טוען...

החלטה על (א)תגובה דחופה מטעם המשיבה לבקשת הנתבע לדחיית התביעה ובקשה נוספת להארכת מועד להגשת תגובה מטעמה

רונן אילן17/02/2016

מספר בקשה:27

בפני

כבוד השופט רונן אילן

מבקשת

שחף - ליווי פיננסי יבוא יצוא 1990 בע"מ

נגד

משיב

ראסם אבו מוך

החלטה

בתיקים אשר אוחדו בתיק זה מתבררת התנגדות המשיב לביצוע שיקים אשר הגישה המבקשת לביצוע כנגדו, וזאת בטענת זיוף.

עוד באוקטובר 2012, מונתה על ידי בית המשפט מומחית לכתבי יד, גב' אורה כבירי, לקבלת חוות דעתה באשר לחתימות הנחזות להיות חתימות המשיב על גבי השיקים נשוא התביעה. מאז החלטה זו חלפו למעלה מ- 3 שנים אך חוות דעת לא הוגשה עד היום.

עוד בחדש מרץ 2013 הודיעה המבקשת כי לא ניתן להשלים את עריכת חוות הדעת שכן לכך נדרשים השיקים המקוריים, אך אלו נתפסו ומוחזקים על ידי משטרת ישראל. נוכח הודעה זו, בהחלטה מיום 20.3.13, נעתר בית המשפט לבקשת המבקשת ומועד הדיון נדחה. כך שוב ושוב.

בינתיים, התברר שהמומחית שמונתה נפגעה בתאונה ולא תוכל להשלים את חוות הדעת ואף התברר שב"כ המבקשת התפטר ועו"ד שי אליאס מונה לייצג את המבקשת.

ביום 4.2.14 התקיים דיון בנוכחות ב"כ הצדדים ובמהלכו הובהרה למבקשת אי הנחת מהתמשכות ההתדיינות, ואף שעתירת המשיב למחיקת התביעה נדחתה, חויבה המבקשת בהוצאות וניתנה לה ארכה לשקול את עמדתה. למרבה הצער, מאז החלטה זו חלפו למעלה משנתיים (!) ובירור תביעה זו לא התקדם כלל. שוב ושוב עולה אותה טענה של המבקשת לפיה השיקים המקוריים לא נמצאו. שוב ושוב נאלץ המשיב להגיש בקשות לסילוק התביעה ונאלץ בית המשפט להידרש לעיכוב בבירור התביעה.

בהודעה אשר הוגשה לבית המשפט ביום 17.2.16, טוענת המבקשת שהנה הנה עלה בידה לאתר את השיקים המקוריים, ואלו נמצאים בידי נציג המשטרה רס"ב הרצל שמואלי. אותו אדם שכבר בהודעה מיום 23.4.14 (!) הודיע ב"כ המבקשת שבכוונתו להיפגש עימו בעניין זה, בעוד שבהודעה מיום 17.2.16 נטען שמנהל המבקשת נפגש עימו "לפני כחדשיים לערך".

עוד נטען בהודעה מיום 17.2.16 כי "לפני כשבועיים לערך" נמסר שהשיקים המקוריים אותרו, כפי שכבר נטען בהודעה מיום 28.1.16. הכל בנקיבת מועדים כוללנית, בלא אסמכתאות לפניות או לפגישות, ובלא ניסיון לפרט מה נעשה מאז כדי לקבל בפועל את השיקים.

כך איפה, אין מנוס מהתחושה שלמרות ההתראות, למרות הארכות, למרות החיוב בהוצאות, לא פועלת המבקשת לקידום ממשי של בירור המחלוקות.

כפי שכבר הובהר, לא בנקל תסולק תביעה על הסף. גם לא במקרה של מחדלים כאלו שתוארו וככל שניתן לרפא את הפגם בפסיקת הוצאות. כך גם במקרה זה.

לפיכך, אני מורה כדלהלן:

המבקשת תישא בהוצאות המשיב בגין התנהלותה כאמור, בסך של 3,000 ₪ שישולמו בתוך 14 יום בלא קשר לתוצאות ההתדיינות בתיק העיקרי. המבקשת תגיש בתוך 14 יום הודעה על תשלום ההוצאות ואם לא תוגש הודעה שכזו, תמחק התביעה.

בכפוף לתשלום ההוצאות כאמור, תצהירי המבקשת יוגשו עד ליום 17.4.16.

היה וישולמו ההוצאות והיה והשיקים המקוריים יוחזקו בידי ב"כ המבקשת, באפשרות המבקשת לעתור למינוי מומחה.

לתז"פ ביום 18.4.16.

ניתנה היום, ח' אדר א' תשע"ו, 17 פברואר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/12/2015 החלטה שניתנה ע"י רונן אילן רונן אילן צפייה
17/02/2016 החלטה על (א)תגובה דחופה מטעם המשיבה לבקשת הנתבע לדחיית התביעה ובקשה נוספת להארכת מועד להגשת תגובה מטעמה רונן אילן צפייה
17/03/2017 פסק דין שניתנה ע"י רונן אילן רונן אילן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שחף - ליווי פיננסי יבוא יצוא 1990 בע"מ רמי קוגן
נתבע 1 אוריאל נבון