה של התובעת משפיעים על כושר השתכרותה. למעשה- הנכות התפקודית נובעת בעיקר מהנכות הרפואית בשיעור של 25% באגן וליתר הנכויות- השפענה זניחה במישור זה. יש מקום לפיצוי בגין שווי עבודת התובעת והפסיקה בהקשר זה ברורה, אך לא שוכנעתי שהתובעת אינה מסוגלת לעבודה בדומה לזו שביצעה בעבר ו/או בהיקף גדול מכפי שהיא מבצעת בהווה. אשר לאשפוז בבית השיקומי- הערכה חלופית של שווי עזרת הזולת לתק' ההחלמה בבי תשקמה, על פי עלות מקובלת, בראי תק' א"כ והנכויות, גבוהה לאין שיעור מתעריף של 180 ₪ ליום... ויש זכאות לעזרת הזולת מעבר לתק' זו. באשר לטיפולים רפואיים הנזכרים, הוצאות- לא שוכנעתי כי לא ניתן היה לקבל את רוב רובם או לפחות חלק ניכר מהטיפולים הרפואיים במסגרת קופ"ח, כרטסת פנימית של התובע או מסמך הבנות בין התובעים- אינם מחייבים בהליך דנן, מעצם קיומם, ולא מן הנמנע כי יהא צורך לבחון האם הקיבוץ התובע, בכל הכבוד, לא פעל ביחס לחלק מהעניינים, כ"מתנדב".

נתתי את הדעת לטענות הצדדים, שקלתי ושקללתי את כולן.

על יסוד כל המצוי לפני בשלב זה- הצעתי הינה לסיים את התיק בפשרה כנגד פיצוי בסך של ­591,000 ₪. מסכום זה ינוכו ת"ת וליתרה יווספו שכ"ט עו"ד בשיעור המקובל והוצאות משפט.

הצעתי אינה מפורטת ולטעמי- כך נכון, בשלב זה. היא אינה מחייבת כמובן את מי מהצדדים אך גם לא את בית-המשפט. אציין עם זאת, כי היא מועלית לאחר מחשבה רבה ועיבוד יסודי של המצוי בפני בשלב זה ויש בה לטעמי כדי להוות קניית סיכונים וסיכויים הדדית הנכונה לשלב זה של הדיון.

הצדדים מוזמנים לבוא בדברים, למצות הדברות ולהודיעני את תוצאותיה בהודעה משותפת שתוגש ע"י ב"כ התובעת, עד לא יאוחר מיום 25/6/13. תשובת התובעים לנתבעת תינתן (ישירות לב"כ) עד ליום 16/5/13. הנתבעת תשיב (ישירות לב"כ התובעת) עד ליום 23/6/13.

אין צורך בהודעות ביניים חיוביות לתיק. בהצלחה.

המזכירות תואיל לשלוח את הצעתי לב"כ הצדדים- בפקס.

ב"כ התובעת יעקבו אחר קבלת תשובת הנתבעת וירשמו לפניהם ת.פ להגשת ההודעה לתיק.

ניתנה היום, כ"ח אייר תשע"ג, 08 מאי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/11/2011 החלטה על בקשה של תובע 1 כללית, לרבות הודעה תגובה לתגובת הנתבעים- מינוי מומחים 13/11/11 ריבה שרון לא זמין
22/06/2012 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד ריבה שרון לא זמין
20/10/2012 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
08/05/2013 החלטה על תגובה לתחשיב הנזק המשלים מטעם התובעת 08/05/13 ריבה שרון צפייה