טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

ריבה שרון09/07/2013

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

התובע

מולאטו אבאראראו
- ע"י ב"כ עוה"ד מרים כפרי-קהן ואח'

נגד

הנתבעות

1. תוצרת חקלאית מובחרת בע"מ
2. הפניקס חברה לביטוח בע"מ
- ע"י ב"כ עוה"ד אהרון שפרבר ואח'

החלטה

1. התובע- הינו יליד 1974 והתביעה שלפניי הינה לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לו לטענתו עקב הרמת משא מיום 19/12/10 במהלך עבודתו אצל הנתבעת 1 (להלן: "התאונה"). הצדדים חלוקים הן בשאלת החבות והן בשאלת גובה הנזק, לרבות לעניין הנכות הרפואית והקשר בינה אם בכלל ובין התאונה נשוא התביעה. מטעם התובע- הוגשה חוו"ד של ד"ר שי שבת . מטעם הנתבעת- הוגשה חוו"ד של פרופ' יעקב נרובאי.

2. נוכח הפער בין חוו"ד מומחי הצדדים- אני ממנה כמומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי את ד"ר נסים אוחנה (להלן: "המומחה").

המומחה יואיל לחוות את דעתו בדבר מצבו ונכותו, ככל שיש כזו, של התובע- בקשר עם התאונה נשוא התביעה בעניינים כדלקמן: האם לוקה התובע היום בנכות, ואם כן, לאיזו תקופה, ומהו שיעורה, מהן המגבלות התפקודיות של התובע/ ת, אם בכלל, האם יש מקום לצפות לשיפור או להחמרה במצב התובע בעתיד והאם יזדקק התובע לטיפולים רפואיים בעתיד. אם כן - מהם סוגי הטיפולים, ומהי העלות המשוערת של אלה לפי המחירים הנכונים היום, האם ניתן לקבלם במסגרת הרפואה הציבורית, תקופות אי הכושר החלקי ו/או המלא של התובע. ובעיקר- האם קיים קשר סיבתי בין האירוע נשוא התביעה לבין מצבו של התובע לאחריו, תוך התייחסות לתחלואה טבעית ו/או מצב קודם בתחום הרלבנטי שאינם קשורים באירוע, אם יש כאלה.

בנוסף- מתבקש המומחה להואיל ולהתייחס לחוות דעת מומחי הצדדים.

3. למניעת עיכובים ו/או תקלות,- מתבקשים המומחה והצדדים וב"כ לבחון כבר עתה

ולהודיע לבית המשפט, (רק) באם קיימת מניעה אובייקטיבית שבגינה יש לשקול את מימוש המינוי בתיק זה.

4. בשכ"ט המומחה ובעלות כל בדיקת עזר שתידרש עבורה, ככל שהתובע לא יצליח לבצעה במסגרת הציבורית- ישאו בשלב זה הצדדים בחלקים שווים.

התשלום למומחה יעשה טרם הבדיקה המומחה לא יחל במלאכת הכנת חוות הדעת, בטרם ישולם לו מלוא שכרו והוא מתבקש לשלוח את חשבונו בהקדם.

באחריות ב"כ התובע לוודא כי הבדיקה לא תבוצע לפני תשלום מלוא שכ"ט המומחה לידיו. ב"כ הצדדים יעקבו ויוודאו כי חשבונו של המומחה נתקבל במשרדם בתוך 21 יום מהיום, ואם לא- יפעלו לבקשו ולאחר מכן- ידאגו לפרעון בתוך 21 יום ממועד קבלתו. אסמכתא בדבר תשלום תומצא בפקס למרפאת המומחה ולצד שכנגד.

5. ב"כ התובע תפנה אל המומחה כבר עתה, תקבע בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר (אך זו תקוים כאמור רק לאחר התשלום), ותיידע את ב"כ הצד שכנגד בדבר מועד הבדיקה, כדי לאפשר העברת חומר רפואי מטעמם מבעוד מועד.

המומחה יואיל לבדוק את התובע ולהגיש את חוות הדעת לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד הבדיקה. שאלות הבהרה בתוך 21 יום מקבלתה, תשובות המומחה תינתנה בתוך 21 יום מקבלתן לידיו.  

6. הצדדים יעבירו למומחה בתוך 15 יום את כל המסמכים הרלבנטיים והמותרים בהגשה, הנוגעים לענין שבמחלוקת.

7. עם קבלת חווה"ד יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים ומפורטים. במקביל- יוגשו תצהירי עדות ראשית ותיק מוצגים. התובע- עד ליום 9/8/13. הנתבעות- עד ליום 8/9/13.

8. ימי פגרות בתי-המשפט יובאו במניין הימים.

המזכירות תשלח את החלטתי למומחה (בדואר) ולב"כ הצדדים (בפקס).

ב"כ התובע תרשום לפניה את התיק לת.פ

ניתנה היום, ב' אב תשע"ג, 09 יולי 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/07/2013 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
14/12/2014 החלטה על בקשה של תובע 1 ביטול החלטה / פס"ד ריבה שרון צפייה
05/04/2015 החלטה שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה