טוען...

החלטה על בקשה דחופה להאכרת מועד לכניסת תוקפו של צו בהתאמה/ הריסה/ איסור שימוש 24/04/14

אינעאם דחלה-שרקאוי24/04/2014

מספר בקשה:4

בפני

כב' השופטת אינעאם דחלה-שרקאוי

מבקש

מוחמד נסאר

נגד

משיבה

ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי

החלטה

בפני בקשה שנייה להארכת מועד ביצועו של צוו הריסה, לתקופה של 12 חודשים.

רקע עובדתי

  1. ביום 25.12.12 הורשע המבקש, עפ"י הודאתו, במסגרת תיק תו"ב 43169-11-11, בעובדות כתב האישום. באותה החלטה ציווה עליו בית המשפט, בין היתר, הריסת המבנה נשוא האישום, לא יאוחר מיום 25.12.13, אלא אם יהיה לו היתר כדין.

דיון ומסקנות

  1. לאחר עיון בבקשת המבקש על נספחיה, לרבות מכתב האדריכל מטעמו, וכן תגובת המשיבה, לא מצאתי כי מתקיים בענייננו "טעם טוב", המצדיק מתן הארכה המבוקשת, ולהלן אנמק.
  2. הלכה פסוקה היא כי, על מבקש הארכה להצביע על "טעם טוב" המצדיק מתן הארכה. טעם טוב כזה יכול להתקיים במקרה שבו קיים סיכוי כי המבנה יזכה בהכשר תוך זמן קצר.
  3. במקרה עסקינן, על אף טענותיו של המבקש כי התוכנית אותה יזם להכשרת הבניה, הועברה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה, בהחלטתה מיום 03.02.14 (נספח א' לבקשה) לוועדה המחוזית לתכנון ובניה עם המלצה להפקדתה, אלא שמעיון באותה החלטה הנ"ל, צוין מפורשות על ידי הוועדה המקומית כי הפקדת התוכנית, הינה במילוי מס' תנאים, לרבות סלילת כבישים על ידי מועצה מקומית שבתחומה מצוי המבנה, הצגת מיקום החניה במגרש והכללת הוראות בדבר קירות במגרש. יודגש כי המבקש לא צירף כל אסמכתא בדבר סלילת כבישים על ידי המועצה ו/או לעניין מיקום החניה במגרש, דבר שיש בו כדי לעכב אישור התוכנית.
  4. טיעוניו של האדריכל במכתבו מיום 11.03.14 (נספח ג') לפיהם תנאי הוועדה המקומית אינם מחייבים את הוועדה המחוזית, משמעם כי ייתכן הוועדה המחוזית תדרוש תנאים נוספים שאינם ידועים בשלב זה, ולא ידוע מתי הם יקוימו ע"י המבקש, אם בכלל.
  5. זאת ועוד, אף תיאורו של האדריכל, לכאורה מידיעתו האישית, בדבר הסבירות לאישור הבקשה, שנשאבו כנראה מניסיונו, מעיד כי יש צורך בתקופה שלא תפחת מ- 6 חודשים עד להפקדת התוכנית, כך שהזמן שיעבור עד לקבלת ההיתר הינו מעבר "להישג היד".
  6. למותר לציין כי רק לאחר הפקדת התוכנית על ידי הוועדה המחוזית ניתן יהיה להגיש בקשה להיתר, כאשר לא ניתן לדעת משך הזמן עד לאישורה.
  7. לאור האמור, לא ניתן לראות בטעמי הבקשה והמסמכים שצורפו לה, כדי להצביע כי המבנה נשוא האישום יזכה להכשר בזמן קצר, דבר שיש בו כדי להצדיק היעתרות לבקשה.

סוף דבר

  1. לאור המקובץ לעיל, וכיוון שלא הוכח לי שהכשרת המבנה, צפויה בטווח הזמן הקרוב והנראה לעין, אין בידי להיעתר לבקשה ואני דוחה אותה.

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, כ"ד ניסן תשע"ד, 24 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/01/2014 החלטה על בקשה של מבקש 1 שינוי / הארכת מועד 07/01/14 אינעאם דחלה-שרקאוי צפייה
23/01/2014 החלטה מתאריך 23/01/14 שניתנה ע"י אינעאם דחלה-שרקאוי אינעאם דחלה-שרקאוי צפייה
24/04/2014 החלטה על בקשה דחופה להאכרת מועד לכניסת תוקפו של צו בהתאמה/ הריסה/ איסור שימוש 24/04/14 אינעאם דחלה-שרקאוי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 ועדה מקומית לתכנון הגליל המזרחי לילך גפני
נאשם 1 מוחמד נסאר סייאב נסאר