טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

ריבה שרון09/02/2013

מספר בקשה:1

בפני

כב' השופטת ריבה שרון

התובעת

עליזה מרש
ע"י ב"כ עוה"ד דבי שמואלי ואח'

נגד

הנתבעת

שלמה חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד בני ירושלמי ואח'

החלטה

1. התובעת- ילידת 1972, הייתה מעורבת בת.ד נשוא התביעה מיום 14/9/11 (להלן: "התאונה"). לאחר שבחנתי את המסמכים הרפואיים שהוצגו ואת טענות הצדדים לצורך הבקשה למינוי מומחים- מצאתי כי יש ראשית ראיה למינוי מומחים מטעם בית המשפט, בתחומי האורטופדיה הא.א.ג והפסיכיאטריה, אם כי- ובעיקר ביחס לאחרון- מחמת הספק בלבד בדבר קש"ס רפואי בין תלונות התובעת ו/או ממצאים ובין התאונה דווקא, בשים לב לרקע משפחתי, זוגי מורכב ועוד, ככל שקיימת נכות- אם בכלל, במי מהתחומים. הואיל ומדובר בתביעה המתנהלת על פי חוק הפלת"ד- אין דרך אחרת לאפשר את בחינת הטענות שברפואה וחזקה על כל מומחה כי יתן את הדעת לכל הסוגיות הרלבנטיות בהקשר זה ובכלל.

2. אשר על כן אני ממנה מומחים מטעם בית המשפט, כדלקמן:

בתחום האורתופדיה- את ד"ר דוד הנדל, שע"צ.

בתחום הא.א.ג- את פרופ' יורם רפפורט, איכילוב

בתחום הנפשי- את ד"ר נועה קרת, המרכז לברה"נ, באר-יעקב, נס ציונה

(להלן: "המומחים") .

3. המומחים יואילו לחוות את דעתם בדבר מצבה הרפואי של התובעת בקשר עם התאונה נשוא התביעה, לקבוע בעיקר האם קיים קשר סיבתי בינה ובין תלונות התובעת, ממצאים וטיפולים שעברה- חלקם או כולם וכן האם נותרה נכות, תוך התייחסות לנכויות זמניות ולנכות צמיתה, אם בכלל. כן יואילו המומחים להתייחס לשאלת הצורך בטיפולים, למהותם של כאלה, אם בכלל. הכל,- בשים לב אף לרקע רפואי ואישי רלוונטי. חוו"ד בתחום הנפשי תשלח נא רק לאחר שתינתנה חוו"ד האחרות ותוצגנה בפני המומחית וב"כ הצדדים יואילו להסב את תשומת לב המומחית להנחיה זו ולהמציא לידיה את חוות הדעת האחרות, מיד לאחר הנתנן.

4. כדי למנוע עיכובים עתידיים בניהול התיק ו/או תקלות,- מתבקשים הצדדים והמומחים לבחון כבר עתה ולהודיע לבית המשפט, (אך) רק אם קיימים/היו קיימים קשרי עבודה על בסיס פרטי בינו ובין מי מהצדדים ו/או גופים הקשורים בהם ו/או באי כוחם, שיש בהם כדי להצדיק את שינוי זהות מי מהמומחים מטעם בית המשפט בתיק זה.

5. בשכ"ט המומחים ובעלות כל בדיקה ואבחון שידרשו לצורך חוות הדעת במסגרת תביעה זו שלפניי- שאינם מכוסים על פי דין אחר, תישא בשלב זה הנתבעת, כמימון ביניים, ובסיום ההליך אקבע את זהות הגורם המשלם.

התשלום ייעשה מראש טרם הבדיקה ותשומת לב המומחים מופנית לכך כדי למנוע עיכובים מיותרים בחוות הדעת.

הנתבעת (באחריות ב"כ) תסדיר את תשלום שכ"ט המומחים מראש טרם הבדיקה ותשומת לב המומחים מופנית לכך כדי למנוע עיכובים מיותרים בהליך.

ב"כ הצדדים יואילו לעקוב ולוודא כי חשבונו של כ"א מהמומחים נתקבל במשרדם בתוך 21 יום מהיום, ואם לא- יפעלו לבקשו ממרפאת המומחים ולאחר מכן- תדאג הנתבעת לפרעונו בתוך 21 יום מקבלתו. העתק אסמכתא בדבר תשלום- יומצא בפקס לב"כ התובעת ולמרפאת כל מומחה מיד בסמוך לאחר ביצועו.

5. ב"כ התובעת תפנה אל המומחים ויקבעו בדיקה במועד מוקדם ככל האפשר, אךבאחריותה לוודא כי בדיקה לא תקויים לפני ששכר המומחה שולם. בנוסף- קביעת מועד לבדיקה כפופה לחלוף 60 יום מהשלמת ההליכים המקדמיים. המועדים אף לא יקדמו מ- 45 יום לאחר המצאת העתק הפניה לב"כ הנתבעת והם יודעו לב"כ הנתבעת, מיד לאחר תיאומו.

6. הצדדים יעבירו למומחים ללא דיחוי את כל המסמכים בדבר הטיפול הרפואי שניתן לתובעת והבדיקות שנבדקה לצורך אותו טיפול, הנוגעים לעניין שבמחלוקת, ובהתאם לדין ולפסיקה.

כן יומצאו למומחים- לאלתר, כל מסמך ובדיקה שיתבקש על ידם לצורך כתיבת חווה"ד והתובעת תעמוד לכל בדיקת עזר, אבחון וכיו"ב שידרשו למומחים.

7. המומחים יואילו לבדוק את התובעת ולהגיש את חוות דעתם לבית המשפט בתוך 30 יום ממועד בדיקה ו/או המצאת בדיקות עזר שיבקשו. ביחס לחוו"ד בתחום הנפשי- זו כאמור תשלח רק לאחר שיוצגו בפניה חוו"ד האחרות.

8. עם קבלת חוות-הדעת יגישו הצדדים תחשיבי נזק ריאליים ומפורטים- כל צד בתוך 30 יום.

9. הליכים מקדמיים שטרם הסתיימו, לרבות תצהירי תשובות לשאלונים, גילוי מסמכים כללי וספציפי, פרטים נוספים וכיו"ב יושלמו הדדית בתוך 14 יום מהיום.  

ככל שנדרשים צווים לגורמים או לשכות, תוגש בקשה עם נוסח צו מתאים, הכוללת מראש את עמדת הצד שכנגד.

  1. פגרות בתי המשפט תבואנה במנין הימים והמועדים שנקבעו בהחלטתי .

 

  1. הצעתי תשלח בדואר, ככל שהדבר יתאפשר. ב"כ התובעת ירשמו לפנהם את התיק למעקב. במידת הצורך- תעשה פניה לבימ"ש, רק לאחר מיצוי פניה בדרך המקובלת והיעילה לגורם המעכב.

המזכירות תואיל לשלוח את החלטתי לב"כ הצדדים ולמומחים

ניתנה היום, כ"ט שבט תשע"ג, 09 פברואר 2013, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/02/2013 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ריבה שרון צפייה
12/04/2014 החלטה מתאריך 12/04/14 שניתנה ע"י ריבה שרון ריבה שרון צפייה
02/05/2014 החלטה על הודעה מטעם התובעת 02/05/14 ריבה שרון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 עליזה מרש דבורה שמואלי
נתבע 1 ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ בנימין ירושלמי